خبرگزاری کار ایران

گلدوزیان:

تمام هیأت‌های ورزشی باید کمیته پزشکی داشته باشند

کد خبر : ۱۶۹۱۲۷

در بخش خدمات‌ درمانی حدود ۳۰۰ نفر از پزشکان زیر مجموعه هیأت، دانش‌آموزان ابتدایی را در آغاز شروع فعالیت‌های تحصیلی مورد معاینات پزشکی قرار دارند.

رییس هیأت پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: به منظور برقراری تعامل و خدمات‌رسانی مطلوب باید در تمامی هیأت‌های ورزشی کمیته پزشکی ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، سیدرضا گلدوزیان در نشست رسانه‌ای هیأت‌های ورزشی استان خراسان اظهار کرد: آمادگی لازم برای ارایه خدمات و امکانات به هیأت‌های مختلف ورزشی را داریم.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد کمیته پزشکی در تمامی هیأت‌های ورزشی استان، افزود: با توجه امکانات خوبی در هیأت‌های ورزشی برای انجام فعالیت‌های مختلف و داوطلبانه جامعه پزشکی وجود دارد، ما نیز می‌توانیم همکاری‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان ادامه داد: با تمامی باشگاه‌های دارای مجوز که بر اساس مقررات اقدام به برگزاری مسابقات می‌کنند و ورزشکاران آنها دارای کارت عضویت کمیته خدمات‌ درمانی هستند تعامل مطلوبی داریم و در طول سال به آنها خدمات‌دهی می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده کمیته‌های مختلف هیأت استان، بیان کرد: کمیته‌های بانوان و خدمات درمانی استان با عملکرد مطلوب رتبه اول سال گذشته را در کشور به دست آوردند.

گلدوزیان افزود: در بخش خدمات‌ درمانی حدود ۳۰۰ نفر از پزشکان زیر مجموعه هیأت، دانش‌آموزان ابتدایی را در آغاز شروع فعالیت‌های تحصیلی مورد معاینات پزشکی قرار دارند.

وی به ایجاد و تجهیز مراکز ماساژ، استعدادیابی و روانشناسی ورزشی در مشهد اشاره و عنوان کرد: در سال جدید تلاش داریم به عنوان یک ابتکار در کشور اولین مرکز خدمات مشاوره‌ای ویژه ورزشکاران را با همکاری دانشکده طب سنتی و علوم پزشکی ایجاد کنیم.

رییس هیأت پزشکی ورزشی خراسان رضوی در خصوص کارت بیمه ورزشی گفت: تهیه این کارت به عنوان عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون محسوب و بر اساس قوانین کمک‌هایی را تا سقف ۷ میلیون تومان به ورزشکاران دچار آسیب دیدگی‌های ورزشی، پرداخت میشود

وی با اشاره به آثار سوء مصرف مکمل‌های غذایی غیر مجاز برای ورزشکاران، گفت: تلاش داریم با کمک آموزش و پرورش در قالب برنامه های آموزشی، این آسیب‌ها را به دانش‌آموزان بشناسانیم.

گلدوزیان به تلاش خوب پلیس مبارزه با قاچاق کلا و ارز در کشف و توقیف محموله‌های مکمل های غیرمجاز، افزود: به عنوان تنها هیأت کشور که در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا عضویت دارد درصددیم با همکاری این کمیسیون نمایشگاهی دایمی در محل هیأت استان در خصوص مکمل‌های غیرمجاز و پاسخ به سوالات ورزشکاران دایر کنیم.

وی در خصوص درآمدهای هیأت، عنوان کرد: در حال حاضر هیچ نوع فعالیت اقتصادی نداریم و تنها درآمد هیأت از کمک‌های فدراسیون تأمین می‌شود.

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان گفت: به عنوان یک NJO موظفیم فعالیت‌هایی را جهت درآمدزایی داشته باشیم و تلاش داریم در این بخش نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را آینده انجام دهیم. آمادگی لازم برای مشارکت با هر فرد یا ارگانی از بخش خصوصی یا دولتی که توانایی ارایه خدمات پزشکی ورزشی در جهت رفاه هر چه بیشتر ورزشکاران را داشته باشند، داریم.

گلدوزیان در خصوص مسئله دوپینگ نیز گفت: در استان ۳ نفر افسر کنترل دوپینگ حضور دارند که فعالیتهای آنها به صورت متمرکز از تهران کنترل می‌شود.

مهناز قرایی مسوول کمیته آمار هیأت پزشکی ورزشی استان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: بر اساس فیش های واریزی به فدراسیون از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته کارت عضویت کمیته خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش حدود ۱۵ هزار نفری این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته، بیان کرد: این افزایش آمار حاصل رسیدگی‌ها و امکانات خوبی که برای ارایه کارت عضویت در باشگاه های استان ایجاد شده، بوده است.

مسوول کمیته آمار هیأت پزشکی ورزشی استان افزود: آمار ثبت شده ورزشکاران سازمان یافته سال گذشته ۱۴۰ هزار و ۳۱۶ نفر بود که حدود یک سوم این تعداد را بانوان و بقیه آن را آقایان ورزشکار تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز