خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی وزارت‌ورزش از واکنش تا اعتراف!

تداوم سیاست «خودی و نخودی» بودن خبرنگاران / «شفاف‌سازی» دوگانه در دستگاه ورزش!؟

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۷۴

افرادی که انتخاب می‌شوند یا به عبارتی شایسته تقدیر جلوه داده می‌شوند خود داستانی است که در دوره‌های مختلف متداول بوده و به نظر می‌رسد باز هم این سریال همچنان بر همان مدار گذشته در حال تکرار است.

نشست خبری امیر رضا خادم در وزارتخانه ورزش جدا از انتقال خبری مهم برای باشگاه پرسپولیس، نکته قابل تاملی را نیز به همراه داشت که دور از انتظار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست خبری، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش که خود از اهالی رسانه است، به صحبت‌های اخیر علی دایی واکنش نشان داده و در حالی‌که موضوعیت این جلسه در مورد هیات مدیره باشگاه پرسیپولیس بوده، به انتقاد از سرمربی سرخ‌پوشان پرداخته ولی غافل از اینکه صحبت‌های خود وی حاوی نکته‌ای بود که به دور از چشم‌های تیزبین اهالی رسانه نخواهد ماند.

مدیر روابط عمومی وازتخانه ورزش به نوعی اعتراف کرده به برخی از خبرنگاران، مبالغی(به هر شیوه یا روشی) پرداخت شده؛ تقدیر از خبرنگاران یا همکاران رسانه‌ای نکوهیده نیست، ولی روش انتخاب‌ها و افرادی که انتخاب می‌شوند یا به عبارتی شایسته تقدیر تشخیص داده می‌شوند خود داستانی است که در دوره‌های مختلف دستگاه ورزش متداول بوده و به نظر می‌رسد این سریال همچنان بر همان مدار گذشته در حال تکرار است.

مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در این نشست خبری عنوان می‌کند: ‌ «مطابق سنت قدیمی هر ساله در پایان سال از خبرنگاران که در طول سال فعالیت کرده‌اند، تقدیر می‌کنیم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به آنها پاداش می‌دهیم. در مجموع شاید ۵ میلیون تومان هم نشود. این هزینه‌ای نیست که دایی در مورد آن صحبت کند. زمان عباسی هم از ۱۲۰ نفر تقدیر کردند».

بله؛ در زمان ریاست عباسی بر دستگاه ورزش کشور نیز چنین اتفاقی افتاد، ولی در مراسمی رسمی از خبرنگاران تقدیر شد. آیا در دولت تدبیر و امید و در وزارتخانه تحت فرمان محمود گودرزی نیز در چنین فضایی باز و با دعوت از نمایندهای رسانه‌ها این مثلا هدیه‌های ناقابل داده شد؟! به نظر که چنین نیست و انگار فقط عده‌ای از خبرنگاران شامل الطاف کریمه دولت فخیمه و دستگاه عریض و طویل ورزش شده‌اند.

«گزینشی کردن» و «سفارشی دادن» در ورزش البته نه تنها در وزارتخانه ورزش اقدامی نکوهیده است، بلکه باعثپائین آمدن شأن و جایگاه والای رسانه‌ها و البته خبرنگاران محترمی می‌شود که چنین هدیه‌هایی را دریافت و دم هم نزدند.

امیدوارم اگر بحث«شفاف‌سازی» است؛ در تمامی زمینه‌ها و در تمام بخش‌های ورزش مورد عنایت قرار بگیرد، حتی در ارتباط وزارتخانه با خبرنگاران که چنین مباحثسخیفی پیش کشیده نشود؛ بحثمبلغ‌ها چه کم یا زیاد مطرح نیست. کاش دعواهای ورزشی بر روی مبالغ بالا باشد، نه این مبالغ سخیف و کسر شأنی که همان را نیز شامل حال عده‌ای می‌دانند و برخی رسانه‌ها در این مواقع هیچ‌گاه دیده نمی‌شوند. گویا «خودی و نخودی» بودن خبرنگاران در دستگاه جدید ورزش نیز تداوم همان روش غلط گذشته‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز