خبرگزاری کار ایران

همنوایی مرشدان در مسابقات بین‌المللی کشتی؛

نوروزی: ورزش زورخانه‌ای می‌تواند پله‌های ترقی دیگر رشته‌های ورزشی باشد

کد خبر : ۱۶۲۷۳۲

دبیر انجمن مرشدان کشور از هم نوایی منتخب مرشدان در مسابقات بین‌المللی کشتی جام کودک خبر داد.

دبیر انجمن مرشدان کشور از هم نوایی منتخب مرشدان در مسابقات بین‌المللی کشتی جام کودک خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیروان نوروزی در این‌باره اظهار داشت: پس از ساخت و تنظیم موسیقی کلاسیک توسط بهرنگ خلیلی(تنظیم کننده آهنگ) و بر اساس اجرای فنون کشتی ایرانی توسط بیش از ۱۰۰ نفر از کشتی‌گیران نوجوان با مشارکت فدراسیون کشتی مقرر شد مرشدان با همنوایی ضرب و زنگ خود بعد حماسی این برنامه را دوچندان کنند.

دبیر انجمن مرشدان کشور که خود دراین برنامه سرپرستی گروه مرشدان را عهده دار بود در ادامه افزود: پس از چند جلسه تمرین مداوم در خانه کشتی و سالن کشتی شهدای هفت تیر سرانجام مرشدان سینا نوروزی، محمدرضا نخعی، محمد امین نخعی، علی ملکی، مهدی افتاده و سید حمید موسوی با نظارت محمد برجی(رییس انجمن مرشدان کشور) و همراهی گروه دف که شهریار نظری این گروه را سرپرستی می کرد، در افتتاحیه مسابقات کشتی بین المللی جام کودک به هنرنمایی و اجرای حماسی پرداختند.

سیروان نوروزی(دبیر انجمن مرشدان) ضمن تقدیر از فدراسیون کشتی و همچنین فرزین پیروز پی(مدیر اجرایی برنامه اجرای مرشدان و گروه دف) گفت: رشته های پهلوانی و زورخانه ای و کشتی از ورزش های ملی کشورمان است که می توان با چنین خوش سلیقه گی هایی ضمن حفظ جایگاه این رشته های تاریخی در بسط و توسعه این ورزش های بومی قدم های موثری برداشت.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش ملی پهلوانی و زورخانه ای می تواند پله های ترقی دیگر رشته های ورزشی باشد. چرا که دارای پتانسیل های بسیار بالایی در سطوح مختلف فرهنگ، هنر، موسیقی، معماری، معنویت و… است که ورزشکاران دیگر رشته های ورزشی می توانند با حضور در زورخانه ها و انجام یک دست ورزش زورخانه ای، ضمن استفاده از جذابیت های آن به توانایی های خود در رشته نخصصی شان بیافزایند.

دوره داوری درجه ۳ زورخانه ای برگزار شد

دومین دوره آموزشی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در سال ۱۳۹۳ با عنوان دوره داوری درجه ۳ زورخانه‌ای برگزار شد. طبق سهمیه اعلام شده کمیته آموزش فدراسیون به هیئت‌های استانی سراسر کشور ۲۰ نفر از علاقمندان به بحثداوری از ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه جاری در آکادمی پهلوانی و زورخانه ای گرد هم آمدند.

آشنایی با مبانی فرهنگی، تاریخی ورزش زورخانه‌ای، اخلاق و شئونات داوری، آشنایی با آداب ورزش زورخانه‌ای، مقررات مسابقات میل گیری سنگین، چرخ، کباده، میل بازی، سنگ گیری، تیمی زورخانه‌ای، آشنایی با تعاریف، مقررات عمومی مسابقات، پزشکی و جدول نویسی از سرفصل‌های آموزشی این دوره بود که توسط بهزاد هدهدی، عباس قنبری، مسعود ملکی، فرهاد طلوع کیان، حسین نجار و سید حسن سبزواری به عنوان اساتید دوره به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

باقری(رییس کمیته آموزش فدراسیون) در این خصوص اظهار داشت: پیرو سیاست‌های فدراسیون این دوره یک بار در سال به صورت متمرکز برگزار می شود که بنا به درخواست هیئت های پهلوانی و زورخانه ای کشور پس از بررسی و نیاز سنجی فدراسیون، مجدداً در استان درخواست کننده برگزار خواهد شد.

رییس کمیته آموزش فدراسیون در ادامه افزود: یکی از نکات مهمی که باعثرشد کمی و کیفی ورزشکاران می گردد وجود مربیان و داوران مجرب و با تجربه در استان‌ها است که این مهم در استان‌هایی که سرمایه‌گذاری خوبی در امر آموزش داشته اند به وضوح دیده می شود.

باقری با اشاره به زمان آزمون این دوره در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه جاری(آکادمی پهلوانی و زورخانه‌ای – شهید فهمیده تهران) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهادف تشکیل دوره‌های آموزشی تامین استان‌های محروم از مربی و داور است و توقع می‌رود استان‌های محروم از مربی و داور برای جبران خلاء وجود نیروی انسانی کارآمد و علمی خود اهمیت بیشتری به حضور در دوره های آموزشی فدراسیون دهند.

پیشقدم رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون پهلوانی شد

فرهاد طلوع کیان طی حکمی حسن پیشقدم را به عنوان رییس کمیته استعدادیابی این فدراسیون منصوب کرد. در حکم طلوع‌کیان خطاب به پیشقدم آمده است: با عنایت به تعهد، تجربه و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم از تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به مدت یک‌سال به عنوان رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون منصوب می‌شوید و با توجه به اهمیت رویکرد علمی با حفظ اصول و ارزش‌های این ورزش تاریخی و اصیل ایرانی، امید است با ایجاد هماهنگی‌های لازم نسبت به وظایف محوله اقدام نمایید. حسن پیشقدم پیش از این عضو تیم ملی پهلوانی و زورخانه‌ای در رشته میل بازی سنگین بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز