خبرگزاری کار ایران

زمان ریاست من دوران طلایی موی‌تای بود؛

نصیری: خانواده موی‌تای می‌داند چه کسی راستگو یا دروغگوست / وزارت ورزش سیاسی برخورد نکند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۰۳

من در دوران مسئولیتم رضای خدا را در نظر داشتم و کارهای بزرگ و بی سابقه‌ای در موی تای ایران انجام دادم، اما متاسفانه احساس می‌کنم وزارت ورزش سیاسی برخورد می‌کند.

رئیس سابق انجمن موی تای گفت: من در دوران مسئولیتم رضای خدا را در نظر داشتم و کارهای بزرگ و بی سابقه‌ای در موی تای ایران انجام دادم، اما متاسفانه احساس می‌کنم وزارت ورزش سیاسی برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، گفت‌وگوی هفته گذشته خبرگزاری ایلنا با حمدالله عبادتی سرپرست جدید انجمن موی‌تای، واکنش جواد نصیری رئیس سابق این انجمن را به دنبال داشت. بر این اساس، وی به همراه محمد پاشایی مدیر سابق تیم‌های ملی موی تای، محمد جلالی سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان، افشین جعفرزاده مربی سابق تیم ملی و مسئول سابق کمیته برنامه‌ریزی و استعدادیابی انجمن موی‌تای و علی آرنگ قهرمان پیشین جهان و مدیر اجرایی انجمن موی‌تای با حضور در دفتر خبرگزاری، نسبت به اظهارات عبادتی توضیحاتی را بیان کردند.

هیچ کس جز رازانی مدال طلای کلاس A ندارد
نصیری ابتدا در مورد ادعاها درباره اینکه در چه دوره‌ای ایران موفق به کسب مدال طلای کلاس A جهانی شده، گفت: اولین مدال طلای کلاس A جهان توسط مجید رازانی و در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ در ازبکستان به دست آمد که در سایت فدراسیون جهانی نیز ثبت شده، بنابراین ما مدال طلای دیگری در کلاس A نداریم و آنهایی که مدعی طلای دیگری قبل از سال ۲۰۱۱ هستند، اگر سند و مدرکی که در فدراسیون جهانی ثبت شده در دست دارند، آن را ارائه دهند.

احکام مسئولیت من در هیات رئیسه فدراسیون جهانی موجود است
رئیس سابق انجمن موی‌تای‌ همچنین در مورد عضویتش در هیات رئیسه فدراسیون جهانی نیز اینگونه توضیح داد: در خلال مسابقات جهانی ۲۰۱۱ نشست سالانه فدراسیون جهانی برگزار شد که البته بنده در آن اجلاس حضور نداشتم. با این حال در انتخاباتی که برگزار شد، بنده با بالاترین رأی ممکن، به عنوان هیات مدیره یا هیات رئیسه فدراسیون جهانی انتخاب شدم. در ضمن بنده برای ۴ سال دیگر نیز مجددا این پست را در اختیار دارم. همچنین در انتخابات ریاست آسیا، من با ۲ یا ۳ رأی کمتر نسبت به رقیبم، به عنوان نایب رئیس فدراسیون موی‌تای آسیا انتخاب شدم که احکام این دو مسئولیت آسیایی و جهانی، هم در فدراسیون جهانی(ایفما) و هم در وزارت ورزش و جوانان موجود است.

قبول دارم اشتباهاتی نیز داشته ام
وی همچنین با پذیرش برخی اشتباهاتی که در دوره ریاستش صورت گرفته، متذکر شد: من در دوران مسئولیتم در انجمن موی‌تای، به قول معروف خدایی کار کردم، البته اشتباهاتی نیز داشتم، اما این طبیعی است. ما که معصوم نیستیم.

خانواده موی‌تای هر کسی را نمی‌خواهد باید برود
نصیری با بیان اینکه اکثر اهالی موی‌تای هنوز وی را می‌خواهند، تصریح کرد: ممکن است زمانی برسد که جامعه موی‌تای نصیری را نخواهد، پس او باید برود. جالب است مسئولان استان‌ها که در زمان ریاست من کار می‌کردند، همان‌هایی بودند که قبلا با عبادتی کار می‌کردند، اما من آنها را حفظ کردم و حالا می‌بینیم آنها سرپرست انجمن را نمی‌خواهند.

همه را به اتحاد فراخواندم
رئیس سابق انجمن موی‌تای همچنین تاکید کرد: ۴ ماه قبل و در حضور همین کسانی که حالا معترض و منتقد شده‌اند، گفتم اتحاد خود را حفظ کنید و هر مساله‌ای که بوده را فراموش کرده و آن را میان خودتان حل و فصل کنید.

برخی که رآی نیاوردند منتقد شده‌اند
نصیری همچنین با بیان اینکه چطور شد برخی‌ها تا قبل از این‌که مسئولیت‌شان به پایان برسد، منتقد نبودند، اظهار کرد: آنها قبلا منتقد نبودند، اما یک دفعه منتقد شدند؟ چرا آن زمان از وضعیت موجود انتقاد نمی‌کردند؟ چرا بعد از اینکه رآی نیاوردند، منتقد شدند؟!. آنها به من اعلام کردند برخی از افراد ناراضی هستند. بعد هم گفتند رأی‌گیری شود که باز هم بنده موافقت کردم، اما آنهایی که امروز منتقد ما شده‌اند، رأی نیاوردند.

هیچ پولی به حساب شخصی کسی واریز نشده
وی همچنین در واکنش به این ادعا که پول‌های انجمن به حساب شخصی یک خانم واریز می‌شده، گفت: این ادعا کذب محض است، البته این خانم رئیس دفتر و امین من بود و حتی مهر انجمن نیز در اختیار وی بود.

با همه عوامل اجرایی مسابقات جام ریاست جمهوری تسویه شده است
نصیری در ادامه با بیان اینکه با عوامل اجرایی مسابقات جام ریاست جمهوری تسویه‌حساب کرده، افزود: شخص رئیس جمهور و وزیر ورزش برای برگزاری مسابقات جام ریاست جمهوری صحبت و البته مساعدت کردند. قرار شد بودجه رقابت‌ها از سوی نهاد ریاست جمهوری در اختیار وزارت ورزش قرار بگیرد که این کار انجام شد. بعد هم وزارت ورزش پول مسابقات را به حساب فدراسیون انجمن‌های ورزشی واریز کرد و در نهایت با تک تک عوامل، شرکت‌ها و همچنین اعضای تیم ملی و مربیان تسویه‌حساب شد.

پاداش دلاری قهرمانان را پرداخت کرده‌ایم
وی در مورد پرداخت پاداش مدال‌آوران این مسابقات نیز تاکید کرد: ما اعلام کردیم به نفرات اول تا سوم مسابقات جام ریاست‌جمهوری، به ترتیب ۲ هزار، هزار و ۵۰۰ دلار پاداش می‌دهیم که این کار را نیز انجام دادیم. البته به قهرمانان گفتیم از طریق استان‌های خود پاداش‌شان را دریافت کنند.

۱۳ میلیون هزینه بلیت سفر فوکس به ایران
نصیری همچنین درباره ادعای برخی از اهالی موی‌تای مبنی بر دریافت هزینه اضافی در کلاس بین‌المللی که با حضور دبیر کل فدراسیون جهانی موی‌تای برگزار شد، اینگونه توضیح داد: در کلاس بین‌المللی که اسفند ۹۱ در ایران و با حضور استفان فوکس دبیرکل فدراسیون جهانی برگزار کردیم، از شرکت‌کنندگان ۲۰۰ دلار گرفتیم که البته بعدا ۱۰۰ هزار تومان اضافه نیز دریافت کردیم چراکه تنها پول بلیت فوکس و نفر همراه وی ۱۳ میلیون تومان شد. بنابراین ما پول اضافی از کسی نگرفتیم.

جامعه موی‌تای در مورد دروغگو یا راستگو بودن افراد قضاوت کنند
رئیس سابق انجمن موی تای همچنین افزود: بنده به دروغگویی متهم شده‌ام. برای اینکه مشخص شود چه کسی دروغ می‌گوید و چه کسی راستگوست، قضاوت را به خانواده موی‌تای می‌سپارم. آنهایی که راست می‌گویند و دیگران را به دروغگویی متهم می‌کنند، چطور با داشتن خان ۱۳ خود را آرجان معرفی می‌کنند؟

یک ریال از انجمن حقوق دریافت نکردم
وی همچنین خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس انجمن یک ریال حقوق نگرفتم، آن هم در حالیکه کارهای بزرگی در موی‌تای ایران انجام دادیم که در تاریخ موی‌تای ما بی‌سابقه بود.

نفرات اعزامی به مسابقات جهانی از قبل به فدراسیون جهانی اعلام شده‌
نصیری در مورد اعلام اسامی ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی نیز گفت: پیرو درخواست فدراسیون جهانی، اسامی ۸ ملی‌پوشی که قرار بود به رقابت‌های قهرمانی جهان در مالزی اعزام شوند، قبل از تغییر در انجمن به فدراسیون جهانی اعلام شده بودند. تنها آن نفراتی که نامشان به فدراسیون جهانی اعلام شده، می‌توانند در مسابقات قهرمانی جهان در مالزی بازی کنند، در غیر این صورت حتی اگر تیم اعزام هم شود، نفراتی غیر از آنها نمی‌توانند مسابقه بدهند.

دوران طلایی موی‌تای در زمان من بود
رئیس سابق انجمن موی‌تای همچنین با اشاره به دوران حضور خود به عنوان دوران طلایی این رشته افزود: من ۴ سال رئیس موی‌تای بودم که در ۳ سال آن ریاست انجمن را بر عهده داشتم. در این مدت، موی‌تای دوران طلایی خود را سپری کرد. الان هم برای اینکه باز هم موی‌تای ایران در سطح جهان بدرخشد، باید روندی که ما شروع کردیم را ادامه دهند، در غیر این صورت از این دوران طلایی تنها یک یادگاری می‌ماند و دیگر افتخارات گذشته تکرار نمی‌شود.

چرا آقایان از برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس انجمن می‌ترسند؟
نصیری در ادامه با رائه این پیشنهاد که بیایند برای انتخاب رئیس انجمن موی‌تای انتخابات برگزار کنند، خاطرنشان کرد: چرا آقایان می‌ترسند انتخابات برگزار کنند تا طی آن رئیس انجمن موی تای انتخاب شود؟ به نظرم این حق جامعه موی تای است.

وزارت ورزش سیاسی برخورد نکند
وی در پایان با رد وابستگی‌ خود به جریانات سیاسی یا دولت گذشته افزود: کارنامه افراد از همه چیز مهمتر است. متاسفانه وزارت ورزش سیاسی برخورد می‌کند. من سرباز نظام هستم و برخلاف آنچه که می‌گویند به هیچ دولت یا جریانی وابستگی ندارم. الان که دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده و در عرصه‌های مختلف از تمامی پتانسیل‌ها استفاده می‌کند، امیدوارم این اتفاق خوب را در عرصه ورزش نیز ببینیم و انتظار دارم نسبت به عملکرد افراد و نوع مدیریت‌شان تصمیم درستی بگیرند.

جعفرزاده: در سال ۲۰۰۱ طلای اوپن آسیا کسب شد نه طلای کلاس آ جهان!

همچنین افشین جعفرزاده مربی سابق تیم ملی و مسئول سابق کمیته برنامه‌ریزی انجمن موی‌تای، درخصوص اظهارات سرپرست انجمن موی‌تای توضیحاتی ارائه داد.

وی ابتدا در مورد ادعای عبادتی که گفته بود نخستین مدال طلای کلاس A جهان در زمان ریاست وی و در سال ۲۰۰۱ حاصل شد، با نشان دادن کتابی که توسط خود عبادتی تالیف شده بود، گفت: در صفحه ۸۰ این کتاب، آمده تیم ملی فول موی‌تای ایران در مسابقات آسیایی قزاقستان که طی روزهای ۲۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۰۱ برگزار شد، حضور داشت که مرتضی علی‌پناهی مدال طلا را کسب کرد. پس می‌بینیم هیچ نشانی از مسابقات جهانی در کتاب خود سرپرست انجمن موی‌تای به چشم نمی‌خورد.

جعفرزاده همچنین به سوابق سرپرست انجمن موی‌تای اشاره کرد و اظهار داشت: وی مدرک بیاورد که موی‌تای را چه زمانی، نزد چه کسی و چه مدت فراگرفته؟ وی حتی ورزشکار موی‌تای نیز نبوده و سند یا حتی عکسی از دوران قهرمانی وی وجود ندارد.

مربی سابق تیم ملی موی‌تای افزود: درجه فنی عبادتی سمبلیک یا به قول معروف افتخاری است و به همین جهت کسوت وی از بسیاری از اهالی موی‌تای پایین تر است.

وی در ادامه درخصوص تعلیق تیم ملی موی‌تای ایران جهت حضور در مسابقات جهانی مالزی خاطرنشان کرد: نامه آن به وزارت ورزش و دفتر دکتر گودرزی ارسال شده است. استفان فوکس، دبیرکل فدراسیون جهانی، ضمن ابراز ناراحتی از انتصاب عبادتی به عنوان سرپرست انجمن موی‌تای ایران، در نامه خود آورده که نصیری در مجمع انتخاب شده و بنابراین باید اعضای مجمع نیز به برکناری وی رأی دهند.

جلالی: با یک عکس یادگاری که شاگرد عبادتی نمی‌شوم!
در ادامه این مصاحبه، محمد جلالی سرمربی سابق تیم ملی در مورد ادعای عبادتی که وی را شاگرد خود معرفی کرده، گفت: بنده شاگرد استاد توحیدی هستم و به آن افتخار هم می‌کنم. اینکه من در کنار عبادتی بایستم و با وی در یک کلاس عکس بیندازم که دلیل نمی‌شود بنده شاگرد او هستم!

پاشایی: کجای دنیا در ۳ روز استعدیابی می‌کنند؟!

در بخشی از این گفت‌وگو، محمد پاشایی مدیر سابق تیم‌های ملی موی‌تای درخصوص انتصاب عبادتی به عنوان سرپرست انجمن موی‌تای گفت: آنهایی که ادعای دلسوزی برای موی‌تای را دارند، یک شبه و با ترفندی خاص، عبادتی را سرپرست انجمن کردند. در حالیکه باید صبر می‌کردند تا تیم ملی برنامه‌های خود را برای حضور در مسابقات جهانی انجام می‌داد و پس از این رقابت‌ها، برای ریاست انجمن تصمیم می‌گرفتند.

وی افزود: عبادتی می‌گوید در تیم ملی استعدادیابی کرده؛ کجای دنیا در مدت ۳ روز استعدادیابی می‌کنند؟ اصلا مگر اردوی تیم ملی جای کشف استعدادهاست؟

مدیر تیم‌های ملی موی‌تای ادامه داد: این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که مسئول کمیته استعدادیابی انجمن موی تای(جعفرزاده) از سمت خود استعفا داده است.

پاشایی در پایان اظهار داشت: ما پیگیر مطالبات خود از سوی وزارت ورزش هستیم و تا رسیدن به خواسته‌های خود دست از تلاش و پیگیری بر نمی‌داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز