خبرگزاری کار ایران

داوران ایران در آسیا بهترین هستند؛

راستینه: فکر نمی‌کنم حق کسی را ضایع کرده باشم / نوبت‌ اعزام ما شده بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۱۶

شرایط داوری در ایران بسیار بهتر و بالاتر از بقیه کشورهای آسیاست و حتی کشورهای صاحب نام جودوی آسیا نیز در بحثداوری از ایران عقب تر هستند.

داور بین المللی جودوی ایران گفت: تا آنجا که می‌دانم در مورد اعزام به کلاس ارتقا داوری آسیا، نوبت من بوده و بنابراین حق کسی را ضایع نکرده‌ام.

به گزارش ایلنا، چندی پیش محمد راستینه و جلال کرمی، دو داور جودوی کشورمان راهی نپال شدند تا در دوره ارتقا داوری درجه A شرکت کنند. این اعزام انجام شد و نمایندگان داوری جودوی ایران با موفقیت این کلاس را پشت سر گذاشتند. در همین حال تعدادی از داوران کشورمان نسبت به اقدام کمیته داوران فدراسیون جودو معترض بودند و اعلام کردند قبل از راستینه و کرمی، داوران دیگری هم بودند که باید قبل از این دو به این دوره اعزام می شدند.

محمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد دوره ارتقا داوری درجه A آسیا در نپال خاطرنشان کرد: بنده به همراه کرمی برای قضاوت در مسابقات جنوب آسیا دعوت شدیم که در خلال این رقابت ها، دوره ارتقا داوری نیز برگزار شد که در نهایت ما با موفقیت این کلاس را پشت سر گذاشتیم.

وی با شاره به سطح مطلوب داوران ایرانی در قاره آسیا اظهار داشت: شرایط داوری در ایران بسیار بهتر و بالاتر از بقیه کشورهای آسیاست و حتی کشورهای صاحب نام جودوی آسیا نیز در بحثداوری از ایران عقب تر هستند.

داور درجه A آسیا در ادامه درخصوص اعتراض برخی از داوران کشورمان به این اعزام افزود: اول اینکه همیشه این حرف و حدیث‌ها وجود دارد. ثانیا، از دوره‌ای که بنده درجه ممتاز در داوری را اخذ کرده بودم، ۸ سال می‌گذرد و به همین دلیل فکر می‌کنم نوبت من بوده که اعزام شوم.

راستینه با بیان اینکه همیشه پشت خط مانده‌های زیادی وجود دارند، ادامه داد: تا آنجا اطلاع دارم کسی قبل از من نبوده که اعزام نشده باشد و از این رو تصور خارج از نوبت اعزام شده باشم.

نفر سوم کاتای جودوی آسیا در پایان در مورد وضعیت تیم ملی کاتای جودوی ایران گفت: فعلا که تیم ملی کاتا تعطیل است و برنامه خاصی ندارد. ما قرار بود سال گذشته به مسابقات جهانی اعزام شویم که مشکلات مالی فدراسیون اجازه این کار را نداد. در حال حاضر هم که خبری از برنامه‌ها و تمرینات این تیم نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز