خبرگزاری کار ایران

شهریان:

ورزش، اخلاق و ارزش‌ها را در جوانان نهادینه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۵۱

امروز ورزش بانوان به دنبال مشارکت بیشتر زنان در ورزش همگانی است و باید دستیابی به این جایگاه با برنامه‌های ویژه اجرایی شود.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تلاش در جهت ترغیب جوانان و نوجوانان به ویژه در بخش دختران را امری مهم در جهت ارتقاء سطح سلامتی، نشاط اجتماعی و پویایی جامعه اعلام کرد و گفت: نتیجه برنامه ریزی های ورزشی در جامعه به وضوح متبلور می شود و همگان از آن بهره می برند.

به گزارش ایلنا، رباب شهریان با بیان اینکه کارکرد اصلی ورزش درجامعه بروز پیدا می‌کند، افزود: ورزش برای جوانان فرصتی برای در کنارهم و تمرین مهارت‌های مهم اجتماعی است و فضایی را مهیا می‌کند که اخلاق و منش در خلق و خوی جوانان نهادینه شود.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان از نسل جوان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی نام برد و گفت: باید شرایط را برای سالم‌سازی جسم و روان آنها مهیا ساخت که این مهم جز با رونق‌بخشی به فضاهای ورزشی و ایجاد شرایط فرهنگی وارزشی مناسب برای حضور دختران جوان و نوجوان امکان پذیر نخواهد بود.

او در ادامه به برنامه‌ای استراتژیک وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش بانوان و حضور حداکثری این بخش در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: امروز ورزش بانوان به دنبال مشارکت بیشتر زنان در ورزش همگانی است و باید دستیابی به این جایگاه با برنامه‌های ویژه اجرایی شود.

معاون وزیر در این راستا دختران را به عنوان به پرورش دهندگان نسلی پویا وسالم معرفی کرد و گفت: بی تردید از بانوی ورزشکار و ورزش دوست و سالم است که نسل سالم پرورش می‌یابد.

شهریان همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ورزش اشاره کرد وافزود: به درستی که ایشان ورزش، تحصیل و تذهیب را در کنار هم قرار دادند که زمینه اعتلای جوان را پی دارد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان نتیجه ورزش را تذهیب نفس و توسعه اخلاقیات و ارزش‌های انسانی عنوان کرد و افزود: این مساله در حالی شکل می‌گیرد که ورزش در مسیر درست خود و به عنوان وسیله‌ای برای ارتقا انسانیت قرار بگیرد. این انسان سالم است که با تکیه بر نشاط و سلامتی‌اش جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد و در این شرایط ما شاهد کاهش آسیب‌های و معضلات اجتماعی نیز خواهیم بود.

شهریان همچنین ادامه داد: البته نباید نسبت به غنی سازی اوقات فراغت با برنامه ریزی مطلوب از نوع ورزش بی تفاوت بود چراکه دراین بخش می‌تواند زمینه ساز آموزش‌هایی باشد که منجر به آسیب‌پذیری نسل جوان باشد.

در ادامه به تغییر مفهوم سبک زندگی به سمت مطلوب با بهره گیری از ورزش اشاره کرد و افزود: باید ورزش را به عنوان نماد سالم‌سازی به جامعه معرفی کرد و این مساله قطعا با فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از رسانه‌ها امکان پذیر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز