خبرگزاری کار ایران

افشارزاده مطرح کرد:

آموزش افراد مجرب برای کسب کرسی بین المللی نیاز امروز ورزش

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۴۹

حضور نمایندگان ایران در مجامع بین المللی از جمله کنفدراسیون‌های جهانی و آسیایی همچنین کمیته بین المللی المپیک برای ما بسیار مهم است

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان در امور بین الملل، ارتقاء جایگاه نمایندگان ایران در مجامع بین المللی را از مهمترین برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان در بخش برون مرزی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، بهرام افشارزاده با اعلام خبر برگزاری گردهمایی اعضای ایرانی فعال در مجامع بین المللی در روز دوشنبه هدف از برگزاری این نشست را بررسی جایگاه نمایندگان ایران و میزان اثر گذاری آن ها در تصمیم سازی و تصمیم گیری بین المللی درحوزه ورزش اعلام کرد.

وی افزود: حضور نمایندگان ایران در مجامع بین المللی از جمله کنفدراسیون‌های جهانی و آسیایی همچنین کمیته بین المللی المپیک برای ما بسیار مهم است به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا نشستی را بررسی وضعیت ایران در این حوزه برگزار و برترین ها را مورد تقدیر قرار دهیم.

مشاور وزیرورزش وجوانان در امور بین الملل ادامه داد: متاسفانه افرادی که از سوی فدراسیون‌ها برای حضور در مجامع جهانی و آسیایی انتخاب می‌شوند یا دیر معرفی می‌شوند و یا آشنایی کامل با سمتی که در آن منصوب شده‌اند را ندارند.

دبیر کل سابق کمیته ملی المپیک با مهم خواندن حضور موثر نمایندگان ایران در رشته‌های مدال آور ایرانی در مجامع جهانی و آسیایی ادامه داد: برای مثال در کشتی یا وزنه‌برداری به عنوان رشته‌ای از ایران که در میادین مهم آسیایی و جهانی صاحب جایگاه است فردی اثر گذار در حوزه های تصمیم سازی جهانی و اسیایی نداریم.

این مقام مسوول در حوزه بین الملل با بیان اینکه بیش از ۲۷۰ نفر ایرانی عضو مجامع جهانی و آسیایی هستند ادامه داد: متاسفانه همین تعداد هم که عضویت برخی کرسی ها را دارند، فعالیت زیادی ندارند این در حالی است که بسیاری از کشورهای عربی که در حوزه ورزش حضور موفقی هم ندارند کرسی های بسیار خوبی را به نام خودثبت کرده اند.

بهرام افشارزاده با بیان اینکه این کشورها تعامل بسیارخوبی با مسوولان فدراسون های جهانی دارند، گفت: هدف ما ازبرگزاری همایش روز دوشنبه، بررسی جایگاه ایران درمجامع بین المللی ورزشی، آشنایی سازی آنها در چگونگی برقراری ارتباط و تعامل سازنده با افراد ذی نفوذ در مجامع بین المللی است.

وی در ادامه با اشاره به کرسی هایی که توسط برخی روسای فدراسیون ها، داوران بین المللی و مسوولان امور بین المللی کسب شده اشاره کرد و افزود: متاسفانه همین افراد در شرایط حساس نمی توانند احقاق حق کنند همان چیزی که در المپیک لندن برای کشتی ایران اتفاق افتاد یا در مسابقات آسیایی کاراته، دختران کاراته کا ما از حضورو ادامه مسابقات محروم شدند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور بین الملل تصریح کرد: ما باید افرادی را تربیت کنیم که بتوانند از ورزشکاران ما در بازی های اسیایی و جهانی دفاع کنیم ودراین راستا بحثاموزش وبهره گیری از افراد مجرب و صاحب نام در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نگاه ویژه وزیر ورزش وجوانان به حضور موثر در مجامع بین المللی ورزشی از تخصیص بودجه به حضور فعالانه نمایندگان ایران در نشستهای جهانی واسیایی خبر داد و اظهار داشت: در جلسه ای که با وزیر داشتیم دکتر گودرزی تاکید خاصی برای کسب کرسی ها بیشتر بین المللی داشت ضمن اینکه دفاع از کرسی کسب شده را نیز بسیار مورد توجه قرار داد.

افشار زاده افزود: متاسفانه از این تعداد، افراد انگشت شماری تاثیر گذار هستند. ما در کشتی دنیا و آسیا حرف اول را می زنیم ولی متاسفانه در شرایط حساس نمی توانیم از ورزشکارخود دفاع کنیم، این موضوع به این دلیل است که نمایندگان ایران در فدراسیون های بین المللی اثر گذار نیستند و این یک ضعف مهم است.

وی با ابراز تاسف از حذف تنها عضو ایرانی از کمیته بین المللی المپیک اظهار داشت: ما بعد از پیروزی انقلاب توانستیم با تلاش بسیار هاشمی طبا را به عنوان نماینده ایران به عضویت IOC درآوریم که متاسفانه به راحتی این کرسی هم از دست رفت و ما نتوانستیم از وی دفاع و یا فردی را جایگزین او کنیم.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور بین الملل یکی از راهکارهای توسعه ارتباطات بین الملل را دعوت از افراد سرشناس مجامع بین المللی به ایران دانست و افزود: اینکه فقط ما نمایندگان خودمان را به مجامع بین المللی اعزام کنیم، کافی نیست بلکه ما باید گاهی میزبان افراد مهم ورزشی در حوزه ورزش بین المللی داشته باشیم تا آنها با مسوولان بلند پایه کشورمان از نزدیک دیدار داشته باشند و در جریان حمایتهای آنها از ورزش قرار بگیرند که همین خود می تواند بستری مناسب برای تعامل بیشتر ایران با سایر کشورها شود.

وی همچنین حمایت از فدراسیونهای که مقرشان در ایران است را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور فعالانه آنها در عرصه های مختلف ورزشی می تواند بازتاب خوبی از فعالیت های ورزشی ایران در حوزه های بین المللی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز