خبرگزاری کار ایران

حتی بازنده‌ها را هم به تیم ملی دعوت می‌کنم؛

بیرامی: سامبو بدون امکانات و حمایت افتخارآفرینی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۶۸

چندی پیش، ورزش رزمی سامبو به عضویت شورای المپیک آسیا درآمد و امیدواری‌های اهالی این ورزش را برای حضور در بازی‌های آسیایی را افزایش داد.

قهرمان سابق سامبوی آسیا گفت: ورود ورزش سامبو به شورای المپیک آسیا، انگیزه قهرمانان برای کسب افتخار را دوچندان می کند.

به گزارش ایلنا، چندی پیش، ورزش رزمی سامبو به عضویت شورای المپیک آسیا درآمد و امیدواری‌های اهالی این ورزش را برای حضور در بازی‌های آسیایی را افزایش داد.

حمیدرضا بیرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این خصوص اظهار داشت: ابتدا باید کسب این موفقیت را به جامعه ورزش کشور به ویژه خانواده سامبو تبریک بگویم. خدا را شکر زحمات چندین ساله استاد اکبری به بار نشست و این رشته رزمی زیبا و اصیل وارد شورای المپیک آسیا شد. با این اتفاق نیکو، قطعا بستری فراهم خواهد شد که قهرمانان در مسابقات معتبر قاره‌ای از جمله بازی‌های آسیایی، با انگیزه بیشتری وارد میدان شوند و با روحیه ای مضاعف برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

پرمدال‌ترین سامبوکار سبک وزن آسیا با اشاره به تاثیرات این اتفاق بر روند رشد سامبو ایران خاطرنشان کرد: ورود ورزش سامبو به سازمان‌های معتبرهمچون شورای المپیک آسیا، باعثافزایش انگیزه در بین قهرمانان و مربیان شده که در این رهگذر، استعدادهای جدیدی به این رشته رزمی افزوده خواهند شد.

بیرامی در ادامه در مورد خاتمه حضور خود در تیم ملی سامبو گفت: چندی پیش و در حین تمرین، دچار مصدومیت شدید شدم که در نهایت تصمیم گرفتم با دنیای قهرمانی خداحافظی کنم و به جرگه مربیان بپیوندم.

وی با اشاره به مربیگری خود در تیم ملی جوانان سامبو تصریح کرد: در جلسه‌ای که ریاست انجمن و اعضای کمیته فنی حضور داشتند، قرار بر این شد که تیم جوانان را به بنده بسپارند تا پشتوانه‌ای برای تیم ملی بزرگسالان باشد.

عضو سابق تیم ملی سامبو ایران در خصوص برنامه‌های تیم جوانان یادآور شد: در نظر داریم از تمامی مدعیان در رده سنی جوانان دعوت کنیم تا در مسابقات انتخابی شرکت کنند. البته همه ورزشکاران فعال در رشته سامبو می‌توانند در این رقابت‌ها حضور یابند. در نهایت نفرات برتر و حتی بازنده‌ها را نیز با نظر کمیته فنی و ریاست انجمن برای حضور در اردو انتخاب می‌کنیم تا از بین آنها بهترین‌ها در ترکیب تیم ملی بزرگسالان جهت حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی گزینش شوند.

بیرامی در مورد مسابقات پیش‌رو برای تیم جوانان افزود: در مسابقات آسیایی سامبو، معمولا بازی‌های جوانان و بزرگسالان با هم برگزار می‌شود. البته تورنمنت‌های بین‌المللی برای رده سنی جوانان فراوان است و ما در اولین برنامه خود در نظر داریم تیمی را به قزاقستان اعزام کنیم.

قهرمان سابق سامبو آسیا در پایان درباره نتایج ملی‌پوشان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: سامبوی ایران در این سال‌ها و در مسابقات آسیایی، همواره به عنوان یکی از مدعیان مطرح بوده و این افتخارات در حالی به دست آمده که سامبوکاران کشورمان بدون کمترین امکانات و کوچک ترین حمایت روی سکوهای قاره‌ای و بین‌المللی رفته‌اند. از این رو در رقابت‌های سال آینده نیز به طور قطع حضوری پرقدرت خواهند داشت. البته اگر مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی از ورزش سامبو بیشتر حمایت کنند، مطمئنا موفقیت‌های سامبو در آسیا و جهان بیشتر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز