خبرگزاری کار ایران

برای آنهایی که اوت می‌کنند، مدال مهم است؛

کیادربندسری: یاد گرفتم المپیک جای تجربه به دست آوردن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۳۴

برای ما مهم این است که سالم به پایین برسیم و اسم‌مان در رده‌بندی باشد تا یک رزومه کاری داشته باشیم. با این حال می‌شد بهتر اسکی کرد. متاسفم ولی توانم همین بود. این المپیک برای من تجربه خوبی شد.

مسیر سخت دور دو مسابقات مارپیچ بزرگ که شنبه شب برگزار شد، این نگرانی را در همه تیم‌ها ایجاد کرده بود که نکند ورزشکاران‌شان به خط پایان نرسند. این اتفاق برای خیلی‌ها افتاد اما اسکی‌بازان ایران هر چند به سختی اما مسیر را به پایان بردند.

به گزارش ایلنا، محمد کیادربندسری از تجربه اش از المپیک و این مسابقه سخت با پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان گفت‌وگو کرده است:

انتظار داشتی این مسیر را اسکی کنی، دور دوم خیلی سخت بود و خیلی‌ها اوت کردند؟ چند نفر اول که اوت کردند، همه وحشت‌زده بودند.

ما در مارپیچ کوچک مسابقه زیاد داده ایم و مسیرهای متفاوت زیاد رفته ایم. مشکل زیادی نداریم ولی این طراحی خیلی جدید بود و من تا به حال ندیده بودم.

چه تفاوتی با طراحی‌های قبلی داشت؟

از نظر قانونی طراحی درستی بود، ولی چوبی را که باید صاف بزند، کج می‌کند. یا اینکه فاصله دروازه‌ها را نزدیک می‌کند چون ما در این شرایط تمرین نکرده بودیم برای ما سخت بود.

البته برای همه سخت بود. تعداد بالای اوتی‌ها که این را نشان می دهد.

برای آنهایی که اوت می‌کنند، مدال مهم است.

دقیقا آنهایی که در سی نفر اول اوت کردند، برای اینکه زمان بهتری داشته باشند، خطا کردند.

بله. ولی برای ما مهم این است که سالم به پایین برسیم و اسم‌مان در رده‌بندی باشد تا یک رزومه کاری داشته باشیم. با این حال می‌شد بهتر اسکی کرد. متاسفم ولی توانم همین بود. این المپیک برای من تجربه خوبی شد.

چه تجربه‌ای؟

با گفتن هیچی نداریم، هیچ چیزی درست نمی‌شود. المپیک را فقط می‌شود با خود المپیک مقایسه کرد. من خودم را با مسابقات قهرمانی جهان دوره قبل مقایسه می کنم، می‌بینم در مارپیچ بزرگ من با نفر اول بیست ثانیه اختلاف داشتم، چهل و هشتم شدم ولی در المپیک ۱۶ ثانیه با همان نفر اختلاف داشتم و نفر پنجاه و یکم بودم. معلوم است المپیک خیلی بزرگتر از چیزی است که ما فکر می‌کردیم. تجربه دیگر من این بود که به المپیک به دید المپیک نگاه کنیم و بعد به این بازی‌ها بیاییم.

خودت این دید را داشته باشی یا مسئولان؟

همه.

کاستی‌هایی را در خودت دیده‌ای که الان به این نتیجه رسیده‌ای؟

من الان از تنها چیزی که ناراحت و پشیمانم این است که نه ماه وقت داشتم بدنسازی کنم و از نظر جسمانی وضعیت خودم را بالاتر ببرم، ولی متاسفانه صبر کردم ببینم که فدراسیون کی برای من برنامه ریزی می کند.

اگر برای المپیک بعدی باشی، بهترین کاری که باید انجام شود، چه کاری است؟

ما از نظر امکانات ضعیف هستیم، اما می‌توانیم کاری کنیم که از نظر جسمانی ضعیف‌تر نباشیم. من از نظر جسمانی کم آوردم. ما در پیست برفی اسکی می‌کنیم و اینجا یخ است. یخ انرژی بیشتری می‌خواهد و ما هم خیلی این انرژی را نداشتیم.

نفر سی ام شدی، این جایگاه با همه شرایطی که وجود دارد، برایت راضی کننده است؟

من از این راضی‌ام که سالم رسیدم پایین. مکانش مهم نیست. زمانم را نسبت به سال گذشته بهتر کردم. الان مهم این است که اسم ایران و اسم محمد کیادربندسری در لیست سی نفر المپیک هست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز