خبرگزاری کار ایران

هدف‌گذاری بلندمدت می‌تواند ثمربخش باشد؛

میرهاشمی: اسکی صحرانوردی ایران قابلیت خود را نشان داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۳

هدف‌گذاری بلند مدت می‌تواند در المپیک‌های آینده ثمربخش باشد تا حتی رفته رفته به رنکینگ ۳۰ نفر المپیک نیز دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی در خصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک گفت: اسکی صحرانوردی با صعود ۱۰ پله‌ای نسبت به ونکور و کسب سهمیه فرزانه سلطانی برای اولین بار در المپیک نشان داد قابلیت ارتقا و سرمایه‌گذاری را دارد.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی میرهاشمی با بیان اینکه اسکی صحرانوردی در خواستگاه خود که کشورهای اسکاندیناوی است همچنان بدون رقیب در المپیک ها هستند، گفت: تجربه و پیشنه در این رشته ورزشی حرف اول را می‌زند و باید بپذیریم فرهنگ همگانی و قهرمانی این رشته در کشورهای همچون سوئد و نروژ نهادینه شده و نتایج مبین آن است که همچنان بدون رقیب در المپیک‌ها جایگاه اصلی متعلق به این کشورهاست.

وی اضافه کرد: فدراسیون اسکی با برنامه از ۴ سال پیش به دنبال جهش در این رشته بود که برای اولین بار شاهد مدال‌آوری در بازی‌های آسیائی بودیم و سید ستار صید مسابقه را به پایان رساند توانستیم ۱۰ پله صعود کنیم.

میرهاشمی با اشاره راه حل سرعت بخشیدن به بهبود رنکینگ گفت: تجربه‌اندوزی و حضور در مسابقات جهانی با افزایش کار علمی و هدف‌گذاری بلند مدت می‌تواند در المپیک‌های آینده ثمربخش باشد تا حتی رفته رفته به رنکینگ ۳۰ نفر المپیک نیز دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی اضافه کرد: شناسائی استعدادها و توسعه این رشته در میان جوانان می‌تواند آینده این رشته را تضمین کند، چراکه باید رقابت بیشتری در میان اسکی‌بازان ایرانی برای حضور در المپیک باشد تا ورزشکاران با نگاه حرفه‌ای به المپیک راه یابند و هم حرفه‌ای فکر کنند و هم حرفه‌ای مسابقه دهند. کاری که سال‌هاست اروپائی‌ها آن را دنبال می‌کنند و به نتیجه رسیدند.

میرهاشمی که خود به عنوان اولین المپین ایران در بازی‌های سالت لیک ۲۰۰۲ آمریکا شرکت کرد، اظهار داشت: اسکی صحرانرودی ایران ثابت کرد در یک مسیر پیشرفت قرار گرفته و می‌طلبد که با نگاه حمایتی خوبی که امروز توسط سرپرست فدراسیون اسکی و در سطح کلان وزیر ورزش و جوانان به این رشته در کشور است با بسترسازی مناسب و رفع نواقص برای بازی‌های آسیائی و المپیک کره جنوبی ۲۰۱۸ شرایط را برای استعدادهای این رشته مساعد و را قهرمانی را هموار کرد.

وی شرایط اسکی قهرمانی صحرانوردی در ایران را متفاوت از سایر کشور دانست و خاطر نشان کرد: اکثر کشورهای در حال توسعه که در بین ۵۰ نفر برتر قرار گرفتند از دانش و تجربیات کشورهای صاحب سبک استفاده میکنند که برای بهره‌بردن اسکی صحرانوردی ایران از این الگوها باید تنها در کنار قهرمانان قرار گرفت و از امکانات آنها استفاده کرد. رقابت خوب ورزشکاران ایرانی در این مسابقات و ارتقا رنکینگ در المپیک زمستانی سوچی نوید روزهای خوب را برای اسکی ایران خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز