خبرگزاری کار ایران

با تاکید بر ممنوعیت ورود مجلسی‌ها؛

نامه سازمان بازرسی به وزارت ورزش و جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۶۹

تصدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پست های ریاست و یا عضویت در هیات ریسسه فدراسیون‌های ورزشی را مغایر قانون اعلام کرد.

محمد حسین یعقوبی، ‌ سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ماده ای از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان که در آن آمده: نمایندگان مجلس مشمول قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل هستند، ‌ تصدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پست های ریاست و یا عضویت در هیات ریسسه فدراسیون‌های ورزشی را مغایر قانون اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در نامه ارسال شده از سازمان بازرسی کل کشور به وزارت ورزش و جوانان آمده است: احتراماً با توجه به نامزدی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی، ‌مراتب ذیل به استناد بند «د» ماده ۱۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مؤکداً یادآور می‌شود.

به استناد بند(۱۱) ماده واحد قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی، ‌ فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مؤسسه عمومی غیر دولتی هستند. هم چنین به موجب ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشاورزی که مؤسسات یا نهادهای عمومی غیر دولتی را دستگاه اجرایی نامیده است، فدراسیون های ورزشی فوق نیز به عنوان دستگاه اجرایی، ‌ مشمول مفاد ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳/۱۰ / ۱۱خواهند بود.

همچنین با عنایت به تصریح ماده(۱۱) قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مصوب ۱۳۹۱/۱ / ۱۵، مبنی بر این که «نمایندگان مجلس مشمول قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳/۱۰ / ۱۱ هستند»، تصدی ریاست و یا عضویت در هیات رئیسه فدراسیون های ورزشی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشمول ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل دولتی بوده و غیر قانونی است.

با توجه به استنادات قانونی فوق الذکر، ‌انتظار دارد دستور فرمایید با اتخاذ تمهیدات مناسب در خصوص برگزاری انتخابات رئیس و هیات رئیسه فدراسیون های ورزشی به گونه این اقدام نمایند تا از بروز هر گونه شائبه مغایرت قانونی جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز