خبرگزاری کار ایران

ایران دومین تیم شگفتی‌ساز در ژاپن؛

زورزی: والیبال ایران بزرگان دنیا را به چالش می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۳

تیم ملی والیبال ایران مدال کسب نکرد، اما از عملکرد خود باید راضی باشد، زیرا والیبال ایران بزرگترین تیم‌ها را به چالش می‌کشد.

بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا، خبرنگار و تحلیلگر FIVB نوشت: تیم ملی والیبال ایران مدال کسب نکرد، اما از عملکرد خود باید راضی باشد، زیرا والیبال ایران بزرگترین تیم‌ها را به چالش می‌کشد.

به گزارش ایلنا، تحلیل آندره زورزی از عملکرد تیم‌ها در ششمین دوره مسابقات قهرمانان قاره ها در سایت فدراسیون جهانی والیبال منتشر شد. در این گزارش آمده: برزیلی‌ها که پس از قهرمانی ۲۰۱۰ جهان اولین قهرمانی خود را در مسابقات بین‌المللی ثبت کردند، بسیار مصمم در این مسابقات ظاهر شدند و برای بروز توانایی‌هایشان سخت جنگیدند.

آندره زورزی پس از مسابقات والیبال بین قاره‌ای دست به تحلیل عملکرد ۶ تیم حاضر در این مسابقات که در آن برزیل، روسیه و ایتالیا به ترتیب اول تا سوم شدند زده است. در این تحلیل زوزی اعتقاد دارد ایران با وجود اینکه نتوانست مدالی در این مسابقات از آن خود کند، باید از عملکرد خود بسیار راضی باشد. آنها نشان دادند چگونه به سرعت در حال پیشرفت هستند و می توانند بزرگترین تیم های دنیا را به چالش بکشانند.

این بازیکن اسبق ایتالیا که دو مدال قهرمانی جهان(۱۹۹۰ و ۱۹۹۴) را با این تیم در کارنامه دارد، در گزارش خود آورده: با اینکه برزیلی‌ها نشان دادند با پشتکار و استعداد خود می‌توانند به بهترین‌ها دست یابند، اما تیم روسیه قدرتمندترین تیم جهان است.

او در مورد تیم ایتالیا معتقد است با اینکه ترکیبی از قدرت و استعداد در تیم آنها حاکم است، اما نیاز است تمرکز و انرژی خود را آنقدرها هم بر روی خامی و بی تجربگی خود نگذارند تا بتوانند پیشرفت کنند و پا را فراتر بگذارند.

به نظر وی در تیم امریکا نبود یک دریافت‌کننده قابل که بتواند در حمله‌ها موثرتر باشد، کاملا مشهود است. در رابطه با تیم ژاپن نیز او معتقد است ژاپن باید در برنامه‌های خود یک بازبینی داشته باشد و بازیکنان جوانی به تیم تزریق کند تا در مسابقات آینده بتوانند قدرت رویارویی و رقابت با دیگر تیم ها را داشته باشد.

همچنین FIVB در گزارش دیگری نوشت: تیم ملی والیبال ایران قهرمان آسیا دومین شگفتی‌ساز این مسابقات بود. خولیو ولاسکو با تیم ایران توانست در ۳ بازی از ۵ بازی پیروز از میدان خارج شود تا چهارم شود. آنها خود را ثابت کردند و نشان دادند جزو بهترین تیم‌های برتر والیبال جهان هستند.
FIVB به نقل از ولاسکو گفت: این اولین باری بود در چنین سطح بالایی والیبال بازی می‌کردیم و من به همه بازیکنانم افتخار می‌کنم. همه ایران به این بازیکنان افتخار می‌کنند.

این مرد آرژانتینی‌تبار از زمان هدایت این تیم شگفتی‌های زیادی را خلق کرده، اما بزرگترین موفقیّت او تزریق روحیه و تغییر ذهنیّت این تیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز