خبرگزاری کار ایران

آنالیز تیم ملی والیبال با آنالیزور تیم ملی؛

مشجری: روحیه جنگندگی والیبال ایران باعثحیرت جهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۰۲

از دیدگاه ولاسکو مسابقات بین قاره‌ای ادامه لیگ جهانی بود و این نکته را به بازیکنان گوشزد کرده بود که این مسابقات شروعی برای مسابقات سال آینده است.

این روزها، روزهای پر هیجان ورزش ایران است. قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین‌قاره‌ای، کسب عنوان چهارمی تیم ملی والیبال در مسابقات جام قهرمان قاره‌ها بار دیگر به دنیا ثابت کرد که ورزش ایران حرفی برای گفتن دارد.

بازگشت تیم ملی از ژاپن بهترین بهانه برای صحبت درباره عملکرد ایران در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها و درخشش تیم ملی والیبال در این مسابقات بود.

در همین زمینه گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا را با نوید مشجری آنالیز تیم ملی والیبال در ادامه می‌خوانید:

* ارزیابی شما از این دوره از مسابقات والیبال و تیم ملی ایران چیست؟

این مسابقات هر ۴ سال یک بار در سطح بین قاره‌ای برگزار می‌شود. تیم‌های بزرگی از قاره‌ها برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب می‌شوند. امسال از قاره آفریقا تیمی انتخاب نشده بود چراکه آمادگی لازم را برای حضور در این مسابقات نداشتند به همین دلیل تیم ملی ایتالیا جایگزین سهمیه آفریقا شد. همه تیم‌ها نیز با ترکیب اصلی خود در این مسابقات حاضر شدند. فقط تیم ملی ایتالیا ۲ بازیکن بزرگ خود را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود نداشت. سطح مسابقات بسیار بالا بود، به طوری که در بازی ‌ها پوئن‌ها بسیار نزدیک به هم دنبال می‌شد و تیم ملی ایران با روحیه جنگندگی که در این مسابقات از خود به نمایش گذاشت توانست نتایج قابل قبولی کسب کند.

* عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقات بین قاره‌ای نسبت به لیگ جهانی چگونه بود؟

از دیدگاه ولاسکو مسابقات بین قاره‌ای ادامه لیگ جهانی بود و این نکته را به بازیکنان گوشزد کرده بود که این مسابقات شروعی برای مسابقات سال آینده است. همچنین بازیکنان ایران با اعتماد به نفس بالا و روحیه جنگندگی‌شان توانستند عالی بازی کنند، به طوری که در بازی با برزیل مسابقه را با ۲۵-۲۳ واگذار کردیم.

* تیم ملی والیبال می‌تواند این روند رو به رشد را ادامه دهد؟

تیم ملی والیبال به دلیل رویارویی با تیم‌های بزرگی مثل ایتالیا و برزیل، امریکا و روسیه دیگر هیچ ترسی از رویارویی با این قبیل تیم‌ها ندارد. همچنین شرایط تکنیکی بازیکنان و روحیه بالای بازیکن به درخشش آنها کمک کرد، به طوری که تیم‌های بزرگ دنیا این نکته را اعتراف‌کردند که روحیه جنگندگی بازیکنان ایران آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

*آیا تیم ملی ایران پتانسیل صعود به مراحل بالاتر جهانی را دارد؟ یا حتی بتواند عنوان‌های قهرمانی بزرگتری کسب کند؟

صعود تیم ملی والیبال به مراحل بالاتر در سطح جهانی به صورت مرحله‌ای و پله‌پله باید انجام شود. این مساله نیازمند یک برنامه هدفمند است و برای اینکه بتواند در مسابقات لهستان جزو ۸ تیم برتر جهان قرار بگیرد، باید تحت حمایت‌ها و برنامه‌ریزی منظم قرار بگیرد.

* چه عاملی را باعثقهرمانی و موفقیت تیم ملی والیبال می‌دانید؟

موفقیت‌های والیبال ایران را تنها نمی‌توان مدیون بازیکنان و شخص سرمربی دانست. عواملی همچون کادر فنی، فدراسیون و یا حتی بازیکنانی که سال‌های قبل در تیم ملی بازی می‌کردند را می‌توان از عوامل موفقیت تیم ملی دانست، هر چند هم ‌اکنون بازیکنان حال حاضر تیم ملی و شخص ولاسکو نقش فوق‌العاده‌ای در درخشش تیم داشتند.

* در این رقابت‌ها فرهاد ظریف از عرصه بازی‌های ملی خداحافظی کرد، جای خالی ظریف در تیم ملی چطور جبران می‌شود؟

فرهاد ظریف یکی از بازیکنان مطرح و با تجربه تیم ملی والیبال بود که حتماً جای خالی وی در تیم ملی احساس می‌شود، خولیو ولاسکو به دلیل روحیه آینده‌نگری‌اش چند لیبروی دیگر را نیز به مرز آمادگی رسانده‌، البته آنچه که حائز اهمیت است تجربه فرهاد ظریف است که جای خالی‌اش در تیم ملی احساس خواهد شد.

گفت‌وگو: آذر ایرانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز