خبرگزاری کار ایران

من را پس زدند و از حقم گذشتم؛

کرمی: دوست دارم عکسم در قلب مردم باشد نه دیوار فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۴۴

خیلی به سمت تکواندو آمدم ولی آنها من را پس زدند / من برای ورزش تکواندو جانم را گذاشتم ولی خوب به پایان نرسید / خوشحالم یوسف کرمی برای کشور خود چیزی کم نگذاشت.

مسابقات تکواندو جام سفیر کره جنوبی در خانه تکواندو در حالی برگزار شد که یوسف کرمی قهرمان تکواندوی ایران پس از آن که از تیم ملی کنار گذاشته شد از روی سکوی تماشاگران مسابقات را تماشا می‌کرد و حتی به جایگاه ویژه نیز دعوت نشده بود. نکته جالب توجه هم این بود که هیچ عکسی از این قهرمان ملی در سالن فدراسیون و خانه تکواندو دیده نمی‌شد.

به گزارش ایلنا، یوسف کرمی تاکید می‌کند که تکواندو را قلبا دوست داشته و کادر فنی به وی اهمیت نداده‌ و حتی می‌توانست با حضور در مسابقات قهرمانی جهان تلخی خاطرات المپیک را از ذهن خود و دیگران پاک کند؛ اما این مسئولین بودند که به وی میدان ندادند چون وی به برگزاری هر هفته مسابقات انتخابی برای ورود به تیم ملی اعتراض کرده بود.

یوسف کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص برگزاری مسابقات تکواندوی جام سفیر کره گفت: مسابقات تکواندوی جام سفیر جالب بود که بعد از مدت‌ها این مسابقات با این تعداد تکواندوکار برگزار شد و نکته جالب هم این بود که برای قهرمان این مسابقات پاداش در نظر گرفته بودند و این بسیار خوب بود و می‌توانست انگیزه ورزشکاران را بالا ببرد و کسانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند آنهایی بودند که مدت‌ها از مسابقات دور بوده‌اند ولی تنها ایرادی که می‌توان از این مسابقات گرفت این بود که با هوگوی معمولی برگزار می‌شد و این اصلا درست نیست چون هوگوی معمولی کلا منسوخ شده و دیگر در هیچ جایی از این هوگوها استفاده نمی‌شود.

کاپیتان سابق تیم ملی درخصوص اینکه آیا ما هنوز هم با تکواندوی کره فاصله داریم یا خیر پاسخ داد: ما به تکواندوی کره‌جنوبی رسیده‌ایم و آنها البته با این همه پتانسیل باید بالاتر از ما باشند، ولی ما در مقاطعی قهرمان دنیا شده‌ایم.

این مدال‌آور المپیکی تکواندو متذکر شد: الان هم با تیم ملی کره‌جنوبی تقریبا پایاپای هستیم و نمی‌توانیم بگوئیم کره‌ای‌ها از ما جلوتر هستند. بچه‌های ایرانی بسیار خوب هستند. ما مبارزه می‌کنیم و بهره‌برداری را کره‌ای‌ها می‌کنند. اگر این اتفاق می‌افتاد که یک تیم هم از کره می‌آمد بسیار خوب بود و می‌توانست سطح کیفی مسابقات را بسیار بالا ببرد. مهم این است که در حال بازی کردن هستند و این بسیار خوب است.

وی درباره اینکه چرا از روی سکوها مسابقات را تماشا می‌کند اظهار داشت: بالاخره همه یک روز می‌آیند و یک روز هم از بیرون زمین مسابقات را تماشا می‌کنند. ورزش به گونه‌ای شده که یک روز در اوج هستی و یک روز هم تماشاچی.

کرمی در مورد اینکه آیا به تیم ملی بر می‌گردد یا خیر اضافه کرد: من خیلی به سمت تکواندو آمدم ولی آنها من را پس زدند. به هر حال در مقطعی هم گفتند یوسف کرمی را می‌خواهیم و این حرفی بود که فقط زده شد. وقتی که من گفتم دیگر به تکواندو و تیم ملی نمی‌آیم دوستان گفتند ما می‌خواستیم از تجربیات یوسف کرمی استفاده کنیم، اما این موضوع برای وقتی بود که من را می‌خواستند و من در اردوی تیم ملی بودم ولی از من استفاده‌ای نشد. وقتی که تکواندو را کنار گذاشتم می‌خواهند از تجربیات من استفاده کنند. من واقعا تکواندو را دوست دارم اگر این‌چنین نبود این مدت در کنار این ورزش نبودم و چون نه منافع مالی برای من داشت و نه منافع دیگر. واقعیت این است که من آنقدر آسیب دیدم و آنقدر پول صرف عمل‌های جراحی خودم کردم که به نوعی مساوی می‌شود. من برای ورزش تکواندو جانم را گذاشتم ولی خوب به پایان نرسید ولی خوشحالم یوسف کرمی برای کشور خود چیزی کم نگذاشت.

وی درباره اینکه چرا نگاه مسئولین به ورزشکارانی که به اواخر دوران قهرمانی می‌رسند کمرنگ می‌شود، گفت: واقعا ما ورزشکاران همیشه انسان‌های کم ادعایی بودیم مخصوصا ورزشکاران رشته‌های انفرادی ولی هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد اما ما دوباره کار خود را می‌کنیم و قهرمانی‌های‌مان را تکرار می‌کنیم. بعضی از دوستان کم لطف هستند به خاطر اینکه نمی‌دانند زندگی کردن در شرایط حرفه‌ای خیلی سخت است و از کسانی ناراحت می‌شویم که در کنار ما زندگی می‌کنند و بعد فردا فراموش می‌کنند. من و امثال من از زندگی خود می‌گذریم و برای ورزش کردن می‌آییم و انرژی که مردم به ما می‌دهند بسیار خوب است ولی وقتی که می‌خواهیم ورزش خود را تمام کنیم برخورد بدی از طرف مسئولین می‌شود که بسیار سخت است.

کرمی در مورد اینکه بحثاصلی کناره گیری وی از تیم ملی چیست اضهار داشت: بحثمن سرمربی و مربی نیست من فقط گفتم که برگزاری مسابقات انتخابی بریا تیم ملی قانون دارد و اداشتیم کار خود را انجام می دادیم ولی نمی دانم چرا شرایط به یکبار ه برای من تغییر کرد. البته فقط در تکواندو این اتفاق نیفتاده و در تمامی رشته‌های انفرادی برگزاری مسابقات انتخابی یکسان است. مسابقات انتخابی برزگار می شود و به اردوی تیم ملی دعوت می شویم و چند وقت تمرین می کنیم و پس از آن برای اعزام به مسابقات هم یکسری مسابقه انتخابی برگزار می شد و سپس تیم به مسابقات اعزام می شدنه اینکه هر هفته مسابقات انتخابی برگزار کنیم این را هیچ عقل سلیمی و هیچ کارشناسی در هیچ کجای دنیا قبول نمی کند که شما هر هفته مسابقه انتخابی برگزار کنید.

وی ادامه داد: من اعتراض کردم و گفتم اینگونه نمی شود ولی گفتند که باید به این روش کار کنی و در جایی هم مصاحبه کرده بودند و گفته بودند که یوسف کرمی طاقت تمرینات سنگین ما را ندارد و من گفتم سنگین تر از تمرینات رضا مهماندوست هیچ تمرینی نخواهد بود. ولی ما خیلی راحت تمرین می کردیم و کنار می آمدیم و در طی این مدت می دانم که چه تمرینی خوب است و چه تمرینی بد است و چه تمرینی سبک و چه تمرینی سنگین است. ولی دوستان کم لطفی کردند و واقعا من را کنار گذاشتند من نمی خواستم کنار بروم. اگر تست آمادگی جسمانی من را نگاه کنید متوجه خواهید شد که همیشه جزو نفرات برتر بودم و نمی توانند بگویند که سنم بالا رفته است ولی خوب من را کنار گذاشتند و من می توانستم در مسابقات قهرمانی دنیا مدال بگیرم و خاطرات بد المپیک را فراموش کنم.. کادر فنی با من همکاری نکردند و من می توانستم در تیم ملی باشم ولی آنها نخواستند. برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل دیگر سخت است که بتوانم خوب باشم. من در اوج آمادگی خود در ۲۰۱۲ لندن آن اتفاق برایم افتاد دیگر چه برسد به ۴ سال دیگر که سنم افزایش پیدا کرده است.

یوسف کرمی در مرود اینکه چرا هیچ عکسی از وی مانند هادی ساعی در خانه تکواندو وجود ندارد گفت: من از حقم گذشتم و گفتم بگذارید جوانان به منچستر بروند ولی انتظار داشتم یکبار هم با من کنار بیایند و با من همکاری می کنند ولی شرایط همیشه طوری است که در آخر قهرمانی یک ورزشکار همه مقابل وی قرار می گیرند به خاطر این است که ورزشکاران ما آخر قهرمانی خود را با ناراحتی کنار می گذارند. فکر می کنم عکس من را از دیوار خانه تکواندو کنده اند. از اول هم عکس من اینجا نبود. به هر حال من دنبال این نبودم که عکسم در دیوارها باشد همیشه دوست داشتم عکسم در قلب مردم باشد.

تهیه و تنظیم: امیر هوشنگ چرخگر

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز