خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری قهرمانی جهان - لهستان؛

تقیان ناکام ماند / عنوان چهارمی برای ستاره ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۴۵

ژیائو جون لیو از چین با مهار وزنه ۱۷۶، یک کیلوگرم رکورد دنیا را شکست و به مدال طلا رسید و وزنه برداران کره شمالی و لهستان با رکوردهای ۱۶۳ و ۱۶۱ کیلوگرم به مدال های نقره و برنز دست پیدا کردند.

رسول تقیان یکی از نفرات پر امید تیم ملی وزنه برداری کشورمان، در شبی که انتظار می‌رفت با تکرار رکوردهای قبلی‌اش، به یکی از مدال‌های خوشرنگ رقابت‌های جهانی لهستان دست پیدا کند، انتظارات را برآورده نکرد و با ایستادن در مکان چهارم دسته ۷۷ کیلورم به کسب ۶۵ امتیاز تیمی بسنده کرد.

به گزارش ایلنا، رسول تقیان در حرکت یک‌ضرب کار خود را با انتخاب وزنه ۱۵۸ کیلویی آغاز کرد اما در همان اولین فرصت، نشان داد از آمادگی لازم برای رقابت با مدعیان این وزن برخوردار نیست. تقیان پس از دو بار تلاش، وزنه ۱۵۸ کیلویی را بالای سر برد اما در ادامه وزنه ۱۶۲ کیلویی را هم انداخت تا به این ترتیب مدال برنز یکضرب را از دست بدهد.

در این حرکت ژیائو جون لیو از چین با مهار وزنه ۱۷۶، یک کیلوگرم رکورد دنیا را شکست و به مدال طلا رسید و وزنه برداران کره شمالی و لهستان با رکوردهای ۱۶۳ و ۱۶۱ کیلوگرم به مدال های نقره و برنز دست پیدا کردند.

نماینده کشورمان در دوضرب هم کار خود را با ۱۹۶ کیلوگرم آغاز کرد که بار اول به دلیل لرزش آرنج دو چراغ قرمز و یک سفید از داوران گرفت تا این حرکت به نام او ثبت نشود. تقیان در حرکت دوم هم نتوانست وزنه ۱۹۶ کیلویی را بالا ببرد تا در آخرین فرصت خود، در حالی که در آستانه حذف شدن از گردونه رقابت‌ها قرار داشت، با مهار این وزنه در جدول باقی بماند. تقیان با این وزنه که ۷ کیلوگرم کمتر از رکورد آسیایی او بود، به دلیل اختلاف وزن از رسیدن به مدال برنز حرکت دو ضرب بازماند و در مجموع نیز با اختلاف دو کیلوگرم، شانس ایستادن روی سکوی سوم دنیا را از دست داد و چهارم شد.

در دسته ۷۷ کیلوگرم لیو چینی با حدنصاب ۲۰۴ کیلوگرم به مدال طلای دوضرب رسید و با مجموع ۳۸۰ کیلوگرم، یک کیلوگرم رکورد مجموع جهان را هم ارتقا داد. اولوگبک علیم‌اف از ازبکستان هم با ۱۹۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و در مجموع سوم شد. همچنین کیم کوانگ سونگ از کره شمالی با ۱۹۶ کیلوگرم به مدال برنز دو ضرب و نقره مجموع رسید.

رده بندی حرکات یکضرب، دوضرب و مجموع دسته ۷۷ کیلوگرم در زیر آمده است:
رده بندی حرکت یکضرب
۱ - ژیائو جون لیو(چین): ۱۷۶ کیلوگرم – طلا
۲ - کوانگ کیم(کره شمالی): ۱۶۳ کیلوگرم – نقره
۳ - کریستوف زاریک(لهستان): ۱۶۱ کیلوگرم – برنز
در این حرکت رسول تقیان با ۱۵۸ کیلوگرم پنجم شد.
رده بندی حرکت دوضرب
۱ - ژیائو جون لیو(چین): ۲۰۴ کیلوگرم – طلا
۲ - اولوگبک علیم‌اف(ازبکستان): ۱۹۷ کیلوگرم – نقره
۳ - کوانگ کیم(کره شمالی): ۱۹۶ کیلوگرم – برنز
در این حرکت رسول تقیان با ۱۹۶ کیلوگرم چهارم شد.
رده بندی مجموع
۱ - ژیائو جون لیو(چین): یکضرب ۱۷۶، دوضرب ۲۰۴، مجموع ۳۸۰ کیلوگرم – طلا
۲ - کوانگ کیم(کره شمالی): یکضرب ۱۶۳، دوضرب ۱۹۶، مجموع ۳۵۹ کیلوگرم – نقره
۳ - اولوگبک علیم‌اف(ازبکستان): یکضرب ۱۵۸، دوضرب ۱۹۷، مجموع ۳۵۵ کیلوگرم – برنز
در مجموع رسول تقیان با رکورد ۳۵۴ کیلوگرم چهارم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز