خبرگزاری کار ایران

موافق رویکردهای پلیسی در ورزش نیستم؛

صالحی‌امیری: جریانی به دنبال حذف کی‌روش بود / بودجه ورزش در بدترین شرایط قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۷۹

برخوردهایی با برخی از عناصر ایجاد فساد در ورزش در نقاط مختلف کشور صورت گرفته اما همانطور که گفتم ما دنبال تبلیغات و جنجال در این حوزه نیستیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان از جریانی که می‌خواست کی‌روش را از فوتبال ایران حذف و زمینه رفتنش را فراهم کند پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رضا صالحی امیری صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحثما در حوزه ورزش سالم‌سازی سیستم و فاصله گرفتن از ناپاکی‌ها است، گفت: یک میکروب در بدن سالم تمام سیستم بدن را دستخوش سختی می‌کند. من اعتقاد دارم جامعه ورزش ما سالم، پاک و بافضیلت و اخلاق است. باید توجه داشت هیچ مجموعه‌ای در کشور پیدا نمی‌شود که از برخی آلودگی‌ها رنج نبرد.

وی افزود: در چنین شرایطی ما باید با مکانیسم‌های سالم و نظارتی از ورود فساد در دستگاه خود جلوگیری کنیم اما موافق رویکردهای پلیسی هم نیستیم. ما با انگ‌زنی مخالفیم و البته رفتار برخی رسانه‌ها در تخریب شخصیت‌ها را نیز درست نمی‌دانیم. ما باید همراه با رسانه‌ها در مسیر حل و فصل مشکلات حرکت کنیم. ضمن آنکه انتخاب افراد سالم به سالم‌سازی یک محیط بسیار مهم است به همین خاطر ما تلاش کردیم آدم‌های سالم را انتخاب کنیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان آرامش و ثبات در ورزش را یکی دیگر از مباحثمهم خواند و افزود: آرامش و ثبات مهمترین نیاز امروز دستگاه ورزش است. اگر ما بنا داریم به قهرمانی‌های جدید در عرصه‌های بین‌المللی دست یابیم قطعاً باید ثبات را فضای ورزش حاکم کنیم تا جامعه ورزش بتواند در مسیر قله‌های خود حرکت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه به دنبال پرهیز از سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی نیز گفت: ورزش عرصه سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی نیست، ورزش محیطی است که باید همگان با هر سلیقه و شرایطی بتوانند با یک احساس مطمئن در آن فعالیت کنند.

صالحی‌امیری در ادامه به اجتماعی کردن ورزش هم اشاره کرد و گفت: ما به دنبال مردم ورزشی و ورزش مردمی هستیم، علاوه بر این در بحثقهرمانی، سلامت و نشاط هم تلاش خواهیم کرد. متأسفانه آمارها در کشور ما نشان می‌دهد که مشارکت همگانی کمتر از ۹ درصد است در حالیکه این آمار در کشورهای اروپایی تا ۸۰ درصد را هم نشان می‌دهد.

وی دیگر برنامه خود را عدالت‌نگری در عرصه ورزش خواند و گفت: همه فدراسیون‌ها و همه رشته‌ها از نگاه ما یکسان هستند. من اعتقاد دارم عدالت توزیعی باید در ورزش کشور رعایت شود و نمی‌توانیم نگاه خاصی به برخی رشته‌ها داشته باشیم البته این به معنی تضعیف هیچ فدراسیون و رشته‌ای نیست.

صالحی‌امیری در پاسخ به این سؤال که چرا برای استقبال از والیبالیست‌ها به فرودگاه رفتید اما این کار را برای کشتی‌گیران نکردید، اظهار کرد: از نظر من این نباید قانون باشد که وزیر یا سرپرست وزارت ورزش برای کسب هر موفقیتی به فرودگاه برود. تکریم رفتن به فرودگاه نیست. من قبل از رفتن کشتی‌گیران به مسابقات جهانی به اردوی آنها سر زدم و قرار شد والیبالیست‌ها را نیز در هنگام برگشت مورد استقبال قرار دهیم. این اصلاً نگاه تبعیض‌آمیز نبود و ما همه عزیزان و قهرمانان را به یک چشم نگاه می‌کنیم.

سرپرست وزارت ورزش همچنین در رابطه با موضوع فساد در ورزش گفت: در بررسی مسئله فساد بنای ما کار تبلیغاتی و جنجال نیست. در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم برخوردهایی با برخی از عناصر ایجاد فساد در ورزش در نقاط مختلف کشور صورت گرفته اما همانطور که گفتم ما دنبال تبلیغات و جنجال در این حوزه نیستیم.

وی افزود: در یک جامعه چند میلیونی بروز چنین مشکلاتی طبیعی است اما آن چیزی که تجربه من می‌گوید این است که راه مقابله با فساد ایجاد ساز و کارهای قانونی، نظارتی و انضباطی است.

وی در رابطه با بودجه ورزش کشور هم گفت: واقعیت تلخ در این خصوص این است که بودجه ورزش در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. متأسفانه سقف منابع مالی ورزش متناسب با ظرفیت‌های جامعه ورزش نیست. ما در این خصوص دو مشکل اساسی داریم. اول اینکه کشور با کمبود منابع مالی مواجه است که مختص تنها دستگاه ورزش نیست. متأسفانه سوءمدیریت دولت قبلی مشکلات بسیاری برای دولت جدید ایجاد کرده که ما موظف هستیم در مسیر حل و فصل آن تلاش کنیم.

سرپرست وزارت ورزش در رابطه با عدم انتخاب معاون بانوان وزارت ورزش هم اظهار کرد: همانطور که از قبل گفتم من تغییرات را در سطح بالایی سازمان خواهم داشت و با دقت و مطالعه و بدون شتابزدگی تیم همراه خود را انتخاب خواهم کرد. مبنای ما تعهد، تخصص و مقبولیت افراد است که در انتخاب‌هایم آن را بسیار مورد تأکید قرار داده‌ام. مطمئن باشید در آینده معاون بانوان را نیز انتخاب خواهم کرد.

صالحی‌امیری در بُعد فرهنگ و اخلاق در ورزش هم گفت: پیشینه من در گذشته گویای همه چیز بنده در حوزه فرهنگ و اخلاق است. من کتب بسیاری در این زمینه جمع‌آوری و منتشر کردم ضمن آنکه باید توجه داشته باشیم که فرهنگ‌سازی با تبلیغات کاملاً متفاوت است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در رابطه با نحوه تعامل وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی قبلی ما ۲۹ ماه جاری را برای جلسه مشترک خود با اعضای شورای المپیک انتخاب کرده‌ایم و قطعاً در همین روز مسائل مختلف درخصوص زمان انتخابات کمیته ملی المپیک و دیگر مسائل مهم بررسی خواهیم کرد. من بارها گفته‌ام ما در ورزش یک خانواده بزرگ هستیم که به شکل یک منظومه در کنار هم هستیم. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی اعضای این خانواده را تشکیل می‌دهند.

سرپرست وزارت ورزش در رابطه با تعامل خود با فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتبال اظهار کرد: متأسفانه یک رفتار غیر اخلاقی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال را تحریک کرده بود که ادامه کار خود در ایران را متوقف کند و اصطلاحاً کار را زمین بگذارد اما در جلسه‌ای که با او داشتیم مشکل را مطرح و حل کردیم و از سرمربی تیم ملی خواستیم به حواشی و مشکلات توجهی نکند.

وی در بررسی بحثجوانان هم خاطرنشان کرد: متأسفانه این بخش در وزارت ورزش مغفول مانده و نیازمند یک ساز و کار جدید برای ادامه راه خود است، البته مبنای کار ما در حوزه جوانان فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز