خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان آسیا - دبی؛

والیبال ایران مقتدرانه به فینال آسیا رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۵۷

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با گذشتن از سد ژاپن به دیدار فینال رقابت‌های مردان آسیا راه یابد.

ملی‌پوشان والیبال ایران موفق شدند با عبور از سد ژاپن به دیدار فینال هفدهمین دوره رقابت‌های مردان آسیا راه یابند.

به گزارش ایلنا، ملی پوشان کشورمان در این مسابقه که در سالن حمدان بن محمد بن راشد شهر دبی برگزار شد در سه ست پیاپی و با امتیازات ۲۵ بر ۱۹،۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر حریف قدرتمند خود را از پیش رو برداشتند. این مسابقه به دلیل طولانی شدن مسابقات تیم های لبنان و تایلند و هند و استرالیا که برای تعیین تیم های پنجم تا هشتم بازی می کردند با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد.
خولیو ولاسکو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف روانه میدان کرده بود. علیرضا مباشری، رحمان داودی، آرمین تشکری، شهرام محمودی و مهدی مهدوی نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند. داورانی از لبنان و تایلند مسابقه ایران و ژاپن را قضاوت کردند.

این مسابقه پر تماشاگرترین دیدار برگزار شده در این دوره از رقابت ها بود و بیش از هزار نفر این بازی را از نزدیک تماشا کردند. حدود ۵۰ تماشاگر این مسابقه ژاپنی و سایر تماشاگران هواداران تیم ملی والیبال ایران بودند. پارک کی وون سرمربی تیم ملی والیبال کره جنوبی که تیمش پس از مسابقه ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی به مصاف چین می رود و بازیکنان تیم ملی هند نیز این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند.

ست اول(ایران ۲۵ – ژاپن ۱۹)
در آغاز این ست بازیکنان ژاپن با زدن سرویس های موجی و هدفمند دریافت عقب زمین تیم ایران را با مشکل مواجه کردند. همین مسئله باعثشد توپ‌ها به خوبی در اختیار سعید معروف قرار نگیرد و اسپک‌های مهاجمین ایران تبدیل به امتیاز نشود. در اوایل این ست ژاپنی‌ها در امتیازگیری پیش افتادند اما عملکرد بسیار خوب بازیکنان ایران در دفاع روی تور باعثشد وقت استراحت فنی نخست در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران اعلام شود. پس از ورود دو تیم به میدان به تدریج دریافت‌های بازیکنان ایران شرایط بهتری پیدا کرد تا معروف بتواند بیشتر از پاس‌های سرعتی و بریده بهره ببرد همین موضوع دفاع روی تور ژاپن را با مشکلات زیادی مواجه کرد تا گری ساتو سرمربی ژاپن در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود ایران نخستین وقت استراحت خود را درخواست کند. در ادامه مسابقه باز هم ژاپنی‌ها توانستند در امتیازگیری به صورت پایاپای پیش بروند اما چند اشتباه فردی از سوی بازیکنان این تیم باز هم اختلاف امتیاز را به سود ایران رقم زد تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود کشورمان اعلام شود. ژاپنی‌ها تا امتیاز ۱۸ به صورت پایاپای با ایران پیش آمدند اما از این امتیاز سرویس‌های بسیار خوب حمزه زرینی و عملکرد دیدنی مدافعین روی تور ایران اجازه خودنمایی به حریف نداد و در نهایت هم یک امتیاز سرویس از زرینی پیروزی در این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران رقم زد.

ست دوم(ایران ۲۵ – ژاپن)
در آغاز این ست استفاده سعید معروف از چند پاس کوتاه و سرعتی ایران را در شرایط خوبی قرار داد اما در ادامه اشتباهات فردی بازیکنان کشورمان و دفاع روی تور خوب بازیکنان ژاپن باعثشد وقت استراحت فنی اول این ست در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ژاپن اعلام شود. پس از ورود دو تیم به میدان خولیو ولاسکو دست به یک تغییر زد و شهرام محمودی را به جای امیر غفور روانه میدان کرد. ورود دو تیم به میدان ۳ امتیاز پیاپی برای ایران به همراه داشت و پس از یک امتیاز سرویس از فرهاد قائمی، گری ساتو سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد. این وقت استراحت نه تنها نتوانست خللی در امتیازگیری ایران به وجود بیاورد بلکه به تدرجی اختلاف دو تیم بیشتر هم شد تا ساتو مجبور شود در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. سرمربی ژاپن هر چه تلاش کرد راهی برای توقف ایران پیدا نکرد و وقت استراحت فنی دوم نیز در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود تیم ملی کشورمان اعلام شد. در ادامه مسابقه هم عملکرد بسیار خوب شهرام محمودی در زدن اسپک و مدافعین روی تور ایران اختلاف را به تدریج بیشتر کرد. در امتیاز ۲۴ بر ۱۶ به سود ایران مهدی مهدوی به جای سعید معروف وارد میدان شد و یک دفاع روی تور امتیاز پیروزی بخش را برای ایران فراهم آورد.

ست سوم(ایران ۲۵ – ژاپن ۲۲)
در این ست شهرام محمودی با توجه به بازی خوبی که در ست قبل انجام داده بود در ترکیب ایران قرار گرفت. ژاپنی ها ست سوم را با جنگندگی بیشتری آغاز کردند و چند اشتباه فردی نیز به این تیم فرصت داد برای نخستین بار در طول این مسابقه چند امتیاز پیش بیفتد. در امتیاز ۶ بر ۳ به سود ژاپن خولیو ولاسکو درخواست یک وقت استراحت کرد تا بازیکنان ایران را از شرایط بدی که در این ست دچار آن بودند خارج کند اما همچنان برتری با ژاپن همراه بود و وقت استراحت فنی نخست این ست نیز در امتیاز ۸ بر ۴ به نفع این تیم اعلام شد. ژاپن تا امتیاز ۱۰ بر ۶ هم پیش رفت اما یک اسپک از شهرام محمودی و دو دفاع روی تور از محمد موسوی سه امتیاز پیاپی برای ایران به ارمغان آورد تا سرمربی حریف مجبور به درخواست یک وقت استراحت شود. پس از این وقت استراحت دو اسپک بازیکنان ژاپن به دست مدافعین ایران برخورد کرد و به خارج از میدان رفت تا بازهم فاصله به سه امتیاز برسد. در ادامه مسابقه بازیکنان ایران به تدریج فاصله را کم کردند و در امتیاز ۱۴ با یک اسپک اشتباه از بازیکن حریف به ژاپن رسیدند اما وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ژاپن اعلام شد. در ادامه مسابقه دو تیم به صورت پایاپای پیش می رفتند تا اینه در امتیاز ۱۹ بر ۱۹ آرمین تشکری به جای حمزه زرینی وارد میدان شد و در خط سرویس قرار گرفت. سرویس بسیار خوب تشکری و متعاقب آن دریافت عالی اسپک بازیکن ژاپنی از سوی این بازیکن، ایران را به امتیاز ۲۰ رساند تا سرمربی حریف درخواست یک وقت استراحت کند. خطای سرویس تشکری بازهم دو تیم را در امتیاز ۲۰ برابر کرد و پس از آن زرینی به جای خود بازگشت. در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ به سود ایران، امیر غفور به جای محمد موسوی وارد میدان شد و در خط سرویس قرار گرفت. غفور هم پس از زدن یک سرویس خود و کسب یک امتیاز و پس از آن یک خطای سرویس از میدان خارج شد و موسوی به جای خود بازگشت. عملکرد خوب مدافعین روی تور ایران باز هم برتری را برای ایران به ارمغان آورد و این ست هم با نتیجه۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید.

موسوی و زرینی امتیازآورترین بازیکنان مسابقه

موسوی ۵ امتیاز با دفاع روی تور و ۷ امتیاز با اسپک گرفت و زرینی هم ۹ امتیاز با اسپک، یک امتیاز با سرویس و دو امتیاز با دفاع روی تور به دست آورد. بازیکنان ایران در این مسابقه ۲ امتیاز سرویس به دست آوردند که از این میان فرهاد قائمی و حمزه زرینی هر کدام یک امتیاز سرویس گرفتند. ملی پوشان کشورمان مقابل ژاپن ۱۲ امتیاز هم با دفاع روی تور کسب کردندکه سهم محمد موسی با پنج امتیاز بیشتر از بقیه بود. حمزه زرینی و عادل غلامی هر کدام با دو امتیاز و فرهاد قائمی، سعید معروف و امیز غفور نیز هر کدام یک امتیاز گرفتند. فرهاد قائمی از ۱۶ بار تلاش خود برای دریافت توپ فقط یک اشتباه داشت و با ثبت ۷۵ درصد موفقیت بهترین دریافت کننده ایران لقب گرفت. عادل غلامی هم از ۶ بار تلاش خود برای زدن اسپک ۵ امتیاز گرفت و فقط یک خطا داشت تا با ثبت ۸۳ درصد موفقیت بهترین عملکرد را در میان مهاجمین ایران به ثبت رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز