خبرگزاری کار ایران

در پایان هفته دوم؛

پیکان صدرنشین هفته دوم لیگ وزنه‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۱

تیم وزنه‌برداری پیکان با درخشش ملی پوشان خود عنوان صدرنشینی رقابتهای هفته دوم لیگ وزنه‌برداری را به دست آورد.

تیم وزنه‌برداری پیکان با درخشش ملی پوشان خود عنوان صدرنشینی رقابتهای هفته دوم لیگ وزنه‌برداری را به دست آورد.

به گزارش ایلنا، تکلیف نفرات برتر اوزان ۶۲،۶۹، ۷۷،۹۴، ۱۰۵ و ۱۰۵ + کیلوگرم هفته دوم لیگ وزنه برداری در پایان رکوردگیری تیم ملی مشخص شد که چهار وزنه بردار تیم پیکان، یک وزنه بردار از ملی حفاری و یک وزنه بردار از مناطق نفت خیز جنوب در این اوزان عناوین صدرنشینی را به دست آوردند.

مجید عسکری رکورد خود را بهبود بخشید
در ۶۲ کیلوگرم مجید عسکری با مهار وزنه های ۱۳۴ کیلوگرم در یکضرب و ۱۷۱ کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع ۳۰۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد. عسکری با این وزنه‌ها دو کیلوگرم رکوردهای شخصی خود را بهبود بخشید و با اختلاف ۵۶ کیلوگرم نسبت به نفر دوم لیگ، امتیاز قابل توجهی را برای تیم پیکان به دست آورد. عسکری با تکرار این رکوردها در رقابتهای جهانی این شانس را دارد که در میان پنج وزنه بردار برتر دسته ۶۲ کیلوگرم قرار بگیرد و حتی روی سکو بایستد.

جابر، برنده رقابت بهروزی‌ها
در ۶۹ کیلوگرم رقابت بهروزی‌ها به نفع جابر تمام شد. جابر بهروزی در یک ضرب ۳ کیلوگرم و در دوضرب ۱۰ کیلوگرم بیشتر از سجاد بهروزی بالای سر برد و در نهایت با حدنصاب مجموع ۳۲۸ کیلوگرم(۱۴۸ در یکضرب و ۱۸۰ در دوضرب) عنوان صدرنشینی این وزن را هم به نفع پیکان رقم زد و سجاد بهروزی با دوبنده ملی حفاری دوم شد. جابر بهروزی در ادامه رکوردگیری دو بار هم پشت وزنه ۱۸۸ کیلوگرم ایستاد اما موفق به مهار آن نشد ضمن اینکه تلاش سجاد بهروزی هم در مهار وزنه ۱۸۳ کیلویی ناموفق بود.

رسول تقیان، بالاتر از نفر اول المپیک
در ۷۷ کیلوگرم نوبت به درخشش دیگر وزنه بردار پیکان، یعنی رسول تقیان رسید. تقیان که این روزها یکی از آماده ترین وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی است، در حرکت یکضرب وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی و در دوضرب وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی را بالای سر برد تا با حدنصاب مجموع ۳۷۰ کیلوگرم به کار خود خاتمه دهد. تقیان درحالی وزنه ۲۰۵ کیلویی را بالای سر برد که قهرمان چینی المپیک ۲۰۱۲ لندن، سال گذشته در دوضرب وزنه ۲۰۴ کیلویی را مهار کرده بود. با این حال تقیان با انتخاب وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی، سه بار هم برای شکستن رکورد دنیا تلاش کرد اما موفق به انجام این کار نشد. در این وزن مسعود چترایی از ملی حفاری با حدنصاب ۳۴۲ کیلوگرم عنوان دومی هفته دوم لیگ وزنه برداری را به دست آورد.

علیرضا دهقان رکورد دنیا را زد
در ۹۴ کیلوگرم یک نوجوان ۱۷ ساله چشم‌ها را خیره کرد. علیرضا دهقان که فروردین ماه امسال قهرمان نوجوانان جهان شده بود، در رکوردگیری تیم ملی وزنه‌های با ارزش ۱۷۰ کیلوگرم در یکضرب و ۲۰۷ کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برد و با حدنصاب مجموع ۳۷۷ کیلوگرم، دو کیلوگرم بیشتر از رکورد جهانی این دسته در رده سنی نوجوانان وزنه زد. دهقان با این وزنه ها ۱۰ کیلوگرم رکورد یکضرب، ۱۳ کیلوگرم رکورد دوضرب و ۲۷ کیلوگرم رکورد مجموع نوجوانان ایران را نیز ارتقا بخشید، ضمن اینکه عنوان صدرنشینی رقابتهای هفته دوم لیگ را هم با دوبنده تیم مناطق نفت خیز جنوب به دست آورد. در وزن ۹۴ کیلوگرم میثم محبی از ملی حفاری با حدنصاب مجموع ۳۷۶ کیلوگرم دوم شد و علی هاشمی از پیکان با حدنصاب مجموع ۳۷۴ کیلوگرم عنوان سومی را به دست آورد.

براری، برنده رقابت ۱۰۵ کیلویی‌ها
دیگر رقابت جذاب رکوردگیری تیم ملی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم اتفاق افتاد، جایی که محمدرضا براری از ملی حفاری و کیا قدمی از پیکان رقابت نزدیک و پایاپایی با یکدیگر داشتند. در یکضرب هر دو با رکورد ۱۸۱ کیلوگرم به کار خود پایان دادند اما داوران خطای آرنج قدمی را اعلام کردند تا براری با ۴ کیلوگرم برتری نسبت به قدمی به استقبال حرکت‌های دوضرب برود. در دوضرب هم هر دو ملی پوش وزنه ۲۲۳ کیلویی را بالای سر بردند. به این ترتیب براری با حدنصاب مجموع ۴۰۴ کیلوگرم اول شد و قدمی با حدنصاب مجموع ۴۰۰ کیلوگرم در جای دوم ایستاد. در این وزن جواد نادری از تیم مناطق نفت خیز جنوب هم وزنه‌های خوبی را مهار کرد و با حدنصاب مجموع ۴۰۰ کیلوگرم(۱۸۰ در یکضرب و ۲۲۰ در دوضرب) با اختلاف وزن پس از قدمی در مکان سوم رقابتهای لیگ ایستاد.

مولایی به ۲۰۰ رسید، سلیمانی چشم ها را خیره کرد
پایان بخش رکوردگیری تیم ملی هم رقابت دو وزنه بردار تیم پیکان در دسته فوق سنگین بود. بهادر مولایی که در حرکت یکضرب وزنه ۲۰۰ کیلویی را بالای سر برده بود خیلی تلاش کرد تا در دوضرب هم رکورد ۲۶۰ کیلوگرم را به نام خود به ثبت برساند اما دو بار تلاش او برای بالای سر بردن این وزنه بی نتیجه بود تا با حدنصاب ۲۴۰ کیلوگرم در دوضرب به کار خود خاتمه دهد. البته در یکضرب هم وزنه ۱۹۳ کیلویی برای مولایی در رقابتهای لیگ منظور شد چراکه وزنه ۲۰۰ کیلویی را در انتخاب چهارم بالای سر برد.

دیگر فوق ستاره رکوردگیری تیم ملی علیرضا سلیمانی بود که فروردین ماه امسال عنوان نایب قهرمانی نوجوانان جهان را به دست آورد. سلیمانی که در تاشکند ازبکستان وزنه‌های ۱۶۶ در یکضرب و ۱۹۲ در دوضرب را مهار کرده بود، در رکوردگیری تیم ملی این رکوردها را ارتقا داد و با مهار وزنه های ۱۹۰ کیلوگرم در یکضرب و ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب ۴۲۰ کیلوگرم، در ۱۷ سالگی نوید ظهور یک فوق سنگین خوب و تمام عیار را به دنیای وزنه برداری داد.

سلیمانی با این رکوردها بعد از مولایی که با حدنصاب ۴۳۳ کیلوگرم صدرنشین لیگ شده بود، عنوان دومی را به دست آورد. در این وزن محمد صالحی از نیروی زمینی هم با مهار وزنه‌های ۱۹۰ در یکضرب و ۲۳۰ در دوضرب، به حدنصاب ۴۳۰ کیلوگرم رسید اما به دلیل اختلاف وزن بعد سلیمانی عنوان سومی هفته دوم لیگ وزنه برداری را به دست آورد.

صدرنشینی پیکان
به این ترتیب در پایان هفته دوم رقابتهای لیگ وزنه برداری بزرگسالان با احتساب نتایجی که وزنه برداران در سالن کبکانیان به دست آوردند تیم وزنه برداری پیکان با ۳۴.۱۸ امتیار عنوان صدرنشینی را به دست آورد و ملی حفاری با امتیاز ۳۲.۹۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. تیم های نیروی زمینی ارتش و مناطق نفت خیز جنوب نیز به ترتیب با امتیاز های ۳۰.۸۷ و ۲۹.۵۹ سوم و چهارم شدند. سه تیم انتهایی جدول هم عقاب نیروی هوایی، هیات وزنه برداری بوشهر و پدافند هوایی بودند که به ترتیب ۲۷.۵۵، ۲۳.۲۹ و ۲۲.۹۰ امتیاز کسب کردند.

با این امتیازات رده بندی مجموع رقابتهای لیگ وزنه برداری در پایان هفته دوم به شرح زیر اعلام شد:
۱ - پیکان تهران با ۷۱.۷۳ امتیاز
۲ - شرکت ملی حفاری ایران با ۷۱.۵۳ امتیاز
۳ - نیروی زمینی ارتش با ۶۵.۶۳ امتیاز
۴ - مناطق نفت خیز جنوب با ۶۱.۸۹ امتیاز
۵ - عقاب نیروی هوایی با ۵۸.۴۷ امتیاز
۶ - هیات وزنه برداری بوشهر با ۵۰.۶۴ امتیاز
۷ - پدافند هوایی با ۴۹.۰۷ امتیاز

هفته سوم رقابتهای لیگ وزنه برداری همزمان با رقابتهای جهانی لهستان به میزبانی تیم پدافند هوایی در همدان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز