خبرگزاری کار ایران

بانوان باید بالاتر از این رده بیایند؛

افشاردوست: نمی‌دانم ولاسکو به هدفش رسید یا نه / والیبال ایران حریفان بزرگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۷۱

شرایط بسیار خوبی برای تیم ملی مهیا شده بود که توانست تیم خوبی را راهی مسابقات کند و بتواند با ۳ پیروزی مقتدرانه به مسابقات جهانی لهستان صعود کند.

تیم ملی والیبال کشورمان که در مسابقات انتخابی جهانی توانست مجوز حضور در لهستان را کسب کند صبح امروز راهی ترکیه شد تا در اردویی تدارکاتی شرکت کند.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تبریک موفقیت‌های تیم ملی والیبال گفت: برای هر کاری نیاز به ارزیابی هدف باید باشد تا بتوانیم ببینیم هدف چه بوده و چه ارزیابی از آن داشته‌ایم. هدف ما در مسابقات انتخابی والیبال قهرمانی جهان این بود که بتوانیم به لهستان صعود کنیم. البته این هدفی بود که کادر فنی فدراسیون داشت و به آن رسید.

افشاردوست متذکرشد: هدف سرمربی تیم ملی شاید چیزهای دیگری بوده که نمی‌دانم به آن رسیده یا نه. شرایط بسیار خوبی برای تیم ملی مهیا شده بود که توانست تیم خوبی را راهی مسابقات کند و بتواند با ۳ پیروزی مقتدرانه به مسابقات جهانی لهستان صعود کند. البته نکته مهم این بود که تیم ملی با صد در صد تمرکز و انرژی وارد زمین شده بود و مشکلی که تمام تیم‌های ما داشتند که حریفان ضعیف خود را دست کم می‌گرفتند و در نهایت از آنها ضربه می‌خورند در تیم ملی والیبال وجود نداشت. توانستیم ۳ بازی را به نفع خودمان ۳ بر صفر به پایان برسانیم که این نشان از قدرت تیم ملی والیبال ایران بود.

وی درخصوص تیم ملی که برای برگزاری اردوی تدارکاتی به کشور ترکیه سفر کرده گفت: تیم ملی هم‌اکنون در ترکیه اردو زده تا خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کند. این تیم در ترکیه با چند تیم باشگاهی مطرح این کشور به مسابقه خواهد پرداخت و دیدار تدارکاتی هم با تیم ملی بلغارستان برگزار خواهد کرد. سپس به ایران برمی‌گردد و اردوهای خود را ادامه داده تا زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا که ۹ مهرماه است برسد و به امارات اعزام شود. در این مسابقات نمی‌توان دست روی دست گذاشت و گفت چون ایران قهرمان آسیاست قهرمانی در هر مسابقه از آن این تیم است. هر تورنمنت شرایط خاص خود را دارد اگر اتفاقی نیفتد اگر مصدومی نداشته باشیم شانس قهرمانی داریم. ولی قهرمان نیستیم چون باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: تیم ملی کره توانست در کشور ژاپن این تیم را شکست دهد استرالیا هم بسیار قدرتمند نشان داده شده پس همه تیم‌ها که حریفان اصلی ما هستند برای قهرمانی در آسیا به امارات می‌روند. باید بازیکنان در شرایط روحی و روانی مناسبی باشند. این مسابقات مانند مسابقات لیگ جهانی نیست که با فاصله دیدارها برگزار شوند. تیم‌ها باید ۱۰ روز پشت سر هم بازی کنند و تمام بازیکنان باید تمام تفکر و انرژی خود را روی این مسابقات بگذارند. اگر در یک لحظه تمرکز خود را از دست بدهند غفلت کرده و بازی را واگذار خواهند کرد. شرایط فدراسیون جوری فراهم کرده که بازیکنان دغدغه فکری نداشته باشند و تیم به جایی برسد که مشکلی از هیچ لحاظ برایش پیش نیاید.

دبیر فدراسیون در مورد مسابقات قهرمانی جهان که تیم ملی در آن حضور خواهد داشت اضافه کرد: مسابقات قهرمانی جهان سال آینده در لهستان برگزار خواهد شد. فعلاً که تیم ملی ما صعود کرده است کره و ژاپن و استرالیا هم صعودشان قطعی شده و احتمالاً هم چین در این مسابقات حاضر خواهد شد. تا زمانی که تمام تیم‌ها مشخص نشود و معلوم نشود که ایران در چه گروهی قرار خواهد گرفت نمی‌توانیم بگوییم که مسابقات چطور خواهد بود. البته مطمئناً مسابقات سخت و خوبی خواهیم داشت و تیم ملی کشور ما هم شرایط بدی ندارد. اما اینکه در چه گروهی قرار بگیریم برایمان بسیار مهم است.

افشاردوست در مورد تیم ملی بانوان گفت: تیم ملی بانوان هم‌ اکنون در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند حضور دارند. آنها همیشه جزو ۸ تیم اول آسیا بوده‌اند. باید بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم تا آنها از این رتبه خود به بالاتر صعود کنند. کره – ژاپن – چین – تایلند و قزاقستان حریفان بسیار خوب تیم ملی والیبال بانوان ما هستند. فدراسیون برنامه‌ریزی درازمدتی کرده تا بتواند آنها را در سطح بالاتری حمایت کند. تیم ملی در اردوی کشور آذربایجان شرکت کرده بود که خود یکی از بزرگان والیبال بانوان است. اردوی بسیار خوبی بود و سپس به مسابقات تایلند اعزام شد. رده بانوان کار بسیار زیادی دارد تا بتواند در حد آقایان در والیبال مطرح شود. مهمترین بحثآموزش پایه است که باید در بانوان بسیار رعایت شود. اغلب بازیکنان که به تیم ملی می‌رسند مشکل آموزش پایه را دارند. باید هماهنگی آموزش بین کلیه مربیان داشته باشیم تا مربیان بانوان بتوانند به روزتر باشند. اطلاعات آنان باید بالاتر برود. امیدوار باید باشیم به کاری که برای آینده آنها انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز