خبرگزاری کار ایران

اردیویژه در قرق علیرضا جهانبخش

اتفاق تاریخی برای ستاره ایرانی در سرزمین لاله های نارنجی

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۱۰

جهانبخش یکی پ از دیگری رکوردهای جدیدی را در فوتبال هلند به ثبت می رساند.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال آلکمار هلند در چارچوب هفته بیست و چهارم رقابت های اردیویگه هلند با نتیجه 3-1 از سد میزبان خود ناک بردا گذشت و با 50 امتیاز جایگاه خود در رده سوم را تثبیت کرد. علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی آلکمار در این مسابقه هم بهترین بازیکن تیمش بود و موفق شد گل اول تیمش را در دقیقه 32 به ثمر برساند.

علیرضا با این گل خودش را در جدول گلزنان 11 گله کند و در رده سوم بهترین گلزنان قرار بگیرد. علیرضا حالا فقط استیون برگویس از فاینورد و هیروینگ لوزانو از پی اس وی را با 12 و 13 گل بالای سر خود می بیند و رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان آقای گلی دارد.

اتفاق تاریخی برای ستاره ایرانی در سرزمین لاله های نارنجی

با این حال این تنها سوژه ستاره اصلی آلکمار نیست. علیرضا در چند بخش دیگر هم جزو بهترین های فوتبال هلند به شمار می رود. او با کسب میانگین نمره 8/08 در حال حاضر بهترین ریت نمره را بین تمام بازیکنان فوتبال هلند از آن خود کرده است و بالاتر از حکیم زیخ مراکشی از آژاکس و استیون برگویس از فاینورد نفر اول است.

علیرضا در این فصل 4 پنالتی زده که هر 4 پنالتی به گل تبدیل شده است. او از این لحاظ بعد از مارکو فن خینکل که از 6 پنالتی خر 6 تا را گل کرده به همراه لاس شونه معروف از آژاکس در رده دوم قرار دارد.

علیرضا در بخش ایجاد موقعیت هم جزو بهترین هاست. او بعد از حکیم زیخ، با 17 ایجاد موقعیت در رده دوم بهترین های فوتبال هلند قرار دارد.

حال به سراغ تیم خود علیرضا می رویم تا او را در بین هم تیمی هایش قرار دهیم و با آنها مقایسه کنیم. علیرضا بالاترین ریت نمره را با فاصله از آن خود کرده است. بیشترین گل هم از آن اوست. شماره 7 ایرانی آلکمار با 8 پاس گل بهترین پاسور این تیم هم به حساب می اید. در تعداد بازی فقط مارکو بیزوت، دروازه بان تیم را بالای سر خود می بیند.؛ او بیشترین پنالتی را گل کرده است و با میانگین هر 182 دقیقه گلزنی، بازهم رقیبی در آلکمار ندارد.

اتفاق تاریخی برای ستاره ایرانی در سرزمین لاله های نارنجی

علیرضا با میانگین 3/2 شوت در هر مسابقه نمایشی بی نظیر داشته است و همچنین بیشترین خلق موقعیت را هم به خود اختصاص داده است. علیرضا با 2/2 پاس کلیدی در هر بازی بازهم صدرنشین است و با 59% دریبل موفق یکه تاز درون زمین تیم فن دن بروم از این حیث هم به شمار می رود. جهانبخش در 53% دوئل ها برنده شده و بازهم نفر اول تیمش به حساب می آید. 

همه اینها در کنار هم نشان از عملکرد خیره کننده ستاره 24 ساله فوتبال ایران است. کسی که حالا همه می دانند آلکمار و فوتبال هلند دیگر برایش خیلی کوچک است و باید خودش را برای مدیوم های بهتر و رزرق و برق تر مهیا کند. آمار او در تاریخ لژیونرهای ایرانی نظیر نداشته است. به امید آن روز که چندان هم دور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز