خبرگزاری کار ایران

وقتی نورچشمی‌ها باعث سقوط آبی‌های محبوب می‌شوند؛

ویژه/ استقلال در آستانه سقوط به دسته سه

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۶۳۰

باشگاه ریشه‌دار و محبوب کشورمان حال و روز خوبی ندارد و در آستانه سقوط است.

به گزارش ایلنا، فوتبال در دنیا تجارت، گردشگری، فرهنگ و سیاست است اما در خوزستان فوتبال طعم دیگری دارد . فوتبال عشق است وابستگی عاطفی است و برای سینه‌چاکانش از نان شب هم ضروری‌تر.

مردم خوزستان و خصوصاً اهوازی‌ها هفتاد سال پیش شاهد راه اندازی تیمی بودیم که کم کم عضو خانواده‌مان شد. کم کم آمد توی خانه‌هایمان ؛سر سفره ی‌مان.

عروسی‌ها و سفرهایمان را با توجه به بازی این تیم هماهنگ می‌کردیم . همین چند سال قبل بود که چند ورق کاغذ دادند دست یک خوزستانی باتعصب و گفتند: تو مالکی

باشگاه صاحب یک زمین تمرینی شد و یک ساختمان هشت طبقه بعنوان دفتر باشگاه. هر غریبه‌ای که در مقابل ساختمان تیم می‌ایستاد با یک ورانداز تا می‌آمد طبقه‌ی هشتم را ببیند کلاه از سرش می‌افتاد .

شرایط فنی و جایگاه تیم در جدول خوب شده بود و مردم هم خوشحال. اوضاع که خوب شد بعضی‌ها  شروع کردند به پچ پچ کردن.

مسئولان و دست‌اندرکارانی در آن زمان بادست‌های پشت پرده دست به دست هم دادند و هرکاری که از دستشان برمی‌آمد کردند تا مالک مجبور شود تیم را رها کند .گفتند همه جوره تیم را حمایت خواهند کرد  فقط به یک شرط، به شرطی که مالک فعلی نباشد.

انگار شجاعت و صراحت لهجه مالک باشگاه حال خیلی‌ها را گرفته بود . بخاطر تعصبی که به فوتبال خوزستان داشت حاضر بود ده لنچ بار را هم تحمل کند اما انگار با وجود او دیگران کمر به قتل تیم بسته بودند.

دلش چون هوای این روزها گرفت  غبار غم بر دلش نشست و در نهایت با کمتر از هشتصد میلیون بدهی ،تیم را واگذار کرد. اما حالا سال‌ها گذشته است. دیگر نه ساختمانی هست و نه بازیکنی و نه نام و نشانی از استقلال اهواز .

مالک جدید، مثل همه‌ی نور چشمی‌ها، اوضاع تیم را مثل یک شهر جنگ زده کرد. مالک قبلی به واسطه عشقی که به فوتبال سرزمین مادری‌اش داشت هرجا لازم می‌دید بخشی از هزینه هارا پرداخت می‌کرد اما دیگر تیم مثل خرمشهر سقوط کرده بود .

حالا تیم با بیش از ده میلیارد بدهی روی دست مالک مانده بود. چیزی نمانده بود که باشگاه منحل شود. مالک قصه‌ی ما حالا حتی در جلسات تعیین تکلیف تیم هم شرکت نمی‌کرد چه‌رسد به اینکه بخواهد به تعهداتش عمل کند. اوضاع تیم مثل اوضاع کارون شده بود . سازمان ورزش هم نتوانست کاری برای افتخار هفتاد ساله خوزستانی‌ها انجام دهد . فرناندز بابت طلبش شکایت کرد و حالا خطر بزرگتری این تیم را تهدید می‌کند .

با بی‌تدبیری مدیران و نمایندگان استان، استقلال اهواز دارد به سراشیبی سقوط به دسته سه نزدیک می‌شود، این یکی دیگر شیب ملایم نیست یک پرتگاه واقعیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز