خبرگزاری کار ایران

پایان خوشگذرانی امری در پارک شاهزاده‌‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۹۶۰

روی کاغذ، خیلی واضح و مشخص است: اگر اونای امری بخواهد که برای سومین فصل به کارش در پاری‌سن‌ژرمن ادامه دهد، تیم او باید به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد. ‌بندی در قراردادش هست که می‌گوید اگر پاریسی‌ها به جمع 4 تیم برتر این مسابقات برسند، گزینه تمدید قراردادش برای سال سوم به صورت خودکار فعال می‌شود.

به گزارش ایلنا، اگر این اتفاق نیفتد، کار او تمام است. با این حال، پاری‌سن‌ژرمن اقعاً پایبند مفاد و گزینه‌های این قرارداد نیست؛ تقریباً مثل این است که این قرارداد خیلی برای‌شان مهم نیست. آنها آنتوان کومبواره را دسامبر 2011 اخراج کردند با وجود آنکه تیم‌شان در کریسمس صدرنشین جدول لیگ بود.

کومبواره که الان سرمربی گنگان است، 6 ماه تا پایان قراردادش فرصت داشت.پاری‌سن‌ژرمن ماه فوریه 2016 با لوران بلان قراردادی دو ساله بست و 4 ماه از فصل دوم حضورش گذشته بود که او را هم اخراج کرد چون تیمش در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر من‌سیتی متحمل باخت شوک‌آوری شد. پس قطع همکاری کردن با امری هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود حتی اگر قرارداد داشته باشد، ضمن اینکه اخراج او نسبت به اخراج بلان، هزینه کمتری روی دست باشگاه می‌گذارد، بلانی که با اخراجش، پاری‌سن‌ژرمن یک چک 20 میلیون یورویی در جیب او گذاشت.

در حقیقت صدایی که از پاریس به گوش می‌رسد این است که هر اتفاقی که در این فصل رخ دهد، امری فصل آینده سرمربی پاری‌سن‌ژرمن نخواهد بود. حتی اگر تیم او به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد و حتی اگر قهرمان شود، دوران او به سر رسیده است. باخت تحقیرآمیز فصل گذشته در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا، زمانی که با وجود باخت 4 بر صفر بازی رفت در پاریس، بازی برگشت را در نوکمپ 6 بر یک باخت و حذف شد، هنوز از خاطر مدیران باشگاه پاک نشده و بهانه‌ای برای منتقدان خواهان اخراج اوست. در مجموع آمار و ارقام‌های او فوق‌العاده است اما با بازیکنان و تیمی که در اختیارش گذاشته شده است، چیزی جز این انتظار نمی‌رفت.

مهم‌تر از آن اینکه او فصل گذشته نتوانست قهرمان لیگ شود و مغلوب موناکو شد. مشکل پیدا کردن با نیمار و رختکن پرستاره تیم هم موضوع دیگری است که برکناری او را محتمل می‌کند. او 18 ماه است که در پارک دپرنس مربیگری می‌کند اما نتوانسته اقتدارش را به تیمش تحمیل کند و آنقدرها بر رختکن کنترل ندارد. نمونه‌اش هم ماجرای اختلاف نظر ادینسون کاوانی و نیمار در ابتدای فصل برای زدن ضربات پنالتی بود و نمونه دیگر آن هفته گذشته در درگیری میان خاویر پاستوره و تیاگو سیلوا رخ داد، اتفاقی که با کنار گذاشته شدن پاستوره از فهرست تیم به خاطر دیر برگشتن از تعطیلات زمستانی ادامه پیدا کرد.

این نخستین بار نیست که چنین حواشی در رختکن تیم شکل می‌گیرد و امری هم از نظر روابط عمومی برای توضیح آنچه برای تیمش رخ می‌دهد، عملکرد خوبی ندارد.

 او از آن مربیانی است که بیشتر درگیر مسائل فنی هستند تا مدیریت انفرادی. به نظر می‌رسد که او تنها به آرایش تاکتیکی تیمش اهمیت می‌دهد و تمام فکر و ذهنش درگیر این موضوع است. مشکل اما اینجاست که در باشگاه بزرگی مانند پاری‌سن‌ژرمن شما به‌عنوان یک مربی علاوه بر مسائل فنی باید حواس‌تان به مسائل خارج از گود هم باشد و امری از خلق و خوی مناسب برای ارتباط برقرار کردن با بازیکنان و کاریزمای لازم برای جذب آنها و ترغیب کردن‌شان برای عمل به خواسته‌های او برخوردار نیست.

با این وضعیت می‌توان انتظار برکناری او را داشت و آنتونیو کونته، مائوریسیو پوچتینو، میکل آرتتا و ژوزه مورینیو هم همگی به‌عنوان جانشینان احتمالی او نام برده شده‌اند و در حال حاضر به نظر می‌رسد که کونته بیشتری شانس را دارد. این مرد ایتالیایی با ورودش می‌تواند رژیمی کاملاً متفاوت را در پارک دپرنس حاکم کند و رکوردهای تحسین‌برانگیزش را ارتقا دهد.

منبع: سایت ESPN/ ژولین لوران

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز