خبرگزاری کار ایران

مورینیو چگونه هیات مدیره یونایتد را متقاعد کرد

آقای خاص برنده نبرد سانچس

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۹۵۳

گرفتن الکسیس سانچس توسط منچستریونایتد پیروزی بزرگی برای ژوزه مورینیو در تلاش برای مقابله با قدرت هزینه کردن رقبا است.

به گزارش ایلنا، در باکسینگ دی(روز بعد از کریسمس) و در پی تساوی خانگی 2 بر 2 با برنلی که باعث اختلاف 12 امتیازی یونایتد با منچسترسیتی صدرنشین شد، مورینیو پیام آشکاری برای مقامات باشگاه داشت و مدعی شد 300 میلیون پوندی که در دو پنجره نقل و انتقالات زیر نظر او خرج شده، کافی نبوده.

سه روز بعد دوباره به اد وودوارد مدیر اجرایی باشگاه و هیات مدیره هشدار داد که اگر پول لازم را سرمایه‌گذاری نکنند باید مدت بیشتری زیر سایه تیم همشهری خود بمانند. مورینیو گفت: «مشکل سرمایه‌گذاری ما نیست، سرمایه‌گذاری دیگران است. آنها با این سرمایه‌گذاری تیم بهتری دارند، ثبات بیشتری دارند و گزینه‌های بهتری در اختیارشان است چون دایما سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

وودوارد و بقیه تصمیم‌گیرندگان تکانی خوردند و بسته مالی 100 میلیون پوندی را تعیین کردند تا سیتی را کنار بزنند و ستاره آرسنال که کمتر از شش ماه از قراردادش باقی مانده را با قیمتی گزاف بخرند.

مورینیو و گواردیولا از وقتی به یونایتد و سیتی آمده‌اند به ترتیب 286 و 387 میلیون پوند هزینه کرده‌اند که باعث شکل‌گیری این باور در مورینیو شده که با انجام هزینه‌های لازم می‌توانند با سیتی رقابت کنند.

وودوارد و خانواده گلیزر همواره تاکید کرده‌اند پول لازم در اختیار مورینیو است و نمونه‌اش 89 و 75 میلیون پوندی است که به ترتیب برای پل پوگبا و روملو لوکاکو هزینه کردند اما سیتی به همراه پاری‌سن‌ژرمن در مورد خرید بازیکنان معیارهای جدیدی را وارد کرده‌اند؛ آبی آسمانی‌ها برای چند مدافع 50 میلیون پوند پول داده‌اند و پاریسی‌ها برای نیمار 198 میلیون پوند پرداخت کرده‌اند و حالا لیورپول برای ویرجیل فان‌دایک 75 میلیون پول داده است.

مورینیو به هیات مدیره یونایتد گفت باید خودشان را با این تغییر بازار منطبق کنند و برای همین سانچس را خریدند و پول بیشتری را در اختیار او گذاشتند تا در ماه ژانویه تیمش را تقویت کند. در حالی که سیتی به این نتیجه رسید که هزینه انتقال سانچس گران است یونایتد 35 میلیون پوند بابت همه هزینه‌های سانچس از جمله دستمزد و حق مدیر برنامه‌هایش را زیاد ندانست چون هنریک مخیتاریان هم با مبلغی نزدیک به این احتمالا راهی آرسنال می‌شود.

سیتی در آخرین روز فصل نقل و انتقالات تابستان گذشته 60 میلیون پوند برای سانچس پیشنهاد داد اما این انتقال عملی نشد و خودشان را آماده می‌کردند که در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد او را به خدمت بگیرند اما یونایتد با حدود نیمی از این مبلغ سانچس را به خدمت گرفت.

گرفتن سانچس از جلوی چشم سیتی تحول بزرگی برای یونایتد است هرچند سیتی اصرار دارد این مبلغ برای بازیکن 29 ساله‌ای که چیزی از قراردادش نمانده زیاد است.

سانچس که شماره هفت افسانه‌ای یونایتد را به تن می‌کند، درست همان بازیکنی است که مورینیو می‌خواهد و می‌تواند همه جای خط حمله بازی کند و توانایی‌اش برای بازی در چند پست باعث می‌شود جذاب‌تر باشد.

در حال حاضر روملو لوکاکو مهاجم نوک است، آنتونی مارسیال در سمت چپ انتخاب اول شده و جسی لینگارد سختکوشی، انرژی و گل فراهم می‌کند. در سمت راست جای خالی احساس می‌شود. خوان ماتا و مخیتاریان آنجا امتحان شده‌اند اما موفق نبوده‌اند و حالا سانچس می‌تواند آزادانه این جای خالی را پر کند. ماتا که در پنج بازی اخیر در ترکیب اصلی بوده راه را باز می‌کند چون سانچس قدرت، سرعت، گل و نبوغ بیشتری دارد.

خریدن سانچس بیانیه آشکار علاقه یونایتد برای رقابت با سیتی است که با جذب نام‌های بزرگ همراه می‌شود هرچند از سال 2013 که سر الکس فرگوسن از این تیم رفته در کورس قهرمانی نبوده‌اند.

نویسنده: دیوید مک دانل/ مترجم: سیدعلی بلندنظر

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز