خبرگزاری کار ایران

جنجالی که کیکر درست کرد؛ آرسنال برنده جنگ رسانه‌ای اوبامیانگ

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۹۴۹

حتی یک دهه بعد از اینکه او شهر را ترک کرد تا به‌عنوان یک پسر تازه‌کار 17 ساله به میلان ملحق شود، پیر امریک اوبامیانگ هنوز هم شهر پوستری لاوال در غرب فرانسه را خانه خودش می‌داند.

به گزارش ایلنا، تابستان سال گذشته، مهاجم بوروسیا دورتموند که می‌تواند جای خالی الکسیس سانچس را در آرسنال پر کند، تازه روبرت لواندوفسکی را برای تبدیل شدن به برترین گلزن بوندس‌لیگا با 31 گل شکست داده بود که در همان روزها او با پیراهنی که آن را از آنتوان گریزمان، مهاجم فرانسوی اتلتیکو گرفته بود،  در حال بازی با دوستانش در یک پارک محلی رویت شد.

اوبامیانگ آن موقع در توجیه حرکتش گفت: «این کار به من اجازه می‌دهد که روی فرم بمانم. هر بار که لاوال را ترک می‌کنم، احساس بسیار خوبی دارم چون بدنم استراحت کرده است. من با تمام قوا به دورتموند برمی‌گردم.»

کمتر از 6 ماه بعد و در حالی که باشگاه هم او را دو بار محروم کرده است، آینده اوبامیانگ در وستفالن اشتادیون به طور جدی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که دورتموند دیگر آماده است با بازیکنی که برای این تیم در کمتر از 150 بازی 98 گل زده، قطع همکاری کند، بازیکنی که سال 2013 از سنت‌اتین به دورتموند پیوست اما چطور شد که کار او به اینجا کشید؟

به نظر می‌رسد که اتفاقات روز یکشنبه، کلید پی‌بردن به این پرسش است. کار‌هاینس ویلد، نویسنده ارشد نشریه کیکر در گفت‌و گو با شبکه تلویزیونی این مجله برای توصیف آنچه در دورتموند دارد بر مهاجم گابنی این تیم می‌گذرد، از اصطلاح « Affenzirkus» استفاده کرد و این سوال را پرسید که اگر او در بایرن مونیخ بازی می‌کرد هم آیا باز جرأت داشتن چنین رفتاری را به خودش می‌داد یا نه. در واکنش به اظهارات او، اوبامیانگ در اینستاگرامش یک اسکرین‌شات از صفحه سرچ گوگل برای این اصطلاح قرار داد که ترجمه‌اش شده بود: «سیرک میمون» و در میان تصاویر یافت شده هم عکس یک میمون دیده می‌شد که بازوبند دارای نشان نازی‌ها در حال دادن سلام نازی داشت.

او در صفحه‌اش نوشت: «این روزها ژورنالیست‌های آلمانی دارند به من حمله می‌کنند در حالی که من تا به امروز رفتار درستی داشته‌ام. من فکر می‌کنم که این خبرنگار می‌توانست از واژه دیگری استفاده کند... در سمت راست تصویر، چیزی را می‌بینید که به من در نتیجه جست و جوی این کلمه داده شده است. قضاوت را برعهده خودتان می‌گذارم.»

ویلد عذرخواهی کرد در حالی که مدتی بعد فاش شد که اوبامیانگ از حضور در یک جلسه تیمی در روز قبل از آن ماجرا خودداری کرده و به همین دلیل برای سومین بار در یک سال اخیر از سوی باشگاه محروم شده است. دو بار قبلی به ترتیب ماه نوامبر 2016 به خاطر مسائل داخلی و نوامبر سال 2017 به خاطر شرکت نکردن در تمرینات تیم بود. رابطه صمیمانه او به عثمان دمبله، بازیکن سابق دورتموند که تابستان با قراردادی 97 میلیون پوندی به بارسلونا پیوست، هم مزید بر علت شد که او بیش از پیش به نداشتن تعهد نسبت به تیمش متهم شود. دمبله هم زمانی که از تمایل بارسلونا برای عقد قرارداد با او مطلع شد، با دورتموند سرناسازگاری برداشت و با خودداری از شرکت در تمرینات این تیم، باشگاه را مجبور کرد با انتقالش موافقت کند.

اوبامیانگ از تمدید قراردادش با دورتموند خودداری کرده است و حالا آرسنال قصد دارد از این فرصت استفاده کند بخصوص که چینی‌ها هم به دلیل بالا رفتن نرخ مالیات‌‌شان برای خرید بازیکنان خارجی ممکن است از تلاش برای جذب این بازیکن گابنی منصرف شوند. معلوم نیست که دورتموند در ماه جاری با فروش اوبامیانگ موافقت کند اما ظاهراً آرسنال بدون توجه و نگرانی از سابقه انضباطی نه چندان درخشان او می‌‌خواهد برای جذب این بازیکن ملی‌پوش اقدام کند و از آب گل‌آلود روابط او با دورتموند‌ها ماهی بگیرد.

منبع: سایت گاردین/ اد آرونز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز