خبرگزاری کار ایران

ماجرای جنجالی وام دادن بارسلونا به موسسه خیریه مسی

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۹۴۳

باشگاه بارسلونا اعلام کرده مبالغی که به موسسه مسی در سال‌های 2010 تا 2013 پرداخت کرده جزو دستمزد او نبوده است.

به گزارش ایلنا، نشریه اشپیگل که به اسناد داخلی بارسلونا دسترسی پیدا کرده، نوشته که مقامات مالیاتی در سال 2016 دریافته‌اند باشگاه میلیون‌ها یورو به موسسه خیریه لیونل مسی و خورخه، پدر او پرداخت کرده است. طبق گزارش این نشریه، مشاوران مسی حاضر شدند مالیات این مبالغ را بپردازند، هرچند که اعلام کرده‌اند این پول دستمزد مسی نبوده است.

یک سخنگوی بارسلونا می‌گوید: «تمام پولی که به موسسه لیونل مسی پرداخت شده برای مقاصد خیریه بوده است. تفسیر اشپیگل، دیگر رسانه‌ها یا دیگر افراد موضع ما را تغییر نمی‌دهد. ما هیچ صحبت دیگری در این زمینه نداریم.»

طبق گزارش اشپیگل، باشگاه 12 میلیون یورو به موسسه مسی پرداخت کرده که این کار به شکل وام بوده است، هر چند که مسی الزامی برای بازگرداندن این پول به باشگاه ندارد. از سوی دیگر، قرار است در فصل بعد پاداش 1/23  میلیون یورویی به مسی پرداخت شود. از این مبلغ، 6/9 میلیون یورو برای بازپرداخت مالیات است و 13 میلیون یورو برای مشکلات مالیاتی موسسه خیریه او. به این ترتیب مبلغ خالص پاداش تقریبا برابر با 12 میلیون یورو می‌شود.

در هنگامی که بازرسی مالیاتی در سال 2016 انجام می‌شده، مسی و پدرش به این متهم بودند که1/4 میلیون یورو مالیاتشان را نپرداخته‌اند و برای مخفی کردن بیش از 10 میلیون یورو درآمد بازاریابی، این پول را به شرکت‌های خارجی منتقل کرده‌اند. مسی در نهایت به 21 ماه زندان محکوم شد اما چون این اولین باری بود که محکوم می‌شد و مدت زندان او کمتر از دو سال بود، به زندان نرفت. در نهایت این زندان به جریمه نقدی تبدیل شد.

اشپیگل همچنین نوشته که مسی اولین بازیکنی می‌شود که درآمد سالانه بیش از 100 میلیون یورو دارد. بخشی از این پول را بارسلونا می‌پردازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز