خبرگزاری کار ایران

آشنایی با گزینه نهایی سرمربی تراکتورسازی؛

20 سال جوانتر از دنیزلی و به مراتب ارزانتر

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۱۲

گزینه نهایی هدایت تراکتورسازی کارنامه خوبی در فوتبال ترکیه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتورسازی در حالیکه چند روزی است با یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق خودش قطع همکاری کرده است، پروسه انتخاب سرمربی جدید را کلید زد و در این میان نام‌هایی مطرح شدند که جدی‌ترین آن مصطفی دنیزلی بود.

به نظر می‌رسید با توجه به سابقه دنیزلی در لیگ ایران و رابطه خوب با مصفطی آجورلو، شاهد حضور این سرمربی مشهور ترکیه‌ای روی نیمکت تراکتورسازی باشیم و حتی خبر توافق با وی در رسانه‌های ترکیه‌ای منتشر شد ولی ظاهراً عدم توافق مالی و همچنین قرارداد دنیزلی با شبکه ترکیه‌ای مانع از آمدن او به ایران شد تا در نهایت نام گزینه نهایی تراکتورسازان با پیش‌بینی‌های انجام شده مغایرت داشته باشد و این باشگاه از آرتورو سالام به عنوان سرمربی جدیدش نام ببرد.

ارتورو سالام ترکیه‌ای که 48 سال دارد، کار سرمربیگری را در 34 سالگی و با تیم سامسون اسپور آغاز کرده و بعد از آن هدایت تیم‌هایی همچون قیصریه اسپور، بشیکتاش، بورسیا اسپور، اسکیسهیر اسپور و مالاتیا اسپور را برعهده داشته که در این مدت موفق شده کار بزرگی انجام دهد و بورسیا اسپور که خارج از تیم‌های قدرتمند سنتی ترکیه است را به قهرمانی سوپر لیگ این کشور برساند و جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد.

سالام نخستین گزینه‌ای بوده که مدیران باشگاه تراکتورسازی در ترکیه با او وارد مذاکره شدند؛ اما این مربی ابتدا برای حضور در این تیم موافقت نکرده؛ ولی در نهایت نمایندگان باشگاه تبریزی توانسته‌اند رضایت او را جلب کنند تا به ایران بیاید.

این مربی جوان، در دوره خود بازیکن مطرح و گران‌قیمتی بوده و در کارنامه‌اش سابقه بازی در بشیکتاش و سامسون‌اسپور هم دیده می‌شود و همچنین در قیصریه اسپور نیز مربی حامد کاویانپور هم بوده است.

یکی از مزیت‌هایی که مدیران تراکتور را ترغیب به همکاری با ارتورو سالام کرده سن پایین او بوده، چراکه سن این مربی 20 سال کمتر از مصطفی دنیزلی است و علاوه بر کارنامه مثبت، قیمت مناسبت‌تری داشته که موجب شده مسؤولان باشگاه تبریزی بیشتر از سایر گزینه‌ها با او مذاکره کنند.

توافق‌نامه اولیه تراکتورسازی با ارتورو سالام امضاء شده و او امشب به تبریز سفر می‌کند تا شرایط این باشگاه را نیز ببیند و همچنین پس از تایید نهایی هیأت مدیره این باشگاه، قراردادش را به صورت رسمی امضاء کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز