خبرگزاری کار ایران

اگر استقلال قهرمان جام حذفی شود

پیشنهاد تمدید 2 ساله در انتظار وینفرد شفر (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۰۴۲

برنامه تمدید 2 ساله با شفر روی میز مدیران باشگاه استقلال است و اعضای هیات مدیره این باشگاه هم با آن موافقند.

به گزارش ایلنا، این توافق اما ارتباط مستقیم خواهد داشت با نتیجه‌ای که استقلال در جام‌حذفی می‌گیرد. اگر استقلال قهرمان شود شور و شوق مدیران استقلال برای عقد قرارداد 2 ساله با شفر بیشتر خواهد شد. البته باید تمایلات مرد آلمانی را هم مورد توجه قرار داد. پیر‌مرد در فوتبالی منظم و با برنامه پرورش یافته و برخی بی نظمی‌ها و ناهماهنگی‌ها را بر‌نمی‌تابد و اگر مدیران استقلال بخواهند بعد از قهرمانی جام حذفی قرارداد این مربی را برای 2 فصل دیگر تمدید کنند باید مقدمات این کار فراهم شده و برخی تعهداتی که به شفر داده‌اند را عملی کنند. ادامه همکاری با شفر برای باشگاه استقلال چندان هم ساده نیست..

باشگاه پرسپولیس در اقدامی آینده‌نگرانه قرارداد برانکو ایوانکوویچ را به مدت 2 فصل دیگر تمدید کرد تا از همین هفته سرخ‌ها سرمربی دو فصل آتی خود را هم بشناسند. یکی از دلایلی که موجب شده مدیران باشگاه پرسپولیس اقدام به تمدید قرارداد برانکو کنند نتایج مطلوبی بوده که پرسپولیس در زمان مربیگری این مربی کروات به دست آورده است. برانکو فصل پیش پرسپولیس را بعد از 9 سال به قهرمانی لیگ رساند و این فصل تا دستیابی به قهرمانی دوباره فاصله آنچنانی ندارد. فاصله امتیازی سرخ‌ها با تعقیب‌کننده‌های خود به حدی چشمگیر است که فقط معجزه می‌تواند قهرمانی را از این تیم بگیرد. اطمینان از قهرمانی دوباره پرسپولیس سبب شد مدیران باشگاه پرسپولیس تمدید قرارداد با این مربی موفق را در دستور کار قرار دهند و برانکو هم که علاقه وافری به کار در فوتبال ایران دارد این پیشنهاد را پذیرفت و قرارداد خود با پرسپولیس را تمدید کرد.

 معمولا باشگاه‌هایی که قراردادهای اینچنینی با مربیان خود منعقد می‌کنند در دایره‌ای از آرامش قرار می‌گیرند که این وضعیت کمک بسیاری در راه قهرمانی‌های دوباره است و شاید مدیران باشگاه پرسپولیس نیز به هدف رسیدن به قهرمانی‌های دوباره در سال‌های آتی، حتی قهرمانی در آسیا چنین فضایی را در باشگاه خود ایجاد کرده‌اند. ثبات فاکتور مهمی است که تیم‌ها را به موفقیت‌های بزرگی می‌رساند و پرسپولیس اکنون خود را در چنین وضعی می‌بیند. حال و هوایی که استقلالی‌ها خیلی دوست دارند آن را تجربه کنند و مساعی بسیاری در این راه شده اما در سال‌های اخیر بی‌ثباتی، تغییرات پی در پی و نتایج ضعیف ماحصل همه تصمیم‌های مدیران باشگاه استقلال بوده است. حال مدیریت باشگاه استقلال به تاسی از آنچه در باشگاه پرسپولیس رخ داده قصد دارد همین وضعیت را در باشگاه استقلال ایجاد کند و به دنبال روشن شدن نتیجه استقلال در جام حذفی است تا پیشنهاد همکاری بلند‌مدت را به وینفرید شفر ارائه کند. ترفندی که شاید استقلال را هم در سال‌های آتی با موفقیت‌هایی در لیگ‌برتر و جام‌حذفی مواجه سازد.

بدون شک اگر شفر بتواند در جام حذفی فصل جاری با استقلال به قهرمانی دست یابد پیشنهاد همکاری 2 ساله به او ارائه خواهد شد. نکته‌ای که در مواجهه با شفر وجود دارد این است که مربی آلمانی برخلاف برانکو عقبه محکمی برای خود در استقلال ایجاد نکرده و مثل برانکو جامی را به دست نیاورده اما رسیدن به قهرمانی جام حذفی می‌تواند خلا چنین موفقیتی را از کارنامه مرد آلمانی پاک کند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که سابقه برانکو در فوتبال ایران با شفر قابل مقایسه نیست و این مربی حتی اگر فصل پیش به قهرمانی هم نمی‌رسید به دلیل موفقیت‌های چشمگیری که در تیم ملی ایران به دست آورده بود، می‌توانست با پیشنهاد همکاری بلند مدت با باشگاه پرسپولیس مواجه شود. با این وجود اما شاید تنها رسیدن به یک عنوان قهرمانی نیز برای شفر کافی باشد تا مدیران باشگاه استقلال را برای عقد قرارداد بلند‌مدت متقاعد کند.

برنامه‌ای که در ذهن مدیران بخصوص اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال نیز وجود دارد و برخی اعضا عمیقا بر این باورند که اگر شفر یک قهرمانی به دست آورد می‌تواند با قرارداد بلند مدت همچنان مربی استقلال بماند. تغییراتی که در هفته‌های اخیر در استقلال ایجاد شده و فوتبال نسبتا امیدوار‌کننده‌ای که استقلال بازی می‌کند نیز از جمله دلایلی است که احتمال افزایش طول عمر این مربی را در استقلال بیشتر می‌کند.

گزارش: حمیدرضا عرب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز