خبرگزاری کار ایران

نکاتی از تیم‌های ایرانی در آسیا؛ با رکوردهای استقلال و پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۰۲۶

رقابت‌های فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا از چندی دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، حضور 3 تیم فوتبال پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال ایران در مرحله گروهی قطعی است و ذوب‌آهن هم در صورت پیروزی برابر حریف هندی در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راهی این رقابت‌ها خواهد شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی تیم‌های ایرانی پرداخت.

پرسپولیس

نحوه صعود: پرسپولیس موفق شد دهمین قهرمانی خود در لیگ برتر را با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به همشهری خود استقلال کسب کند تا جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.

تاریخچه: هیچ تیمی بیش از پرسپولیس، عنوان قهرمانی در ایران به دست نیاورده است. آنها همچنین 5 بار قهرمان جام‌حذفی شده‌اند. پرسپولیس برنده سال ۱۹۹۱ جام برندگان در آسیا است.

نکته: مهدی طارمی یکی از 5 بازیکنی بود که پارسال موفق شد برای تیمش در لیگ قهرمانان آسیا در یک بازی 3 گل بزند. او این کار را مقابل الوحده امارات انجام داد.

تراکتورسازی

نحوه صعود: تیم سوم لیگ برتر فوتبال ایران توانست برای پنجمین بار جواز حضور در این رقابت‌ها را بعد از یک دوره غیبت به دست بیاورد.

تاریخچه: تراکتورسازی هنوز نتوانسته در لیگ ایران قهرمان شود ولی سه بار نایب قهرمانی را تجربه کرده و یک بار هم برنده جام‌حذفی شده است.

نکته: تیم شمال غرب ایران در 4 دوره لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۱۳ شرکت کرد و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ توانست از گروه خود صعود کند.

استقلال تهران

نحوه صعود: استقلال در لیگ برتر نایب قهرمان شد و برای نهمین بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

تاریخچه: استقلال همچون الهلال عربستان که همگروه خود در این فصل است، دو بار قهرمانی در آسیا را تجربه کرده‌. البته در لیگ قهرمانان آسیا، بهترین عملکرد استقلال حضور در نیمه نهایی سال ۲۰۱۳ بوده است.

نکته: بیش از ۷۶ هزار تماشاگر، فصل قبل بازی استقلال و الاهلی را در مرحله گروهی تماشا کردند که پرتماشاگرترین بازی لیگ قهرمانان آسیا بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز