خبرگزاری کار ایران

طوفان زرد و شیر آبی به دنبال ارتش سرخ

مثلث قهرمانی لیگ هجدهم لو رفت!

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۵۶

تا آغاز هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر مدت زمان زیادی باقی مانده اما از الان می توان مدعیان اصلی قهرمانی را حدس زد.

به گزارش ایلنا، هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر در حالی به اتمام رسید که چند نتیجه، مورد توجه قرار گرفت و باعث واکنش های بسیاری شد. یک پیروزی پرگل دیگر برای استقلال، بردهای سریالی پرسپولیس این بار مقابل تراکتور و همچنین بیداری طوفان زرد اصفهان در نقش جهان از مهمترین این نتایج بود.

ابتدای لیگ هفدهم اگر از کسی سوال می کردید که چه تیمهایی مدعی قهرمانی هستند بدون تردید نام سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان را در کنار هم می شنیدید. اتفاقی که در عمل هیچ گاه رخ نداد. استقلال با منصوریان به بن بست خورد و سپاهان هم با انجام بازی های پرنوسان و بدشانسی های پی در پی در گرداب بحران فرو رفت و از صدر جدول دور شد. همین مساله پرسپولیس را تک و تنها دربالای جدول تنها گذاشت. حالا سرخپوشان تهرانی با فاصله ای 9 امتیازی نسبت به الباقی رقبا یکه تازی می کنند و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد با توجه به وضعیت تیمهای دوم و سوم و چهارم باید آنها را قهرمان هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر بدانیم. گرچه شاید امسال، آخرین فصل قدرتنمایی بی دردسر آنها باشد چرا که از الان می توان با اطمینان از رقبای اصلی شان در فصل بعد پرده برداری کرد.

پارس جنوبی جم امسال خوش درخشیده و فولاد خوزستان هم 12 هفته است که شکست نخورده و سرمربی اش از توانایی بالایی برخوردار است. پیکان مجید جلالی هم به معنای کلمه فوتبال بازی می کند اما هیچ کدام از این تیمها نمی توانند خللی در قهرمانی سرخپوشان تهرانی ایجاد کنند. آنها فصل بعد هم شاید با این نفرات، بتوانند نمایشی مشابه داشته باشند و بازهم حریف پرسپولیس برانکو نخواهند شد.

درست است که فاصله 14 امتیازی استقلال و 21 امتیازی سپاهان با پرسپولیس در حالت طبیعی جای هیچگونه شانسی را برای آنها باقی نگذارد تا بتوانند به صدر جدول برسند اما می توان با توجه به نحوه بازی شان و همچنین روند رو به رشدشان آنها را در کنار پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی در لیگ هجدهم دانست. البته این بار نه از روی کاغذ بلکه با توجه به نمایش درون زمین!

استقلال: پیشرفت روز به روز

استقلال با وینفرد شفر هر روز نکته بارز جدیدی را به نمایش می گذارد. آنها بعد از بازی با پرسپولیس در 8 مسابقه 17 گل زده اند و حتی یک بار هم دروازه شان باز نشده است. آبی پوشان در 4 بازی آخر خود حداقل سه گل به ثمر رسانده اند. حسینی قریب به 700 دقیقه است که در لیگ گلی نخورده و بازیکنان این تیم بازی به بازی وجه جدیدی از توانایی هایشان را به منصه ظهور می رسانند. چشمی، شجاعیان، جپاروف، وریا، نورافکن، کریمی و قربانی نمونه ای از بازیکنان استقلال هستند که در این هفته ها درخشش ویژه ای داشته اند. آنها با همین روند می توانند خیلی زود از رتبه پنجم به مکان دومی نزدیک شوند و حداقل سهمیه آسیایی را مال خود کنند. این تیم بی شک اگر اتفاق خاصی برایش رخ  ندهد فصل بعد در لیگ برتر جزو مدعیان قهرمانی است و در این مساله هیچ شکی وجود ندارد.

سپاهان: طوفان زرد بیدار شد

برسیم به سپاهان. طلایی پوشان چند سال سخت را با حسین فرکی، ایگور استیماچ و عبدالله ویسی پشت سر گذاشتند و گمان می کردند با بازگشت کرانچار دوباره روزهای روشن از راه می رسند. خریدهای باکیفیت این تیم و همچنین شروع زودهنگام تمرینات هم گواه بر همین قضیه بود اما در عمل اوضاع به گونه دیگری پیش رفت. سپاهان هفته به هفته امتیازات زیادی را از دست داد. آنها خوب بازی می کردند و رو به جلو، اما در نهایت شکست می خوردند. حتی هواداران هم هیچ گاه پشت زلاتکو را خالی نکردند و در بدترین شرایط بازیکنان را مورد عتاب قرار دادند.

سپاهان کرانچار به طرز عجیبی شبیه به پرسپولیس لیگ پانزدهم برانکو بود. تیمی که فوتبال بازی می کرد اما نتیجه نمی گرفت. تیمی که مشخص بود روزی برای خودش کسی می شود. برد 4-0 مقابل پدیده در هفته هفدهم شاید استارت و نقطه عطف سپاهان بود. زمانی برای اوج گیری. برای به در کردن روزهای بد. برای بازگشت به صف مدعیان. سپاهان شانسی برای قهرمانی ندارد اما آنها می توانند به جرگه بالانشینان اضافه شوند و از رده دوازدهم جدول رده بندی دور شوند. این تیم را باید جدی گرفت. ستاره هایی چون سیاوش یزدانی، علی کریمی، رسول نویدکیا، ساسان انصاری، مهدی شریفی، مهرداد محمدی و جلال علیمحمدی و ... باید جدی گرفته شوند. آنها طلایه داران نسل جدید طلایی پوشان ایران هستند.

پس با این تفاسیر از الان می توان مثلث قهرمانی فصل بعد را حدس زد چون اصلا کار سختی نیست. وعده ما، لیگ هجدهم، جنگ سه تیم برای کسب یک جام. رقابتی بین پرسپولیس، استقلال و سپاهان!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز