خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یا شهرت طلبی از کنار فوتبال

پایان نقطه تاریک فوتبال؛ خداحافظ آقای جهانیان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۴۸

به نظر می‌رسد ورود به ورزش و فوتبال راه خوبی برای مطرح کردن یک برند باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با تغییر مالکیت باشگاه نفت تهران که در اختیار شرکت تهران کار رسا قرار گرفت، پرونده فعالیت نفت طلائیه و حمیدرضا جهانیان در این باشگاه بسته شد. شخصی که در مدت کوتاه حضورش در فوتبال انواع و اقسام تصمیم‌های عجیب و غیر ورزشی را گرفت، تیم همیشه مدعی نفت را به گزینه جدی سقوط تبدیل کرد و در نهایت باشگاه را با آشفته‌ترین اوضاع ممکن تحویل داد تا مثل اکثر پرونده‌های خصوصی‌سازی در ورزش کشور ما نتیجه‌اش بازدهی منفی برای باشگاه و کسب نام و شهرت برای مالک آن باشد.

جهانیان در شرایطی مالکیت موقت نفت تهران را بر عهده گرفت که پیش از آن حمید درخشان کارش را شروع کرده بود و تیم را تمرین می‌داد ولی او شبانه در اولین تصمیم خود علی کریمی را جانشین درخشان کرد که حاصلش چند جلسه تمرینی و در نهایت کناره‌گیری بود. کریمی پیش از دیدار نفت تهران در سوپرجام مقابل پرسپولیس اعلام کرد با افراد دروغگو و شارلاتان کار نخواهد کرد تا مجدداً حمید درخشان جانشین وی شود.

درخشان چند هفته‌ای سرمربی نفت ماند تا اینکه دوباره کریمی جانشین وی شد و چند هفته در راس کار بود و بار دیگر در تغییر سریالی با حمید درخشان جای خود را به وی داد.

اقدامات عجیب جهانیان وقتی عجیب‌تر شد که او اقدام به انتشار پیام‌های شخصی علی کریمی کرد که این کار غیرحرفه‌ای و نامرسوم است. او در صحبت‌هایی از علی کریمی بابت برگزاری جلسه تمرین در ایام عزاداری ماه محرم ایراد گرفت و وی را گناهکار خواند و از وی خواست که طبق قراردادش به عنوان دستیار درخشان مشغول به کار شود.

بازگشت سه باره درخشان به نفت هم دوامی نداشت تا وی در نیم فصل بار دیگر از این تیم جدا شود و اینبار در تصمیمی عجیب‌تر از سوی جهانیان، تیم آشفته نفت در اختیار یک مربی بی‌تجربه به اسم آتیلا حجازی قرار گرفت که البته به دلیل ممنوعیت فعالیت در نقل و انتقالات اجازه ثبت قرارداد و نشستن روی نیمکت را پیدا نکرد.

تصمیمات عجیب جهانیان البته مختص به تیم فوتبال نبود و وی در تیم فوتسال بانوان هم مشکلات زیادی درست کرد. از درخواست استعفای سرمربی به دلیل یک مصاحبه و اعتصاب پرداخت به این تیم گرفته تا نگرفتن بلیت برگشت از سفر برای بازیکنان دختر فوتسال پس از بازی که با هزینه شخصی و کمک‌های وزارت ورزش و هیات فوتبال تهران رفع شد از مشکلاتی بود که عدم پایبندی جهانیان به تعهداتش ایجاد کرد.

مشکلات در تیم فوتسال بانوان نفت به شکلی است که این تیم در یک دیدار نتوانست در زمین حاضر شود و نتیجه 3 بر صفر به سود حریف برگشت و با توجه به اینکه طبق قانون اگر این اتفاق دو بار در یک فصل انجام شود آن تیم از رقابت‌ها کنار گذاشته خواهد شد، سرمربی و سرپرست تیم با هزینه شخصی و دریافت کمک از مراجع ذیربط تیم را سرپا نگه‌داشتند تا وعده‌هایی که مبنی بر تغییر مالکیت و مشخص شدن تکلیف باشگاه داده شده بود عملی شود.

جهانیان در طول این مدت به جای پایبندی به تعهداتی که قرار بود در هنگام در اختیار داشتن پروانه 3 ماهه انجام دهد، سعی در جوسازی علیه رضا گل‌محمدی،‌ مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران داشت و حتی وی را به حمایت از فتنه 88 متهم کرد تا از طریق رسانه‌ها وی را مجبور به عقب نشینی و تمدید بدون قید و شرط پروانه مالکیت کند که البته موفق هم نشد.

او در مدت‌های اخیر بارها علیه مسئولان ورزش و جوانان استان مصاحبه کرده و آنها را به تلاش برای تضعیف نفت متهم کرد و حتی در اقدامی عجیب برای به سخره گرفتن رضا گل‌محمدی، وی را سرمربی جدید باشگاه معرفی کرد.

بحث دخالت در کار سرمربی و توصیه به آتیلا حجازی برای بازی دادن به بازیکنی خاص و اتهام جاسوسی به بازیکن تیم از دیگر مواردی بود که در مورد جهانیان در رسانه‌ها مطرح شد و نشان از بیگانگی وی با فضای ورزش و فوتبال داشت.

به نظر می‌رسد جهانیان به هدف خود که رسیدن به شهرت از طریق فوتبال بود رسیده باشد و حالا از اینکه مسئولیت نفت از روی دوشش برداشته شده خیلی ناراضی نباشد چرا که حالا دیگر جمعیت بیشتری مرکز تجارت جهانیان و کارواش بزرگ کاسپین را می‌شناسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز