خبرگزاری کار ایران

محله‌ی برو و بیا!

بررسی عملکرد نفت تهران در نیم فصل اول؛900 دقیقه یک گل زده

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۷۷۵

چه چیزی درباره تیم نفت تهران می‌توان نوشت که برای مخاطب تازگی داشته و نسبت به اتفاقات گذشته این تیم عجیب‌تر باشد.

به گزارش ایلنا، نفت همچنان می‌سوزد بدون اینکه هنوز تصمیم قطعی برایش اتخاذ شود. مالکیت موقت نفت تهران همچنان از سوی اداره کل ورزش استان تهران قابل تمدید نیست اما کماکان مالک موقتش هست. بدهی‌ها پرداخت نشده، تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده اما همچنان به روندش ادامه می‌دهد. حیف تیم نفت تهران با این همه قدمت که اگر به لیگ یک سقوط کند معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود برای اتفاقات این تیم می‌توان صفحات زیادی را اختصاص داد.

 

نیمکت بی ثبات، محله برو بیا

 قبل از شروع لیگ علی کریمی به‌عنوان سرمربی کارش را آغاز کرد اما چند روز مانده به نخستین بازی لیگ این مربی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان کناره گیری کرد و مالکان آن روز باشگاه خیلی زود با حمید درخشان به توافق رسیدند اما با تغییر مالک باشگاه پس از 5 هفته درخشان برکنار و کریمی به تیم بازگشت. اما این تغییر هم چهار هفته بیشتر دوام نداشت و مالک باشگاه با انتشار پیامکی از علی کریمی با ارسال نامه فسخ قرارداد به سازمان لیگ دوباره سراغ درخشان رفت.

در همه این روز‌ها بحث حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا هم مطرح بود تا اینکه این اتفاق افتاد. از طرفی نتایج درخشان هم خوب نبود و مشکلات مالی همچنان پابرجا بود. در نهایت درخشان هم در پایان نیم فصل استعفا کرد و مالک موقت باشگاه سراغ آتیلا حجازی رفت. این انتخاب در حالی صورت گرفت که سازمان لیگ اجازه ثبت قراردادش را نداد و این مربی در بازی با سپیدرود از روی سکوهای ورزشگاه رشت تیمش را هدایت می‌کرد.

اما آیا حجازی آخرین مربی نفت تهران در فصل جدید خواهد بود یا اینکه باز هم تغییراتی در راه است؟

 

885 دقیقه بدون گل زده

9 گل زده در 15 بازی آمار بسیار ضعیفی است. این تیم در یک ساعت اول بازی‌هایش یعنی طی 900 دقیقه فقط یک گل زده که آن هم در 15 دقیقه ابتدایی بوده و در 885 دقیقه باقیمانده هیچ گلی را نزده‌اند. البته در این یک مورد خاص تیمداری نباید به بازیکن ایراد گرفت. آنها تا می‌خواستند با تفکرات درخشان هماهنگ شوند کریمی جایش را می‌گرفت و تا می‌خواستند تفکرات تاکتیکی او را بشناسند درخشان برمی‌گشت و الان هم باید با آتیلا حجازی هماهنگ شوند.

 

ضعیف در خارج از خانه

تیم نفت تهران در نیم فصل اول فقط سه پیروزی داشت که آن هم در خانه‌اش بود. آنها از هشت مسابقه‌ای که در زمین حریف برگزار کردند فقط دو امتیاز گرفتند که همه این آمارهای به دست آمده جای بحث دارد، مثل همه اتفاقات این تیم (دست بردن در قرارداد بازیکن و... ). نفتی‌های تهران در نیمه دو بازی‌هایشان هم فوق‌العاده ضعیف کار کرده‌اند به طوری که 15 گل از 20 گل دریافتی‌شان در این نیمه بوده است. البته که هشت گل از 9 گل زده‌شان هم در نیم ساعت پایانی به دست آمده است.

 

اگر آل‌کثیر نبود

عیسی آل‌کثیر در تیمی که اصلا خوب نتیجه نگرفت عملکرد بسیار خوبی داشت.

او شش گل از 9 گل تیمش را زده و واقعا اگر نفتی‌ها او را نداشتند امروز شرایطشان در جدول چگونه بود؟ او یک پاس گل هم داده تا نقش کلیدی و تاثیرگذارش بیش از پیش مشخص شود.

 

عمق دفاع، پاشنه آشیل

با حضور بازیکنانی مثل محسن بنگر، احمد آل‌نعمه، محمد نصرتی و سینا خادم‌پور که البته غیر بنگر بقیه خیلی فرصت بازی پیدا نکردند قلب خط دفاعی نفت تهران به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده بود به طوری که هشت گل از 20 گل دریافتی‌شان از این منطقه بوده است.

 

نحوه بیشترین گل‌های زده: پاس در عمق.     5

نحوه بیشترین گل‌های خورده:  پاس در عمق.     8

تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول.     صفر

تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم.     یک گل

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول.     صفر

تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم.     یک گل

 

تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 25050 نفر

برای تماشای هفت بازی خانگی نفت تهران حدود 24300 نفر به ورزشگاه تختی تهران رفتند که به طور میانگی 3471 نفر برای هر بازی می‌شود. البته از این تعداد حدود 23000 نفر به بازی با پرسپولیس مربوط می‌شود. درواقع برای شش بازی دیگر 1300 نفر در ورزشگاه حاضر بودند یعنی برای هر بازی حدود 216 نفر.

 

داوران بازی‌های خانگی:

 سیدمهدی سیدعلی، علیرضا فغانی، شریفی، مهدوی، ملکی، خورشیدی، اکرمی

کمک داوران بازی‌های خانگی:

رضا سخندان(2)، شعرانی، مروجی، دودانگه، اسعدی، راهی، ایلدروم، مبشر، عیوض محمدی، نجفی، عطایی، پورمتقی، ذورقی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز