خبرگزاری کار ایران

یک قاچ کوچک؛ درس دبروین برای آلی

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۹۵۹

دو دقیقه بازی منچسترسیتی با تاتنهام فوق‌العاده بود؛ به دله آلی نشان داد چه هست و چه می‌تواند باشد. این بازیکن 21 ساله باید از کوین دبروین یاد بگیرد تا استعدادش هرز نرود.

به گزارش ایلنا، آلی در دقیقه 67 وقتی از ناتوانی تیمش در رقابت با صدرنشین دست نیافتنی لیگ برتر خسته و ناامید شده بود، تکلی روی پای بازیکن تیم ملی بلژیک رفت که ترکیبی از کینه و خشونت بود. استوک‌های آلی درست بالای قوزک دبروین اصابت کرد اما داور بازی، کریگ داوسون نرمش نشان داد و با یک کارت زرد جریمه کرد. دبروین که با خوش‌شانسی از مصدومیت گریخت بعد از بازی گفت: «در کسری از ثانیه این اتفاق افتاد، به هر حال بخشی از فوتبال است.»

موریسیو پوچتینو هم گفت:«نمی‌خواهم درباره افراد حرف بزنم چون منصفانه نیست. کار گروهی ما چیزی نبود که انتظارش را داشتیم، ما ضعیف بودیم.»

این اولین بار نبود که احساس آلی بر عقلش غلبه کرد اما لحظاتی بعد دبروین کاری کرد که او و تیمش فقط تماشا کردند با گل بسیار زیبایی که زد. کار جدیدی نبود از ستاره 26 ساله سیتی که از همین حالا شانس جدی عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر است. او روز به روز بهتر می‌شود بخصوص زیر نظر پپ گواردیولا. در نقطه مقابل، آلی هنوز کیفیت لازم را پیدا نکرده.

شاید اجتناب‌ناپذیر باشد با در نظر گرفتن سن آلی اما پوچتینو بیش از یک بار در این فصل نسبت به پیشرفت او ابراز نگرانی کرده و وقتی زیر سایه امثال دبروین قرار می‌گیرد، این نگرانی‌ها آشکارتر می‌شود.

دبروین پنج سال بزرگتر است و حرفه او هم بدون چالش نبوده بخصوص در چلسی زیر نظر ژوزه مورینیو. روزهای سختی داشت تا جایی که مجبور شد به ولفسبورگ برود تا اعتماد به نفسش را بسازد.

اما آن یک مورد خاص بود و آلی آن شرایط را در اسپرز ندارد. او در دو فصل اخیر در تاتنهام پوچتینو کلاس خود را ثابت کرده، بازیکن ثابت تیم ملی انگلیس شده و استعداد و ظرفیت خود را در بالاترین سطح نشان داده بخصوص با دو گلی که به رئال مادرید زد اما واقعیت آن است که بعد از خودنمایی در اروپا رو به ضعف گذاشته و حتی یک گل هم نزده-آخرین گل او در لیگ دو ماه قبل بوده-و بدتر اینکه اصلا خوب بازی نمی‌کند.

او که سه بازی ابتدایی لیگ قهرمانان این فصل را به دلیل محرومیت از دست داد، در جریان بازی با منچستریونایتد با اشلی یانگ درگیر شد و این خطای خطرناک روی دبروین یک نمونه دیگر از ناتوانی او در کنترل خودش بود.

او شش دقیقه مانده به پایان بازی در اتحاد تعویض شد اما شکایتی نداشت چون می‌دانست با خوش‌شانسی در زمین مانده. او استعداد فوق‌العاده‌ای دارد که به تدریج نشانه‌های اتلاف در آن دیده می‌شود. شاید حواسش به یک انتقال بزرگ است اما اگر این روند ادامه پیدا کند، پیشرفت او متوقف می‌شود. آلی گل می‌زند، او انرژی و قدرت دویدن از مقابل دروازه خودی را دارد و رکورد خوبی در لیگ برتر بر جای گذاشته اما در عین حال باید گام بعدی را بردارد و روند یکنواخت دبروین برای سیتی را تکرار کند. این بلژیکی هم در جوانی لجباز بود همانطور که مورینیو می‌گفت اما حالا نگاهش کنید: او اجازه نمی‌دهد بازی‌اش تحت‌الشعاع بداخلاقی و بی نظمی شود. آلی باید از کسی که خطای بدی رویش کرد، یاد بگیرد.

منبع: ESPN/ مارک اوگدن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز