خبرگزاری کار ایران

گرشاسبی: ریزه اسپور شکایت طارمی را پس گرفت/ برای تمدید با برانکو به توافق رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۳۵

سرپرست پرسپولیس در مورد شرایط اخیر باشگاه صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حمیدرضا گرشاسبی با حضور در نشست خبری باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط اخیر باشگاه اظهار داشت: ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه خوشحالم که فرصتی برای صحبت رو در رو ایجاد شد. ما خدا را شکر خبرنگار ورزشی کم نداریم و شاید بیش از 300 خبرنگار هستند که پیگیر مسائل ورزشی هستند و مرتب با خود من تماس می‌گیرند که متاسفانه امکان پاسخگویی به تمام آنها در هر شرایطی وجود ندارد و از این بابت عذرخواهی می‌کنم. سیاست من به گونه‌ای است که همیشه پاسخگوی تماس‌ها باشم ولی در چند وقت اخیر عمداً به تماس‌ها پاسخ نمی‌دادم. چرا که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده بودیم و نمی‌توانستیم در آن شرایط پاسخی بدهیم.

وی افزود: جا دارد از اعضای هیات مدیره بابت همدلی میان آنها تشکر کنم که اگر این همدلی وجود نداشت و اختلافی وجود داشت این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد و کادرفنی و شیرازه تیم پاشیده می‌شد. قبلاً دیده شده که تیم‌های موفقی به دلیل عدم هماهنگی تصمیم‌گیرندگان به نابودی کشیده شدند. در چند وقت اخیر هم معاونت امور مالی جدید منسوب شدند تا کارها با سرعت بیشتری جلو برود.

سرپرست پرسپولیس در ادامه گفت: اگر تلاش‌های اخیر نبود و کارهایی که به نحو احسن انجام شد صورت نمی‌گرفت، مشکلات زیادی برای باشگاه ایجاد می‌شد و در بحث کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب مجوز نمی‌شدیم و از رقابت‌ها کنار گذاشته می‌شدیم. یک تعامل خوبی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال انجام شد که باعث شد ما جزو اولین باشگاه‌هایی باشیم که مجوز حرفه‌ای کسب می‌کنیم. البته این مجوز هزینه‌هایی داشت که نیاز به تسویه حساب و تعهدات مالی داشت که انجام دادیم.

گرشاسبی در ادامه گفت: بدهی‌هایی وجود داشت که باید فورا پرداخت می‌شود. یک بدهی 3.5 میلیاردی در کمیته استیناف و یک بدهی‌های دیگر در تجدیدنظر خواهی با مبلغ 4.6 میلیارد هست که مربوط به عزیزانی است که در سال‌های قبل برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند که بعضی از آنها مربوط به سال‌ها و چند دهه قبل است که باید پرداخت کنیم و حدود 7 میلیارد هم طبق زمان بندی باید به طلبکاران خارجی پرداخت می‌کردیم که از این مرحله به سلامت عبور کردیم.

وی در مورد پرونده شکایت باشگاه ریزه اسپور گفت: در این پرونده مستندات ثابت می‌کرد در تمام موارد حق صد در صد با ما بوده است. طارمی در 26 فروردین با ما قرارداد داخلی بست و سپس به ترکیه رفت و 2 جلسه تمرین کرد و بعد برگشت و با پرسپولیس قراردادش را نهایی کرد و کارت itc برای او صادر شد و در لیگ برای ما به میدان رفت و بعد از آن این کارت دوباره توسط afc تایید شد و در آسیا برای ما به میدان رفت ولی در نهایت با این همه سند و مدرک ما محکوم شدیم. خیلی از مستندات مربوط به رسانه‌های داخلی بود که ما با ارائه دادن آن در پرونده پیروز شدیم.

سرپرست پرسپولیس در ادامه عنوان کرد: ما هم به حکم اعتراض کردیم و هم از باشگاه ریزه اسپور شکایت کردیم ولی در نهایت پس از مذاکرات به این نتیجه رسیدیم که هیچ راهی به اندازه تعامل میان دو باشگاه جواب نمی‌دهد. بر همین اساس در سفر اخیر اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایران ما رایزنی کردیم و با تلاش‌های آقای سلطانی‌فر که ایشان سر میز نهار موضوع را مطرح کردند و رئیس جمهور ترکیه تماسی گرفت و گفت با باشگاه پرسپولیس همکاری کنید.

وی در ادامه توضیح داد: بعد از این ماجرا ما به ترکیه سفر کردیم و نشستی 7 ساعته با سران باشگاه ریزه اسپور داشتیم که از ما خواستند مبلغ مورد نظر 7950 یورو را واریز کنیم و فیش آن را تحویل دهیم سپس در مورد تخفیف صحبت کنیم. در همین راستا دکتر روحانی سفری به ترکیه داشت که ما بازهم پیگیری کردیم و ملاقاتی با هیات همراه رئیس جمهور داشتیم و مسائل و مشکلات را مطرح کردیم و به ما قول دادند در میان مذاکرات با سران ترکیه این موضوع را مطرح کنند. به همین دلیل پروازمان را به تاخیر انداخیتم تا به نتیجه برسیم.

سرپرست پرسپولیس افزود: بعد از این ماجرا مجددا نشستی برگزار کردیم با سران باشگاه ترکیه‌ای که آنها از ما خواستند از میان طارمی و علیپور یک نفر را به آنها بدهیم ولی توضیح دادیم با توجه به شرایطی که شکایت آنها برای ما ایجاد کرده‌اند و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات امکان جذب بازیکن نداریم و نمی‌توانیم بازیکنی را به تیم دیگری بدهیم. در همین میان با مدیران باشگاه ریزه اسپور تماسی گرفته شد و خواسته شد که با ما همکاری شود و همین موضوع باعث شد کار به نتیجه برسد.

گرشاسبی در ادامه گفت: ما توانستیم در این مذاکرات رضایتی بابت مهدی طارمی بگیریم و باشگاه ترکیه‌ای شکایت خودش را از این بازیکن پس گرفت و این موفقیت بزرگی بود که حاصل شد ولی مشکل اصلی باقی مانده بود و آن هم مربوط به پرونده ما در فیفا و حکم فیفا بود. ما یک وکیل سوئیسی استخدام کردیم که کار ما را دنبال کند و در حال پیگیری هستیم که بتوانیم پنجره‌های بسته شده را هم به شکلی برطرف کنیم.

وی در مورد موارد توافق با باشگاه ریزه اسپور اظهار داشت: در روزی که ما این تفاهم را امضا کردیم، فردای آن روز فرصت ارسال آخرین فرم دفاعیه این باشگاه بود که اعلام کردند این فرم را ارسال نمی‌کنیم که مشکل شما ادامه پیدا نکنیم و نامه می‌زنیم که با پرسپولیس به توافق رسیده‌ایم و شکایتی نداریم. در این قرارداد لحاظ شده است که علاوه بر پس گرفتن شکایت، در رفع محرومیت و باز شدن پنجره‌های بسته باشگاه هم تعامل داشته باشند.

گرشاسبی: ریزه اسپور شکایت طارمی را پس گرفت/ برای تمدید با برانکو به توافق رسیدیم

 گرشاسبی در ادامه بندهای این قرارداد را خواند: در این سند تفاهم بابت حل و فصل اختلافات درج شده و ملاک آن رفع کامل مشکلات ایجاد شده می‌باشد و باشگاه پرسپولیس می‌تواند این تفاهم‌نامه را جهت رفع کامل محرومیت‌ها به دادگاه CAS و فیفا ارائه دهد و ریزه اسپور حق هیچ اعتراضی نخواهد داشت. باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند در آینده بابت هزینه‌های پیگیری پرونده از دادگاه CAS ادعایی داشته باشد. این توافقنامه با رضایت قطعی طرفین امضا شده است. قائم مقام باشگاه ریزه اسپور زیر این سند را امضا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اسپانسر باشگاه خاطرنشان کرد: در مورد بحث اسپانسر هم در حال پیگیری هستیم و در جلسه هیات مدیره هم مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که در اسرع وقت تلکیف آن مشخص شود و باشگاه بتواند از نظر مالی و پرداخت‌های خود با مشکل روبرو نشود که کمک زیادی به ما خواهد بود. حق باشگاه پرسپولیس نیست که با این موفقیت‌ها درگیر مشکلات پرداخت به عواملش را داشته باشد. ما باعث خوشحالی هواداران شدیم و وظیفه ما است که تعهدات مالی را پرداخت کنیم.

گرشاسبی در مورد پرونده انتقال مهدی طارمی از پرسپولیس به ریزه اسپور ترکیه در واکنش به موضوع تمدید قرارداد این بازیکن گفت: طارمی با ما همراه است و احساس ناراحتی شدیدی برای باشگاه دارند و گفته هر چه باشگاه بگوید مطیع هستم و انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: قرار شده ایشان بیاید و  اگر تیمی پیدا کرد با ما مذاکره کند. ما با هیئت مدیره به توافق رسیدیم که جلوی پیشرفت بازیکنان را نگیریم. به دنبال این هستیم که از طریق باشگاه پرسپولیس در تیم‌های مطرح نماینده داشته باشیم.

گرشاسبی در مورد رفع محرومیت پرسپولیس عنوان کرد: به هر حال پرسپولیس شاکی داشته است و وظیفه ما این بوده که رضایت شاکی را جلب کنیم و آن را تحویل فیفا دهیم. پرسپولیس در سال‌های اخیر بدحسابی زیاد داشته و پرونده‌های زیادی در این باره به فیفا ارسال شده که باعث شده آنها نسبت به ما حساس شوند. ما یک وکیل سوئیسی گرفتیم که سابقه و تجربه بالایی دارد و پیگیری می‌کند. ما تمام توان خودمان را به کار گرفتیم و مشغول رفع این مشکل هستیم و خودتان می‌دانید مشکل ساده‌ای نیست. ما تلاش‌مان را انجام دادیم و مابقی آن به حسن نیت طرف مقابل برمی‌گردد.

سرپرست پرسپولیس ادامه داد: ما تفاهم همکاری با باشگاه ریزه اسپور امضا کردیم و خواهر خوانده محسوب می‌شویم و قرار است در تبادل بازیکن و امکانات و همکاری‌های زیادی با هم انجام دهیم و در ادامه این همکاری صورت خواهد گرفت. به آنها قول دادیم اگر بازیکنی از ما را پسندیدند که مورد نیاز سرمربی نباشد را به آنها می‌دهیم.

وی در رابطه با پیشنهاد تمدید به طارمی گفت: همانطور که گفتم طارمی خود را در اختیار باشگاه قرار داده است ولی ما نمی‌خواهیم جلوی پیشرفت این بازیکن را بگیریم. اگر بازیکنانی به تیم مطرح بروند هم موجب رشد خودشان می‌شوند و هم افتخاری برای فوتبال ایران و پرسپولیس خواهند بود. به طارمی گفتیم اگر پیشنهاد خوبی دارد با ما مطرح کند تا آن را بررسی کنیم و اگر شرایطش فراهم شود با جدایی او موافقت خواهیم کرد.

گرشاسبی در مورد موضوع اسپانسری حسین هدایتی و مسائل اخیر با طاهری اظهار داشت: جا دارد از زحمات طاهری در طول مدت فعالیتش تشکر کنم که تلاش شبانه‌روزی در باشگاه داشت. یکی از کارهای مهم طاهری این بود که درآمدهای پنهان باشگاه را علنی کرد و خیلی جاها بود که به نام اسپانسر یا شکل‌های دیگر درآمدهایی وجود داشت که منشا آن مشخص نبود و هنوز هم تا حدودی چنین موضوعی وجود دارد ولی خیلی کمتر شده است ولی در مسیر شفاف‌سازی قرار دارد. بحث ایرانسل و پولی که یکجا به ما داده است صحت ندارد و طبق قرارداد مبلغی به ما، استقلال و تراکتورسازی پرداخت شده است که پیش پرداخت بوده است و مبلغ تا پایان قرارداد پرداخت نشده و این رقم ادامه خواهد داشت. بحث هدایتی هم باید گفت او از هواداران خاص پرسپولیس است و طبق نامه اسپانسر قبلی که گفته شد 6 میلیارد است و اسپانسر قبلی نامه زد که آن را پای بدهی ما حساب کن. این بحث شفاف است و توسط حسابرسان‌ما مشغول بررسی است و اگر سکه‌، دلار، یورو یا هر مبلغی پرداخت شده باشد شفاف است و وجود دارد. هدایتی اسپانسر ما نبوده و قرار نیست اسپانسر ما باشد. اگر نامی از شرکتی روی پیراهن باشگاه خورده به این شکل است که ما برند باشگاه را به اسپانسری می‌دهیم و حالا این اسپانسر می‌تواند به صورت ریز اسپانسرهایی را برای خودش داشته باشد و این اسپانسری هم که شما می‌گویید جزو همین موارد است.

وی در رابطه با پاداش قهرمانی سال گذشته سرخپوشان گفت: تمام قراردادهای بازیکنان شفاف است و آپشن‌های آن هم وجود دارد. اگر بخواهم وضعیت تیم و پرداخت‌ها را بگویم به سود باشگاه نیست و فقط این را می‌گویم که نسبت به سایر باشگاه‌ها وضعیت بهتری داریم. هر چند باز هم می‌گویم حق بچه‌هاست که پول‌شان را دریافت کنند. من از وقتی خودم مسئولیت گرفتم 3 مرحله پرداخت داشتیم. ما بحث‌های متفاوتی داریم که جرایم اسپانسرها هم وجود دارد. وقتی بازیکن ما پیراهن اسپانسر قبلی را می‌پوشد جریمه شامل حال ما می‌شود.

گرشاسبی درباره بدهی سنگین مالیاتی باشگاه پرسپولیس نیز تصریح کرد: به عقیده من باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نباید مالیاتی بدهند، چون درآمدی ندارند! مالیات به درآمد تعلق می‌گیرد، اما ما دو باشگاه که هشتم‌مان گرو نه‌مان است! من گرشاسبی در یک مقطعی وقتی حسابرس اداره مالیات به باشگاه‌مان آمد وقتی خواست حسابرسی کند، پرونده حسابرسی باشگاه ناقص بود. از این رو اداره مالیات از قانونی دیگر استفاده کرد. من گرشاسبی از این اتفاق استقبال کرده و به نوعی شنگول شدم، اما سال‌ها بعد اداره مالیات  یکصد و خرد‌ه‌ای میلیارد تومان برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مالیات بریده است. وقتی ما برای گرفتن مجوز حرفه‌ای اقدام کردیم با همکاری وزارت ورزش در نامه‌ای که وزیر اقتصاد صادر کرد، در این نامه قید شد که حسابرسی مالیات باشگاه‌های سرخابی در حال بررسی است. قطعاً مالیات دو باشگاه بخشیده نمی‌شود، چون خلاف قانون است اما رقم آن کاهش زیادی خواهد یافت.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به این پرسش که گفته می‌شود برای دریافت مجوز حرفه‌ای سندسازی صورت گرفته است، اظهار داشت: اصلا سندسازی نبود و ابتدای صحبت‌هایم در خصوص مطالبات و بدهی‌های باشگاه صحبت کردم، شایعه سندسازی مربوط به بدهی‌هایی است که در استیناف وجود دارد که آنها هم در حال بررسی است تا ببینیم چگونه باید بدهی‌ها را پرداخت کنیم، همان‌طور که گفتم حدود هفت میلیارد بدهی خارجی داریم که آنها را به مرور داده‌ایم و اجازه نداده‌ایم به جایی برسد. 

گرشاسبی درباره پرونده گولچ و اینکه این پرونده به کجا رسید، گفت: این بازیکن شکایتی از باشگاه کرده بود و نامه‌ای برای ما آمد که پاسخ آن را دادیم، اما هنوز حکمی صادر نشده است. این بازیکن ایجنتی به اسم آقای شریف دارد که گویا بابت 100 هزار دلاری که از باشگاه می‌خواسته روزی نیم درصد جریمه درنظر گرفته‌اند که این مبلغ به 180 هزار دلار رسیده است. با این حال ما در حال تلاش هستیم که با پرداخت 115 هزار دلار این مشکل را حل و فصل کنیم. 

گرشاسبی در خصوص اینکه یکی از درآمدهای عیان باشگاه پرسپولیس ورزشگاه درفشی‌فر بود و الان نهان شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: برخی نوشته بودند که ۶۱ میلیارد در پرسپولیس گم شده است اما ما به عنوان یک باشگاه دولتی حسابرس قانونی داریم، قبل از این ورزشگاه درفشی‌فر را به مبلغ ۶۱ میلیارد تومان جزء اموال و دارایی باشگاه پرسپولیس به حساب آوردند اما سال بعد که سند آن را خواستند مشخص شد که سند آن به نام پرسپولیس نخورده و گفتند چطور وقتی سند به نام پرسپولیس نیست جزء اموال به حساب آمده است؟ این موضوع باعث شد که نام درفشی‌فر از اموال باشگاه پرسپولیس خارج شود و به همین دلیل در تراز مالی باشگاه پرسپولیس ۶۱ میلیارد کم شد که این ۶۱ میلیارد همان ورزشگاه درفشی‌فر است. از وقتی که ما مسئولیت را بر عهده گرفتیم با مساعدت شهرداری قرار است رقمی را در نظر بگیریم تا با پولی که از اسپانسر می‌گیریم به سرعت ورزشگاه درفشی‌فر را از این وضعیت اسفناک خارج کنیم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود او سرپرست موقت است و قرار است اسلامیان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی شود، افزود: همه کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که من مسئول پشت میز نیستم و همیشه بر لبه میز آماده رفتن هستم، اگر ببینم جایی نمی‌توانم کمک کنم خیانت نمی‌کنم و می‌روم، مطمئناً این پست در پرسپولیس هم ماندنی نیست، از همان روزی که صحبت شد من مسئولیت بگیرم گفتم که اگر کسی بهتر از ما آمد خوشحال می‌شویم و از آنها تشکر هم می‌کنیم. این پست‌ها ماندنی نیستند اما اینگونه اخبار که در رسانه‌ها منتشر می‌شود باعث می‌شود در سرعت کار ما خلل بوجود بیاید چرا که اسپانسرها می‌گویند که اگر فلان مدیر رفتنی است صبر کنیم و با مدیر جدید کار کنیم یا اینکه الان می‌خواهیم با بازیکنان مذاکره کنیم دچار مشکل می‌شویم اما هرکسی به باشگاه بیاید ما استقبال می‌کنیم.

گرشاسبی درباره حق پخش هم خاطرنشان کرد: حدود یک ماه قبل به همراه مدیران باشگاه‌ها به مجلس رفتیم و جلسه‌ای به ریاست آقای مطهری برگزار کردیم، در این جلسه اقای شهریاری از صدا و سیما و آقایان خادم و داورزنی از وزارت ورزش حضور داشتند. قرار شد کمیته‌ای تشکیل شده و طرحی آماده کنند تا موضوع حق پخش به سرانجام برسد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره عضو پنجم هیأت مدیره و اینکه چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: این مسئله در حیطه اختیارات وزیر ورزش است و او تصمیم می‌گیرد. مطمئناً اگر نیاز باشد کسی اضافه شود انجام خواهد شد. اما این موضوع در حیطه اختیار ما نیست.

گرشاسبی درباره اینکه سند ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام این باشگاه نیست اما جزء اموال پرسپولیس به حساب آمده تصریح کرد: آیا شما خانه‌ای دارید که سندش به نام شما باشد؟ در سند قیمت بازار را که نمی‌نویسند، الان خود من خانه‌ای در اکباتان دارم که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت روز آن است اما در سند ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوشته شده است و علت آن همین است.

گرشاسبی درباره لباس‌های غیرقانونی این باشگاه که توزیع شده خاطرنشان کرد: پیش از این برند باشگاه در ثبت شرکت‌ها انجام نشد اما الان این اتفاق رخ داده و چندی پیش به منیریه رفتیم و جلوی برخی از تولیدکننده‌ها که با نام پرسپولیس لباس می‌زدند را گرفتیم، باید به این سمت برویم تا این مسائل حل شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه برانکو می‌خواهد برادرش را به این باشگاه بیاورد و آیا با توجه به رزومه ضعیف او آیا مقابل این تصمیم‌می‌ایستید، گفت: وقتی کادر فنی ما موفق است در انتخاب افراد هم دخالت نمی‌کنیم، آنها با موفقیت پیش می‌روند و آسیبی به تیم نمی‌رسد، ما مراقب هستیم اما دخالت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز