خبرگزاری کار ایران

جنگ ستاره های ایران و مراکش در هلند/ جهانبخش از چه کسی سبقت گرفت؟

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۱۵

علیرضا جهانبخش موفق شد با گلی که به زوله زد از حکیم زیخ مراکشی سبقت بگیرد و موثرترین بازیکن سال 2017 فوتبال هلند شود.

به گزارش ایلنا، به تازگی سایت معتبر اوپتا در یکی از آمارهای گوناگون خود اعلام کرد علیرضا جهانبخش با 22 گل و پاس گل بالاتر از حکیم زیخ مراکشی در صدر جدول رده بندی بهترین های فوتبال هلند در سال 2017 قرار دارد.

جهانبخش در حالی به این مهم دست پیدا کرد که مدتهاست با همتای مراکشی خود مقایسه می شود و رسانه های هلندی از آنها به عنوان ستاره اردیویژه در جام جهانی یاد می کنند. دست بر قضا هم گروهی ایران با مراکش هم به این دوئل جذاب هیجان مضاعفی را بخشیده است.

هر دو بازیکن 24 ساله هستند و در این فصل هم نمایش فوق العاده ای داشته اند. آنها روز یکشنبه در چارچوب هفته پایانی نیم فصل اول فوتبال هلند در آفاس اشتادیون رو در روی هم قرار می گیرند و برای کسب رتبه دوم به مبارزه می پردازند.

اما حکیم زیخ کیست؟ در سال 2015 و زمانی که این بازیکن دو رگه هلندی - مراکشی پیشنهاد  بازی در لاله های نارنجی را رد کرد و چند ماه بعد در لباس تیم ملی مراکش به میدان رفت مارکو فان باستن در مصاحبه ای تند او را احمق خطاب کرد.

زیخ از سال 2012 به صورت حرفه ای وارد فوتبال سطح اول هلند شد و بعد از دو سال حضور در هیرنفین و آکادمی اش راهی توئنته شد. عملکرد فوق العاده او دو سال بعد جواب داد و حکیم راهی آژاکس شد و قرارداد 5 ساله ای را با تیم اول فوتبال هلند به امضا رساند. 

این بازیکن که در پست هافبک تهاجمی بازی می کند در 13 بازی ملی موفق به زدن 7 گل شده که دو تای آن در سال 2017 بود. او در لباس آژاکس هم در 32 مسابقه 10 گل زده که در برابر جهانبخش ، که در آلکمار در 68 بازی 20 گل به ثمر رسانده نصف است. 

جهانبخش و زیخ روز یکشنبه زیر ذره بین خیلی ها قرار دارند. از مسئولان باشگاه ناپولی که ستاره تیم ملی ما را زیر نظر دارد تا همه هلندی ها، ایرانی ها و مراکشی ها...

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز