خبرگزاری کار ایران

شکست ناپذیر در خانه

بررسی عملکرد فولاد خوزستان در نیم فصل اول

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۶۱

تیم فولاد خوزستان نسبت به فصل قبل با تغییرات زیادی کارش را آغاز کرد اما اکنون نیم فصل را با حضور در پله دوم به پایان رسانده است.

به گزارش ایلنا، بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند. سروش رفیعی، بوحمدان، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات، محمود مطلق‌زاده، ماتیاس چاگو، وحید طالب‌لو، بختیار رحمانی، مهرداد طهماسبی، مهرداد جماعتی، میثم دورقی، بهرام رشیدفرخی، اکبر ایمانی و ارنست انفور بازیکنانی بودند که در لیگ هفدهم پیراهن فولاد را بر تن نداشتند. البته سیروس پورموسوی در فصل نقل و انتقالات خیلی ریخت و پاش نداشت. ایمان مبعلی، حامد لک، رحیم زهیوی، فرزاد جعفری، آرش افشین و پیمان شیرزادی بازیکنانی بودند که به این تیم اضافه شدند.

 

10 هفته بدون باخت

فولاد خوزستان فصل را با شکست مقابل پرسپولیس در تهران آغاز کرد و پس از آن در خانه مقابل نفت تهران متوقف شد. همین دو نتیجه کافی بود تا بعضی از منتقدان از همان موقع فولاد را تیم قدرتمند و مدعی ندانند اما دو پیروزی متوالی در بازی با تیم‌های مشکی‌پوشان و گسترش فولاد باعث شد تا باخت به پیکان خیلی به چشم نیاید. اگر آن روز گفته می‌شد که این آخرین شکست آنها تا پایان نیم فصل خواهد بود شاید خیلی‌ها باور نمی‌کردند اما این اتفاق افتاد و شاگردان پورموسوی روند صعودی‌شان را آغاز کردند. به طوری که در 10 بازی پایانی صاحب پنج پیروزی و پنج تساوی شدند.

به نظر می‌رسد بازیکنان فولاد خوزستان به نباختن عادت کرده‌اند و باید دید در شروع نیم فصل دوم که میزبان پرسپولیس هستند همین آمادگی را حفظ می‌کنند یا خیر.

 

دو بازیکن، هشت گل زده

بازیکنان فولاد خوزستان در نیم فصل اول 17 مرتبه موفق به باز کردن دروازه حریفانشان شدند. در واقع 13/1 گل در هر مسابقه میانگین تعداد گل‌های زده شان است. اگرچه این مهم آمار خوبی نیست اما زمانی این مساله مهم‌تر می‌شود که بدانیم هشت گل از 17 گل به دست آمده توسط فرشاد جانفزا و علی اصغر عاشوری به ثمر رسیده است. البته عاشوری یک پاس گل هم داد و رکورددار بیشترین دقایق حضور در زمین میان 25 بازیکنی است که برای این تیم بازی کرده‌اند.

 

30 دقیقه، یک گل خورده

حریفان فولاد برای رسیدن به دروازه این تیم کار راحتی نداشتند. آنها در 15 بازی 12 گل دریافت کردند. یعنی 8/0 گل در هر بازی. اما زمانی که دقایق گل‌های دریافتی آنها را مرور می‌کنیم به نکات جالبی می‌رسیم. به طور مثال شاگردان پورموسوی در نیم ساعت ابتدایی تمام بازی‌های‌شان فقط یک گل خورده‌اند. یعنی 450 دقیقه یک گل و به عبارتی یک سوم از دقایق تمام بازی‌ها اما نیم ساعت پایانی آنها پر گل بوده به طوری که هشت گل زده و شش گل دریافت کرده‌اند.

 

شکست ناپذیر در خانه

تیم فولاد خوزستان در کنار پیکان دو تیمی هستند که هیچ باختی را در خانه شان تجربه نکردند. بدون تردید این مساله اعتماد به نفس بازیکنان این تیم را افزایش خواهد داد و قطعا همین مهم کار را برای پرسپولیس که در نخستین بازی برگشت میهمان فولاد است سخت خواهد کرد.

 

لک، پرکارت‌ترین بازیکن

تعداد کارت‌های زردی که بازیکنان فولاد در نیم فصل اول گرفته‌اند به عدد 23 می‌رسد اما در میان آنها حامد لک دروازه‌بان ملی‌پوش‌شان رکورددار است. شماره یک فولاد که در 11 بازی به میدان رفته و 11 گل هم دریافت کرده چهار مرتبه از داوران اخطار گرفته و در دقیقه 5+90 بازی با ذوب آهن در هفته سیزدهم با کارت قرمز داور مواجه شد.

جعفر برزگر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز