خبرگزاری کار ایران

چالش بزرگ در پرسپولیس؛ بی‌تفاوتی به پاداش‌های میلیاردی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۴۰

بازیکنان پرسپولیس و کادرفنی این تیم بابت بی‌اعتنایی باشگاه به بحث مطالبات‌شان به شدت عصبانی هستند و این مساله می‌تواند در ادامه به چالشی بزرگ برای آنها تبدیل شود.

در این سه سالی که برانکو سرمربی پرسپولیس شده و در مقاطعی بازیکنان به خاطر مشکلات مالی و پرداخت نشدن مطالبات‌شان اعتصاب کرده و تمرین نمی‌کردند هم هیچ وقت از زبان ایوانکوویچ نشنیده بودیم که از باشگاه کلی پول طلبکار است اما او صریح‌تر از همیشه می‌گوید پولش را می‌خواهد و خواستار تسویه حساب با خودش، دستیارانش و بازیکنانش شده. همچنین تا قبل از این شاید کسی اعتراض‌های گاه و بی‌گاه کاپیتان‌های پرسپولیس که به نمایندگی از بازیکنان درخواست‌های‌شان را رسانه‌ای می‌کردند چندان جدی نمی‌گرفت اما حالا یکی  دو روز بعد از حسین ماهینی نوبت سیدجلال رسیده که به مشکلات مالی و عدم شفافیت مدیران باشگاه در این خصوص اشاره کنند و همزمان برانکو را هم همسو و همراه خود ببینند.

برخلاف آنچه پیش‌تر شنیده می‌شد بازیکنان پرسپولیس در این فصل بخش قابل توجهی از مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند و هر آنچه شنیده می‌شود اعتراضاتی است که نسبت به پرداخت نشدن مابقی مبالغ مربوط به قرارداهای فصل قبل، پاداش‌های امسال، آپشن‌های لیگ قبل و البته جرایمی است که به زعم آنها بی‌دلیل از مطالبات‌شان کاسته شده است. گفته می‌شود بازیکنان این فصل 40 درصد از قراردادشان را در پایان نیم فصل گرفته‌اند که معقول و منطقی به نظر می‌رسد اما یکی از مواردی که آنها بدان اعتراض دارند بحث مربوط به پاداش‌های معوقه‌شان است.

طبق سیستم پاداشی که برانکو برای بازیکنان در نظر گرفته و باشگاه هم تاییدش کرده اگر تیم موفق شود از هر 5 بازی 10 امتیاز بگیرد بازیکنان باید پاداش بگیرند. از قضا پرسپولیس در نیم فصل اول عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته. آنها از 5 بازی اول 10 امتیاز گرفتند، از 5 بازی دوم هم 10 امتیاز دشت کردند و از 5 بازی سوم نیم فصل اول به 13 امتیاز رسیدند که هر سه مقطع مستحق دریافت پاداش شدند اما ظاهرا فقط پاداش مربوط به 5 بازی اول پرداخت شده و بازیکنان دو نوبت پاداش طلبکارند.

البته که مدیران باشگاه پرسپولیس مثل هواداران این تیم از موفقیت‌های برانکو و شاگردانش خوشحالند اما حالا باید پاسخگوی تعهداتی باشند که ایجاد کرده‌اند. در واقع تیم پرسپولیس آنقدر موفق بوده که باشگاه مدام باید برای راضی نگه داشتن اعضای تیم هزینه کند. از یک طرف بحث برانکو در پیش است که برای صعود در هر مرحله از لیگ قهرمانان باید پاداش مجزایی می‌گرفته و این موارد به علاوه قهرمانی در لیگ آپشن‌هایی داشته که در قراردادش قید شده بوده و ظاهرا هیچ کدام از این موارد به اضافه مبلغ قابل توجهی از قرارداد او پرداخت نشده. از طرف دیگر بازیکنان هم به ازای قهرمانی فصل قبل و نوع عملکردشان مبالغ قابل توجهی از باشگاه طلبکارند اما باشگاه در ازای موارد مختلفی آنها را جریمه کرده که برای آنها قابل قبول نیست.

دادن لباس تیم به هواداران یا دوستان و آشنایان جرایم سنگینی برای بازیکنان به دنبال داشته که نفرات تیم باورشان نمی‌شود چنین مبالغی از مطالبات‌شان بابت این مساله کم شده باشد. اعتصاب و تعطیلی تمرین در یکی دو مقطع، باخت به قشقایی و کنار رفتن از جام حذفی و البته خروج از اردو (مثل آنچه فصل قبل در مورد احمدزاده و طارمی قبل از بازی با نفت آبادان رخ داد یا آنچه در دبی قبل از بازی برگشت با الاهلی لو رفت) و مسائل انفرادی مثل آنچه در مورد مذاکره بیرانوند با تراکتورسازی جهت جدایی از تیم رخ داد از جمله مهم‌ترین مواردی است که باعث کاهش رقم قابل توجهی از مطالبات بازیکنان پرسپولیس شده است. حالا و با اطلاع بازیکنان از این مساله آنها خواستار این هستند که اولا بدانند چرا چنین جرایمی برایشان در نظر گرفته شده و با توجه به موفقیت‌هایی که طی این یک سال و نیم به دست آورده‌اند اصلا چرا باید جریمه شوند؟ از سویی حالا که طاهری و ترکاشوند از باشگاه رفته‌اند بازیکنان راحت از گذشته سیاست‌های مالی آنها را نزد گرشاسبی زیر سوال می‌برند و دنبال این هستند تا از طریق صحبت با سرپرست جدید باشگاه خواسته‌های‌شان را مطرح کرده و به نتیجه مشخصی برسند که تا الان گرشاسبی چراغ سبز واضحی به آنها نشان نداده و درگیر مشکلات دیگر است.

محمد قراگزلو

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز