خبرگزاری کار ایران

اعتبار آقای سرپرست و باتلاق انتخابات

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۳۰

سرپرست فدراسیون بوکس در فاصله کوتاه مانده به انتخابات شرایط پرحاشیه‌ای را دنبال می‌کند.

انتخابات فدراسیون بوکس تا قبل از این دوره بدون اغراق کم حاشیه ترین انتخابات در میان فدراسیون های ورزشی بود زیرا تمام دستکش بدست ها می دانستند که احمد ناطق نوری بدون رقیب بر کرسی ریاست تکیه خواهد داد. این وضع  چندین دوره و در مجموع بیش از 27 سال به طول انجامید تا به این ترتیب ناطق پدر علم ریاست یا بهتر بگوییم رکوردار سکانداری را در فدراسیون ورزشی شناخته شود.

شاید در طول تمام این سال ها خیلی ها منتظر بودند تا نماینده اسبق نوری ها بالاخره از بوکس برود و جایش را به نیرویی جوانتر و البته با انگیزه تر بدهد ولی کمتر کسی فکر می کرد که بعد از رفتن او فدراسیون درست شبیه رینگ می شود و بر سر رسیدن به ریاست چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

بلافاصله بعد از استعفای ناطق، وزرات ورزش وجوانان افشین داوری را به عنوان سرپرست منصوب کرد تا به این ترتیب تا روشن شدن تکلیف رئیس داوری به امور مربوطه این فدراسیون رسیدگی کند. غافل از آنکه در ادامه آشفته بازار بوکس باعث خواهد شد تا خیال ریاست به سر سرپرست هم بزند تا به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود برای خود باشد.

هر چند برخی معتقدند که داوری پیش از نشستن روی صندلی سرپرستی خود را برای ریاست آماده کرده  با این نیت پا به مجموعه ورزشی افراسیابی گذاشته است! خیالی که با کمی ریزبینی و بررسی اوضاع می‌شد از همان ابتدا آن را نقشی بر آب دانست.

درست بعد از آمدن داوری بود که چند دستگی‌های موجود در این رشته بیش از گذشته نمایان شد و در این میان شاید سرپرست فدراسیون هم برای دست و پا کردن محبوبیت برای خود یکی از این گروه‌ها را برای همکاری برگزید. گروهی که اتفاقا در اواخر دوران ریاست ناطق بسیار منزوی شده و به قولی دیگر محلی از اعراب نداشت. گروهی که بارها و بارها مورد انتقادات شدید کارشناسان رسانه‌ها قرار گرفته و متهم درجه اول ناکامی‌های بوکس در چند سال اخیر به حساب می‌آید. گروهی که تمام آرزوهای بوکس و ورزش ایران را در میادین بزرگی همچون المپیک ختم به افسوس و ناراحتی کرد.

در این میان قطعا موج‌سواری بر روی این موج ناامن نمی‌تواند برای سرپرست فعلی یا هر فرد دیگری سود و منفعتی به دنبال داشته باشد و همین امر باعث شد که امروز خیلی‌ها منتظر 5 دی ماه و برگزاری مجمع باشند تا دوران مدیریت او به پایان برسد. هر اندازه که داوری در فدراسیون دو و میدانی عملکرد خوبی داشت به همان اندازه در چند ماه حضورش در بوکس عملکرد غیر قابل دفاعی را از خود به نمایش گذاشت و همین موضوع باعث تجمع اعتراضی برخی از پیشکسوتان، مربیان و صاحبان اصلی این رشته در مقابل درب وزارت ورزش و جوانان شد.

حالا در چنین شرایطی افشین داوری وارد انتخابات شده و آبرو و اعتبار خود را برای میدانی حساس در دست گرفته است. 

اینکه چندین بازیکن یا مربی به دلیل تزریق امکانات یا اعتبار آن هم به صورت مقطعی طرفدار مدیری غیر بوکسی شوند نمی‌تواند آنها را به کعبه آمال‌شان در این رشته نزدیک کند.

داوری حتی اگر بخواهد در فضای دیگری به مدیریت‌اش در ورزش کشور ادامه دهد باید تکلیف اصلی‌اش که همان برگزاری مجمع فدراسیون است را به خوبی انجام دهد و با داخل شدن در گردباد رقابت خود را به خطر نیاندازد. گرچه از گوشه و کنار شنیده می‌شود که در چند روز آینده شاید شاهد کناره‌گیری او از مجمع باشیم اما در نقطه مقابل نباید نقش تاثیرگذار برخی در تحریک او را نیز برای ادامه کار نادیده بگیریم.

به طور حتم در جمع نامزدهای ثبت نام کرده که هنوز تایید صلاحیت هیچ کدام به صورت رسمی اعلام نشده  شاید داوری بیش از دیگران در خطر از دست دادن اعتبار خود باشد زیرا در طول چند ماه سرپرستی نتوانست اهالی این رشته را با خود همراه کند. هرچند اقدامات و تصمیمات او باعث شد خیلی ها امروز به این نتیجه برسند که نباید در گذشته انتظار رفتن ناطق را از بوکس را می‌کشیدند.

سید ایمان میری

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز