خبرگزاری کار ایران

سیستم چرخشی عامل تساوی لیورپول نبود؛ این یک جنگ بود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۳۵

لیورپول چنان بر شهرآورد مرسی‌ساید مسلط بود که برتری یک گله نسبت به اورتون تا فاصله یک ربع مانده تا پایان بازی کاملا مهربانانه بود.

به گزارش ایلنا، تیم یورگن کلوپ خیلی بیشتر از حد نیاز فرصت ایجاد کرد تا برنامه شلوغ آخر سال تیم میهمان را به هم بریزد اما وقتی دژان لوورن با دست دومینیک کالورت لوین را هل داد و داور پنالتی گرفت، به نظر می‌رسید کریسمس دیگر برای قرمزها معنایی ندارد.

وین رونی که در اورتون مشهور شد و بعدا بهترین گلزن تاریخ منچستریونایتد لقب گرفت، ضربه را گل کرد تا سم آلاردایس و تیمش برای نخستین بار در این بازی خوشحالی کنند.

کلوپ حق داشت به دو بازیکن اصلی خود، فیلیپه کوتینیو و روبرتو فیرمینو استراحت بدهد چون سال قبل شاهد بود که مصدومیت‌ها بلای جان تیمش در بازی‌های متعدد آخر سال شده بود. لیورپول بعد از باخت 4 بر یک مقابل تاتنهام در 10 بازی‌اش نباخته، 33 گل زده و 7 گل خورده. بعد از آن بازی بود که مربی آلمانی هم سیستم بازی و هم نفرات تیمش را تغییر داد.

اینکه سیستم چرخشی کلوپ را عامل این تساوی به جای پیروزی بدانیم، دچار تحلیلی نتیجه گرایانه شده‌ایم در عوض اینکه کل بازی تیم را آنالیز کنیم. برنامه میهمان در نیمه اول را می‌توان در عبارات«بزن زیرش» و «برگرد عقب» خلاصه کرد. تنها یک شوت داشتند بدون هیچ کرنر و سانتری. جوردن پیکفورد دروازه‌بان اورتون بیش از هم‌تیمی‌هایش توپ را لمس کرد و جوردن هندرسون، کاپیتان لیورپول به تنهایی پنج پاس بیش از تمام تیم اورتون داشت. ناامیدکننده بود اگر دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن می‌رفتند بنابراین محمد صلاح سیزدهمین گل این فصل خود را زد در حالی که سادیو مانه و کوتینیو در تمام فصل قبل روی هم اینقدر گل زده بودند.

در نیمه دوم حملات لیورپول ادامه داشت و اورتون بیشتر درگیر دفع توپ شده بود! کلوپ 50 ساله در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «در بیش از 95 دقیقه بازی فقط یک تیم می‌خواست برنده شود. تیم دیگر به محوطه جریمه ما نیامد و به غیر از پنالتی یک موقعیت هم نداشت.»

او درباره سیستم چرخشی هم گفت: «بله کار درستی کردم، همانطور که قبل از بازی هم مطمئن بودم هرچند که نتیجه نشان ندهد. ما در شش یا هفت هفته اخیر این کار را کردیم، من مشکلی ندارم. آنهایی که بازی کردند، سرحال بودند و کار فوق‌العاده‌ای کردند. این یک بازی معمولی نبود، شهرآورد بود، جنگ بود. باید برای هر مبارزه‌ای آماده باشی و ما بودیم. ما فرصت‌های گلزنی زیادی داشتیم اما از آن استفاده نکردیم. ما می‌خواستیم یک بر صفر ببریم و نتوانستیم. ما به پاهای سرحال و آماده نیاز داشتیم و در این بازی آن را نداشتیم حالا اگر می‌خواهید کسی را برای این تساوی سرزنش کنید و تقصیرها را به گردنش بیندازید، من آماده‌ام.»

سم آلاردایس هم خوشحال بود از اینکه کوتینیو و فیرمینو روی نیمکت بودند و اورتون باید خوشحال باشد از اینکه یک امتیاز از این بازی گرفته بدون اینکه کوچکترین شایستگی برایش داشته باشد.

ملیسا ردی/ مترجم: سیدعلی بلندنظر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز