خبرگزاری کار ایران

از فرجی توقع داشتم بهتر عمل کند

دباغیان: کاراته ایران 50 کیلومتر عقب افتاده است/ نباید فاصله با رقبای المپیکی زیاد شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۴۱

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: متاسفانه از لحاظ زیرساخت 50 کیلومتر نسبت به رقبای خود عقب هستیم.

غلامرضا دباغیان در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایلنا ضمن بیان این موضوع که نباید اجازه بدهیم فاصله با رقبای المپیکی بیشتر از این شود عنوان کرد: متاسفانه از لحاظ موضوعات کلی و مسائل زیر ساختی 50 کیلومتر از دیگران عقب هستیم. اگر امروز کار درست را انجام ندهیم در سال های آینده با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: واقعا دلم برای کاراته کشورم می سوزند و به این دلیل برخی مشکلات را بیان می کنم و انتقاداتم به دلیل دشمنی با رئیس یا هر فرد دیگری در کاراته نیست چون اساسا دشمنی ای وجود ندارد. فرجی با توجه به تجربه ای که از گذشته داشت می توانست بهتر عمل کند و بستر را برای لذت بردن تمام اهالی کاراته فراهم کند. البته پیش تر از تماس شما با او تماس گرفتم ولی موفق به صحبت نشدم.

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: اینکه تمام ذهن و فکر ما به بالا بردن کمیت و تعداد شرکت کنندها در مسابقات قهرمانی کشور یا دیگر مسابقات باشد به هیچ وجه نمی تواند خروجی فنی مناسبی را به دنبال داشته باشد. اینکه درب مسابقات قهرمانی کشور برای همه باز باشد و هر کاراته کایی از هر استانی اجازه حضور آزاد را داشته باشد هم کار کشف استعداد را سخت می کند و هم شرایط را برای شناخت مربیان قهرمان پرور سخت می کند.

دباغیان تصریح کرد: نباید به جای اینکه تنور کاراته استان ها را گرم کنیم به نوعی با آزاد کردن حضور در قهرمانی کشور هر روز به سرد تر شدن آن کمک کنیم. این موضوع در دراز مدت قطعا به کاراته لطمه می زند. به جای 1800 شرکت کننده اگر 400 شرکت قوی و سرحال داشته باشیم بهتر نتیجه خواهیم گرفت. در برخی از مواقع جداول برخی وزن ها به بیش از 7 جدول رسیده است و این یعنی اینکه همانطور که در برخی مسابقات شاهد هستیم کار برخی کاراته کاها تازه از ساعت 23 شب شروع می شود. خب در چنین شرایطی واقعا توقع داریم ورزشکار با وجود خستگی چه نمایشی از خود نشان دهد؟! اساسا در میان این تعداد شرکت کننده چگونه می توان استعدادها را کشف کرد و آیا باخت هایی که از سر خستگی رقم می خورد باعث سرخوردگی نمی شود؟!

او گفت: اگر شرایط برای مسابقه نفرات در استان بیشتر فراهم شود و چکیده هر استانی به مسابقات بیاید در ابتدا از لحاظ مالی ورزشکاران در تنگنای قرار نمی گیردن و در گام های بعدی نیز مشکلاتی همچون مشکلات تحصیلی یا کاری برایشان پیش نمی آید و در کنار این موضوع هیات استان می تواند با تدارک بهتری وارد مسابقات کشوری شود. واقعا توقع داشتم با کارشناسی بهتری رئیس فدراسیون در این مورد عمل کند و تنها به دنبال کمیت و تعداد و آمار نباشد. خوشبختانه کاراته ایران با مشکل تعداد ورزشکار و کمیت مواجه نیست و باید برخی مسائل زیر ساختی مورد توجه قرار بگیرد.

دباغیان پایان داد: اگر در در دقیقه 90 هم جلوی اشتباه گرفته شود سود را به دنبال دارد و امیدوارم مسئولان به این نکات توجه کنند. مشکل کاراته ایران در حال حاضر تمرین و اینطور حرف های فنی نیست در برخی از مسائل زیر ساختی با مشکل مواجه هستیم. در کنار موضوع باید به این نکته اشاره کنم که اینکه می گویند حرف مرد یکی است جمله ای اساسا غلط است زیرا مرد اگر پی ببرد که حرفش اشتباه آنرا عوض می کند.

گفت و گو: سید ایمان میری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز