خبرگزاری کار ایران

سخت‌ترین حریف ایران در جام جهانی؛ اسپانیا، بدون شکست با لوپتگی

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۰۵۸

تیم ملی 30 خرداد در کازان بی‌تردید سخت‌ترین بازی‌اش را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، مراکش یکی از تیم‌های خوب آفریقاست که اکثر بازیکنانش متولد و شاغل اروپا هستند، پرتغال کمتر از دو سال پیش در پاریس موفق شد قهرمان اروپا شود، ولی اسپانیا با موفقیت‌هایی که در ده سال گذشته به دست آورده و ستارگانی که در اختیار دارد، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است که در تمام نقاط زمین بازیکنان درجه یکی دارد.

هرچند رنکینگ فیفا اسپانیا را به سید دو فرستاد، ولی این تیم در اوج آمادگی به روسیه می‌رود و مصمم است بتواند دومین ستاره را به پیراهنش اضافه کند. اسپانیا از سال 2008 تا 2012 تمام جام‌ها را درو کرد و دو بار قهرمان اروپا و یک بار قهرمان جهان شد.

حذف اسپانیا در مرحله گروهی بزرگترین شگفتی جام جهانی 2014 بود و وقتی این تیم در مرحله حذفی یورو 2016 به دست ایتالیا حذف شد، دل‌بوسکه به این نتیجه رسید که بهتر است کنار برود و سکان هدایت را با بیش از صد بازی به مربی دیگری بسپارد.

آن روزها به نظر می‌رسید نسل طلایی اسپانیا به آخر خط رسیده و این تیم به این زودی نمی‌تواند به جمع مدعیان برگردد، ولی لوپتگی توانسته فرمول مناسب را برای احیای لاروخا پیدا کند. آمار هم تحول بزرگ اسپانیا را تایید می‌کند و این تیم در 16 بازی با هدایت این مربی 51 ساله 12 برد داشته و هنوز شکستی به نامش ثبت نشده.

وقتی در مرحله مقدماتی اسپانیا با ایتالیا همگروه شد، تصور می‌شد رقابت خیلی سختی شکل بگیرد، ولی بازی رفت دو تیم در ایتالیا با وجود برتری اسپانیا با تساوی به پایان رسید و مردان لوپتگی در بازی برگشت در برنابئو توانستند به برتری قاطع 3 بر صفر برسند و به جام جهانی صعود کنند.

این مربی که تجربه زیادی در رده باشگاهی ندارد و بیشتر دوران مربیگری‌اش را در تیم‌های پایه اسپانیا گذرانده، از خانه‌تکانی ناگهانی اجتناب کرد و ضمن حفظ بازیکنان باتجربه و آماده، پدیده‌های جوان فوتبال این کشور را به تیمش اضافه کرد و توانست به ترکیب ایده‌آلی برسد.

 بازیکنانی مثل راموس، پیکه، داوید سیلوا، اینیستا و بوسکتس همچنان در تیم اسپانیا باقی ماندند و ستون فقرات تیم را تشکیل می‌دهند. پیوستن بازیکنانی مثل د‌خئا، کوکه، ایسکو، تیاگو آلکانتارا، موراتا و آسنسیو انرژی تازه‌ای به تیم تزریق و کمک کرده جای خالی امثال پویول، کاسیاس، ژاوی و ژابی آلونسو کمتر احساس شود.

مرور فهرست اسپانیا نشان می‌دهد که چرا این تیم را در کنار برزیل، آلمان و فرانسه مدعی قهرمانی می‌دانند.

 درون دروازه د‌خئا یکی از آماده‌ترین‌هاست و بعد از نمایش شنبه مقابل آرسنال، مورینیو او را بهترین نامید. در قلب دفاع راموس و پیکه گزینه‌های اصلی هستند و در کناره‌ها لوپتگی می‌تواند روی آلبا، آسپیلیکتا، به‌یرن و مونرئال استفاده کند. در خط میانی هم دست این مربی پر است و بوسکتس، داوید سیلوا، اینیستا، آلکانتارا به همراه جوانی مثل ایسکو می‌توانند بازی اسپانیا را به هر حریفی دیکته کنند.

اسپانیا بعد از فرناندو تورس و داوید ویا جای خالی یک گلزن تمام‌عیار را احساس می‌کرد، ولی موراتای آماده خیال لوپتگی را تا حد زیادی راحت کرده. دیگو کاستا که از نیم‌فصل دوم برای اتلتیکو مادرید بازی می‌کند در صورت آمادگی دیگر مهاجم اسپانیا در روسیه خواهد بود و آسنسیو و پدرو هم در این خط ذخیره‌های قابل توجهی هستند.

آمار برتر اسپانیا

اسپانیا تا به حال مقابل تیم ملی بازی نکرده، ولی مقابل پرتغال و مراکش، دو تیم دیگر گروه B آمار خوبی دارد. آخرین تقابل اسپانیا مقابل پرتغال به نیمه‌نهایی یورو 2012 برمی‌گردد که در ضربات پنالتی به برتری رسید و در نهایت قهرمان شد. اسپانیا در جام جهانی 2010 هم توانست پرتغال با مربیگری کی‌روش را شکست دهد تا به سوی اولین عنوان قهرمانی جهان حرکت کند. اسپانیا در مجموع 18 بار پرتغال را برده، 12 بار بازی مساوی شده و تنها 6 بار باخته.

اسپانیا آخرین بار 56 سال قبل با مراکش روبه‌رو شده که در پلی‌آف جام جهانی موفق شد حریف آفریقایی را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهد.

آرمن ساروخانیان

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز