خبرگزاری کار ایران

فتح الفتوح بزرگ فدراسیون فوتبال/ لغو بازی‌های ایران و عربستان در کشور ثالث

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۴۴

با توجه به اینکه برگزاری مسابقات در کشورهای ثالث باعث ریزش تماشاچی، مشکلات برگزاری و هماهنگی شده است، کمیته مسابقات امروز تصمیم گرفت رای بر قطعیت حضور تیم‌های کشورها در کشورهای متقابل را صادر کند.

به گزارش ایلنا، سرانجام تلاش‌‌های فدراسیون فوتبال ایران ثمر داد و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز به میزبانی ایران از تیم‌های عربستانی و اماراتی رای داد. 
هزینه‌ کلانی که عربستان با پیشنهاد بازی در کشور ثالث، به فوتبال ایران تحمیل کرده بود، به اعتراض ایران و شکایت به دادگاه‌های مختلف منجر شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز تصمیم گرفت میزبانی کشورهای ایرانی و عربستانی در زمین خودی را به رای اعضا بگذارد

با توجه به اینکه برگزاری مسابقات در کشورهای ثالث باعث ریزش تماشاچی، مشکلات برگزاری و هماهنگی، کاهش درآمدها و... شده است، کمیته مسابقات امروز تصمیم گرفت رای بر قطعیت حضور تیم‌های کشورها در کشورهای متقابل را صادر کند. این تصمیم با فشار شبکه "بی این اسپورت"، مالک رایت لیگ قهرمانان و کشورهایی مثل ایران نهایی شد و حالا برای دور جدید لیگ قهرمانان تیم‌های ایرانی و عربستانی قادر خواهند بود در کشور خود میزبانی حریف را برعهده گیرند.

البته کمیته مسابقات 3 فرمول مختلف را برای حل این مشکل در نظر گرفته که یکی از آنها برگزاری مجتمع بازی‌ها در یک کشور ثالث، قرعه کشی تیم‌های عربستانی در شرق آسیا و در نهایت انجام بازی‌ها به صورت نرمال بود که تصمیم نهایی بر پایان برگزاری سیاسی بازی‌ها شد.

تصمیم کمیته مسابقات AFC باید به تصویب هیات رئیسه AFC برسد. البته به نظر نمی‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا با مصوبه کمیته مسابقات و تصمیم کشورهای آسیایی مخالفت کند. 
طبق تصمیم کمیته مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی نامه‌ای را برای کشورهای ایران، قطر، عربستان و امارات ارسال خواهد کرد و فدراسیونها موظف هستند تضمین دولتهای خود برای برقراری امنیت بازی کشورهای مهمان را جلب کنند که فدراسیون فوتبال ایران به دلیل وجود امنیت بالای ایران،‌هیچ مشکلی برای دادن تضمین امنیتی به AFC  ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز