خبرگزاری کار ایران

5 سهمیه دیگر برای تکواندو ایران در مسابقات گرنداِسلم

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۰۷

در پایان مسابقات کسب سهمیه گرنداِسلم ابوالفضل یعقوبی، میرهاشم حسینی، ابراهیم صفری، زهرا پوراسماعیل و ناهید کیانی موفق شدند جواز حضور در مسابقات گرنداِسلم را بدست آورند تا تعداد ایرانیان حاضر در این رقابت‌ها به 7 برسد.

به گزارش ایلنا، نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر "ووشی" چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد که به قهرمان مسابقات 70 هزار دلار، نایب قهرمان 20 هزار دلار و نفر سوم 10 هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

بر همین اساس برای تکمیل سهمیه حضور در اولین دوره مسابقات گرنداِسلم، رقابت‌های انتخابی برای تعیین 3 سهمیه باقی‌مانده (در هر 4 وزن) این رویداد از روز گذشته (پنجشنبه) در سالن «تای هو» شهر "ووشی" چین آغاز و امروز (جمعه) به پایان رسید.

در پایان این دوره از رقابت‌ها نمایندگان کشورمان با کسب سه مدال نقره (ابوالفضل یعقوبی، ابراهیم صفری و زهرا پوراسماعیل) و دو مدال برنز (میرهاشم حسینی و ناهید کیانی) موفق شدند 5 سهمیه دیگر را به نام ایران ثبت نمایند.

پیش از این نیز سجاد مردانی با کسب مدال طلای فاینال گرندپری 2016 و فرزان عاشورزاده (با توجه به اینکه در وزن 58- کیلوگرم نفر اول رنکینگ سه سهمیه از گرنداِسلم را به بدست آورده بوده دو سهمیه دیگر به نفرات بعدی در رنکینگ تعلق گرفت) به واسطه اینکه در جایگاه سوم رنکینگ المپیکی قرار دارد جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آوردند.

اما آرمین هادی‌پور دیگر شانس تکواندوی ایران برای حضور در مسابقات گرنداِسلم باید در رقابت‌های فینال گرندپری عنوان قهرمانی را کسب نماید.

همچنین با توجه به نتایج اعلامی تا پایان روز نخست مسابقات کسب سهمیه گرنداِسلم، ایران (4 سهمیه)، کره‌جنوبی (2 سهمیه)، کرواسی (2 سهمیه)، چین (2 سهمیه)، روسیه (یک سهمیه) و لهستان (یک سهمیه) موفق شدند جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورند.

هدایت تیم اعزامی گروه مردان برعهده مهدی بی باک به عنوان سرمربی و مهرداد یوسفی به عنوان مربی است و در گروه زنان نیز برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی می باشد.

گفتنی است؛ این مسابقات G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز