خبرگزاری کار ایران

پویا اسبقی، سرمربی ایرانی در لیگ سوئد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۸۵

سرمربی ایرانی در لیگ سوئد هدایت تیم IFB را عهده دار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پویا اسبقی، مربی ایرانی به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال آی‌‌ اف‌ ب ‌گوتبورگ سوئد برگزیده شد. روز گذشته مراسم معارفه پویا اسبقی در باشگاه گوتبورگ سوئد برگزار شد. این چهره ۳۲ ساله ایرانی بعد از مذاکره با سران باشگاه به توافق رسید و به‌عنوان مسوول فنی کارش را آغازکرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که مدیران باشگاه سوئدی با دالکورد و بران‌اشتورم، ‌۲ گزینه داخلی صحبت‌ کرده‌ و در آستانه توافق قرار داشتند اما در نهایت اسبقی را که از خود کارنامه موفقی به جای گذاشته، به کار گماردند.

اسبقی قراردادی ۳ ساله امضا کرد. او پس از امضای قرارداد گفت: «هیچ‌وقت به اندازه حالا خوشحال نبودم. اکنون سعی می‌کنم کارم را با توان بیشتری ادامه بدهم. گوتبورگ تیم بزرگی است. وقتی این تیم به سراغت می‌آید، باید بدانی که تنها چند گزینه محدود برای مربیگری مورد نظر هستند. حالا تمام تلاش خودم را می‌کنم. هرچند که ترک گفله بعد از ۶ ماه سخت است.»

اسبقی همچنین در مورد فلسفه کاری خود نیز گفت: «من خواهان تسلط و مالکیت توپ هستم‌. بازیکنان می‌توانند این موضوع را به اشکال مختلف در زمین اجراکنند. هدفم این است که کنترل بر توپ با مالکیت بر آن وسعت داده شود.»

اسبقی در ماه مه سال جاری به تیم گفله آمد و مسوولیتش را برعهده گرفت. او در دوران جوانی، بازیکن بنامی نبوده اما اکنون تلاش دارد مدارج ترقی را در فوتبال حرفه‌ای به‌عنوان مربی طی کند. اسبقی بعد از آلکساندر نوری که تا چندی قبل سکان هدایت تیم وردربرمن آلمان را برعهده داشت، دومین ایرانی است که در اروپا توانسته مربیگری در سطح بالا را تجربه کند.

این مربی 40 بار روی نیمکت دالکورد نشست و همراه این تیم 20 برد، 11 تساوی و 9 شکست به دست آورد. میانگین امتیاز او در دالکورد 83/1 بود. اسبقی که فصل قبل هدایت گفله را بر عهده داشت و این تیم را از قعر جدول نجات داد و تا رده دوازدهم بالا کشید، 20 بار روی نیمکت این تیم نشست و 9 برد، 5 تساوی و 6 شکست در کارنامه‌اش به ثبت رسید. میانگین امتیازی او در گفله 6/1 امتیاز برای هر بازی بود. اسبقی حالا امیدوار است در گوتبورگ نیز به موفقیت برسد. تیمی که بسیاری از بازیکنان بزرگ سوئد در نسل‌های گذشته عضو آن بوده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز