خبرگزاری کار ایران

مدیر استعدادیابی دورتموند به توپچی ها پیوست

آرسنال، شکارچی بزرگ را شکار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۴۳

آرسنال سون میسلینتات را از بوروسیا دورتموند به خدمت گرفته است. او رییس بخش جذب بازیکن دورتموند بود و ستارگانی مانند پیر امریک اوبامیانگ، عثمان دمبله و شینجی کاگاوا را به این تیم آورد. میسلینتات پس از یک دهه حضور در این تیم آلمانی به آرسنال می‌رود.

به گزارش ایلنا، گفته می‌شود آرسنال همچنین می‌خواسته میشاییل زورک، رییس باشگاه دورتموند را هم به تیمش ببرد اما این باشگاه اعلام کرده زورک به جایی نمی‌رود. آنها همچنین گفته‌اند که نتوانسته‌اند مانع رفتن میسلینتات شوند و چون تمایل او را دیده‌اند، گذاشته‌اند او برود. یک سخنگوی این باشگاه گفت: «دوست داشتیم او را نگه داریم. او در ده سال گذشته کار استعدادیابی را به شکلی عالی در کنار زورک انجام داد. او استعدادیابی در دورتموند را ارتقا بخشید و حرفه‌ای‌تر کرد. ما رابطه خیلی خوبی با او داریم و به دلیل دستاوردهایی که با هم داشتیم، تصمیم گرفتیم اجازه رفتن را به او بدهیم.»

بایرن مونیخ هم این مدیر استعدادیابی را می‌خواست، اما او در نهایت آرسنال را انتخاب کرد. قرار است میسلینتات همکاری نزدیکی با آرسن ونگر، مربی و ایوان گازیدیس، مدیر اجرایی آرسنال داشته باشد. او کارش را از ابتدای ماه دسامبر (حدود یک هفته دیگر) آغاز خواهد کرد. این باشگاه شمال لندنی همچنین اعلام کرده که استیو راولی، مدیر استعدادیابی آنها پس از 25 سال کار، آرسنال را ترک می‌کند. به این ترتیب میسلینتات جایگزین راولی می‌شود. ونگر گفته که امیدوار است میسلینتات به باشگاه کمک کند که در آینده، بازیکنان خوب را شناسایی کند: «خوشحالیم که سون به جمع ما می‌پیوندد. کشف و پرورش استعدادها بخشی کلیدی از فلسفه ماست و سون کارش را در طول این سال‌ها عالی انجام داده است. ما مشتاق آن هستیم که او نظام استعدادیابی ما را پیش ببرد.»

او همچینن از راولی برای کاری که انجام داده تشکر کرد و گفت که او چهره‌ای کلیدی در طول این سال‌ها بوده است: «ما می‌خواهیم از استیو راولی به دلیل سختکوشی که در این سال‌ها برای باشگاه داشته تشکر کنیم. او چهره‌ای کلیدی در به خدمت گرفتن بسیاری از بازیکنان بزرگ بوده است و هزاران کیلومتر سفر کرده و صدها مسابقه را دیده تا بازیکن‌ها را ارزیابی کند. برای او در آینده بهترین آرزوها را داریم.» البته راولی به کار با آرسنال ادامه خواهد داد، اما این بار در نقش مشاور.

مرد الماس‌چشم

در تابستان، زمانی که بایرن مونیخ او را می‌خواست، زورک، مدیر ورزشی دورتموند اعلام کرد که از کارهای رقیب دیرین آزرده شده است. او البته گفت که در نهایت می‌توان جانشین هر کسی را پیدا کرد. البته یافتن جانشین برای فردی که لقب «مرد الماس‌چشم» را به خود اختصاص داده، کار دشواری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز