خبرگزاری کار ایران

روایت متفاوت و ویژه بازی ونروئلا و ایران از زبان مربی نایمخن

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۴۶۲

امیر هاشمی مقدم درباره باز یایران و ونزوئلا صحبت های جالبی را بر زبان‌اورد.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته تیم ملی ایران موفق شد در دومین بازی دوستانه خود با نتیجه 1-0 ونزوئلا را از پیش رو بردارد. این مسابقه در شهر نایمخن هلند به انجام رسید. 

یکی از مهمانان ویژه این دیدار امیر هاشمی مقدم بود. سرمربی تیم دوم نایمخن که با تیمش نتایج فوق العاده ای کسب کرده است. بازیکن اسبق استقلال بازی ایران و ونزوئلا را از نزدیک مشاهده کرد و در همین رابطه گفت و گویی را با ایلنا انجام داد.

وی در ابتدا راجع به برد ایران اظهار داشت: نباید ونزوئلا را دست کم گرفت. چیزی که من را متعجب کرد دفاع تیم حریف بود که انگار دو اتوبوس چیده بودند. آنها خیلی خشن بودند و در 5 دقیقه دو کارت زرد گرفتند. ایران شروع خوبی داشت و سوار بازی بود. دو سه موقعیت خوب در نیمه نخست داشتیم. چیدمان نفرات هم بد نبود. موقعیت های تیم حریف  هم به واسطه اشتباهات فردی ما در خط دفاع بود. در 45 دقیقه دوم تغییراتی که ایجاد شد بالانس تیم را از بین برد که طبیعی بود. گل بسیار خوبی زدیم و سرعت ما در صحنه گل تحسین برانگیز بود. با این سرعت، تیمها در جام جهانی مقابل ما به مشکل می خورند. با 4 توپ به گل رسیدیم. پاس خوب قدوس به امیری و ارسال امیری برای جهانبخش که با خونسردی گل زد.

سرمربی تیم دوم نایمخن گفت: خیلی ها باید بدانند بازی های دوستانه برای تست کردن است. کی روش ایده هایی دارد که دوست دارد در اینجا اجرا شود. حق ایران برد بود و به آن رسید. گلی هم نخوردیم و این هم امضای تیم ما شده است.

وی درباره انجام شدن بازی در ورزشگاه نایمخن بیان داشت: قرار بود بازی در فیتس برگزار شود اما چون مسئولان این باشگاه موافقت نکردند محل بازی عوض شد. چون زمان کمی باقی مانده بود شهردار و مسئولان نایمخن برای مسائل امنیتی اعلام کردند که بازی با حضور تماشاگر برگزار نشود. من در این باشگاه مربیگری می کنم و جهانبخش هم در اینجا پیشرفت کرد. دوستان لطف کردند و خوشحال شدم که در این ورزشگاه بازی تیم ملی را دیدم و علیرضا هم گل زد. مهمانان خاصی در ورزشگاه حضور داشتند. شهردار نایمخن ابتدا اجازه نداد که بیش از 100 نفر به ورزشگاه بیایند اما در نهایت حاضرین به مرز 300 نفر رسیدند. البته مسئولان ونزوئلایی هم حضور داشتند. تعدادی ایرانی هم که در لیست نبودند با شکلی خاص وارد استادیوم شدند. مسائل امنیتی در هلند بسیار مهم است. اگر شهرداری و پلیس موافقت نکنند امکان برگزاری مسابقه نیست. دو تیم آماتور هم باهم بازی داشته باشند اما ریسکی در این بین وجود داشته باشد با برگزاری آن مخالفت خواهد شد. 

بازیکن اسبق استقلال درباره دیدار با کی روش گفت: ایشان را خیلی کوتاه و بعد از بازی دیدم. خیلی وقت نشد باهم حرف بزنیم. دست دادیم و حال و احوال کردیم. فرصت نشد بیشتر حرف بزنیم. غروری که در چهره ایشان بود به من هم منتقل شد. همیشه این را می دانستم اما به من ثابت شد که چقدر بچه ها به کی روش احترام می گذارند. او خیلی خوشحال بود. چرا نباشد؟ مدتهاست که ایران می برد و شکست نمی خورد. نظر او درباره همه بازیکنان یکسان است و مواظب آنها است. کی روش ارتباط و هماهنگی خوبی با نفراتش دارد و این یکی از دلایل موفقیت تیم ملی است. بازیکنان ایران با ترس به تمرین نمی روند. آنها برای هم زحمت می کشند. از نزدیک که رابطه مشاهده می شود جالب است.

وی همچنین درباره انتقادهایی که به کیفیت بازی های دوستانه تیم ملی می شود واکنش نشان داد و تصریح کرد: بازی خوب یعنی فقط دیدار با برزیل؟این مساله به خیلی مسائل بستگی دارد. ایران احتیاج دارد در سطوح مختلف با شکل های مختلف بازی کند. پاناما و ونزوئلا سبک های متفاوتی دارند و هر 5 سال یک بار با آنها روبرو می شویم. بازی با پرتغال و تیمهای قدرتمند هم نیاز است اما آنها تقویمشان از دو سال قبل بسته می شود. ونزوئلا آتشین بازی نمی کند اما تیم دست و پا بسته ای هم نیست. آنها با آرژانتین و برزیل مساوی کردند. از الان باید بازی دوستانه تا دو سال بعد مقابل آلمان و برزیل را رزرو کنیم. امیدوارم در ماه مارچ چند بازی خوب هم تدارک ببینیم و جوری نباشد که فقط بگوییم در جام جهانی شرکت کرده ایم. من در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه چند تن از همکاران از جمله آلکساندر نوری و چند مربی هلندی و باشگاه های اروپایی چون لیورپول که آمده بودند را دیدم. بعد از بازی با آنها صحبت کردم. آنها نگاهم کردند و درباره بازی تیم ملی ایران گفتند که خیلی کنجکاو هستند تا بدانند کدام تیم می تواند ایران را ببرد. آنها می دانستند که ایران در مقدماتی جام جهانی نباخت و مقابل روسیه به تساوی رسید و پاناما و ونزوئلا را شکست داد. آنها در این حد به ایران اعتماد دارند که آیا تیمی هست بتواند ما را از پیش رو بردارد.

وی درباره گلزنی در ورزشگاه مورد علاقه اش و همچنین موفقیت های اخیرش اذعان داشت: علیرضا در نایمخن بازهم گل زد. مسئولین و افرادی که در نایمخن فعال هستند وقتی علیرضا گل زد به من لبخند زدند. علیرضا هم به آنها و هم در لباس تیم ملی گل می زند. در 6 هفته اخیر علیرضا روی 8 گل تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته است. بازیکنی که در بالاترین سطح فوتبال هلند چنین نمایشی داشته باشد طبیعتا خوشحال است. او بسیار جا افتاده و اعتماد به نفس خوبی از کادر فنی و بازیکنان و هواداران گرفته است. او عاشق فوتبال است و امیدوارم این عشق را همیشه همراه خود داشته باشد.

وی درباره پیشنهاد ناپولی بیان داشت: پیشنهاد رسمی ما هنوز دریافت نکردیم. روزنامه نگاران ایتالیایی با من تماس داشتند. مدیر فنی ناپولی در آلکمار بوده است. چیز عجیبی نیست که ناپولی جهانبخش را دنبال کند. در پنجزه زمستانی آنها یک بازیکن خود را از دست می دهند و به دنبال جایگزین مناسب هستند. آنها لیستی از سه چهار بازیکن تاپ دارند که علیرضا جزو آنهاست. من ملت ایران و خوشحالی شان را درک می کنم و احساس غرور دارم. اما ما موقعی این مساله را جدی می گیریم که پیشنهاد رسمی به دست مان برسد. فعلا تمام تمرکز علیرضا روی آلکمار و تیم ملی است. او حاشیه ای وارد کارش نمی کند. من و علیرضا قطعا با اقای کی روش هم صحبت می کنیم چون مهم است چرا که جام جهانی را در پیش داریم.

هاشمی مقدم در پایان گفت: در نهایت تیم ملی به جام جهانی رفت؛ آن هم با افتخار. بازی های خوب و کمتر خوب داشته ایم. بیاییم دست به دست هم بدهیم و انتقادهای فنی بکنیم و حاشیه درست نکنیم. باید مثل یک دیوار بزرگ مانند یک مشت باشیم. ما یار دوازدهم نداریم و همه یک یار هستیم. یک عدد یک درست کنیم و پشت تیم ملی بایستیم. کسانی که دست اندر کار هستند و اسپانسرینگ می کنند به کمک مسئولین بهترین ها را برای تیم ملی فراهم کنیم. باید اردوهای خوبی را تدارک ببینیم. باید بهترین ها را بخواهیم. باید از گل رشد کرده محافظت کنیم. نگاه پایین به بالا دیگر بس است و حالا ما باید از بالا نگاه کنیم. ما بالانس ترین تیم بودیم و به جام جهانی صعود کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز