خبرگزاری کار ایران

صنعت نفت کمالوند، دومین برزیل برتر تاریخ لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۳۱۹

صنعت نفت با کمالوند در دوازده هفته ابتدایی نتایج خوبی کسب کرده است.

به گزارش ایلنا، بیش از 45 سال از تاسیس باشگاه صنعت نفت آبادان می‌گذرد. تیم فوتبال آنها از سال 1352 به طور رسمی در مسابقات سراسری و معتبر کشور حضور پیدا کرد و این تداوم تا امروز هم ادامه داشته است. کسب عنوان چهارمی در لیگ آزادگان در سال 72-71 و در روزهایی که هنوز لیگ برتر نبود و قهرمانی آنها در همین لیگ و صعودشان به لیگ برتر بخشی از افتخارات طلایی‌پوشان آبادانی است. شهری با مردمان بسیار خونگرم و البته عاشق فوتبال که بخش جدا نشدنی از زندگی‌شان است. باید به آبادان رفته باشید تا این عشق و علاقه باورنکردنی را در میان مردم شهر ببینید. در این مطلب عملکرد نفت آبادان را در 12 هفته دوران حضورش در لیگ برتر توسط ایران ورزشی بررشی شده که به آن می‌پردازیم.

 

اولین حضور تیم صنعت نفت آبادان در لیگ برتر به فصل دوم مربوط می‌شود. بعد از خرداد ماه 81 که ابراهیم قاسمپور از جمع‌شان جدا شد، مرحوم منصور پورحیدری تا آبان ماه هدایت این تیم را بر عهده داشت. اما پس از جدایی پورحیدری، مسوولان باشگاه دوباره سراغ ابراهیم قاسمپور رفتند. تیم صنعت در آن فصل شرایط خوبی نداشت و در نهایت با قرار گرفتن در رده سیزدهم لیگ چهارده تیمی به لیگ یک سقوط کرد. آنها در 12 هفته ابتدایی لیگ، یازده امتیاز کسب کرده بودند.

لیگ هفتم از قاسمپور تا طوسی

دومین حضور نفتی‌های آبادان در لیگ برتر به فصل هفتم برمی‌گردد. آنها روی نیمکت‌شان ابراهیم قاسمپور را داشتند که 7-6 ماه بعد از فعالیتش جدا شد و در میان تمام گزینه‌هایی که داشتند هدایت تیم را به احمد طوسی سپردند.

این تیم در پایان همان فصل باز هم به لیگ یک سقوط کرد و عملکردش در 12 هفته ابتدایی لیگ کسب یک امتیاز به طور میانگین در هر مسابقه بود.

لیگ دهم بهترین تیم صنعت

تیم صنعت نفت لیگ دهم را با آلفردو کاسمیرو آغاز کرد و شروع بسیار خوبی هم داشتند به طوری که با کسب سه پیروزی متوالی در صدر قرار داشتند. اما پس از آن نتایج این تیم ضعیف شد به طوری که تا پایان هفته دوازدهم به رده پنجم جدول سقوط کردند. با این حال این بهترین آغاز نفتی‌های آبادان در لیگ برتر بود. اما کاسمیرو که خودش انتظارات فنی هواداران را افزایش داده بود بعد از بازی هفته بیست و چهارم و پیروزی مقابل ملوان و در حالی که تیمش نهم جدول بود از آبادان رفت و غلامحسین پیروانی هدایت این تیم را بر عهده گرفت و در پایان فصل هم صنعت نفت نهم شد.

لیگ یازدهم، بازگشت کاستا

غلامحسین پیروانی پس از اینکه در شش بازی روی نیمکت صنعت نفت آبادان در لیگ دهم نشست، لیگ یازدهم را نیز با همین تیم آغاز کرد. آنها از 12 هفته اول 14 امتیاز کسب کرده بودند و در جایگاه یازدهمی قرار داشتند اما پس از باخت خانگی به شهرداری تبریز در هفته چهاردهم پیروانی هم جدا شد و مسوولان باشگاه دوباره سراغ کاستا رفتند و این مربی از هفته شانزدهم و بازی با استقلال در آزادی روی نیمکت نشست که اتفاقا در آن مسابقه حساس 2 بر یک به پیروزی رسیدند اما هفته بعد در آبادان چهار گل از سایپا دریافت کردند. صنعت نفت در پایان فصل دهم شد.

لیگ دوازدهم، چهار مربی روی نیمکت

تیم صنعت نفت در لیگ دوازدهم به لحاظ انتخاب سرمربی و حضور آنها روی نیمکت صاحب یک رکورد بود. آنها فصل را با کاستا آغاز کردند اما این مربی بعد از باخت خانگی به استقلال برکنار شد و دوباره کاسمیرو به مدت 12 هفته هدایت‌شان را بر عهده گرفت که بعد از باخت خانگی به تراکتورسازی این مربی هم اخراج شد. علی فیروزی سومین انتخاب نفتی‌ها بود که پس از باخت به سایپا که آن هم در آبادان بود برکنار و جای خود را به سعید سلامات داد. این مربی 2 پیروزی و 2 شکست را در چهار بازی تجربه کرد و در نهایت هم تیم راهی لیگ یک شد.

صعود با دست‌نشان و برکناری او

پس از سه فصل دوری از لیگ برتر، تیم صنعت نفت آبادان با هدایت نادر دست‌نشان به لیگ برتر صعود کرد. آنها شروع خوبی هم در چهار هفته ابتدایی داشتند. حتی در 12 بازی اول هم 16 امتیاز کسب کرده بودند اما 5 باخت در شش بازی آخر باعث شد تا مسوولان باشگاه سرمربی‌شان را اخراج کنند. فیروز کریمی انتخاب بعدی آبادانی‌ها بود و این مربی تا پایان فصل روی نیمکت نشست و در نهایت هم تیم را در لیگ برتر حفظ کرد.

استعفای کمالوند

نفتی‌ها این بار با مربی‌شان که تیم را حفظ کرده بود ادامه ندادند. آنها خیلی زود با فراز کمالوند به توافق رسیدند. او با خودش مرتضی اسدی، کرار جاسم و باتیستا را به آبادان آورد. نتایج این تیم تا امروز خوب بوده و در رده ششم قرار دارند. البته کمالوند برای استعفایش دلایلی را مطرح کرده که به نظر می‌رسد این مشکلات قابل حل است. این تیم یک بازی کمتر انجام داده که اگر در آن مسابقه به پیروزی برسد جمع امتیازهایش به عدد 17 می‌رسد که بعد از لیگ دهم عنوان دوم را به دست آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز