خبرگزاری کار ایران

دایی - درخشان؛ از نابود کردن ژاپن تا چالش‌های دوران مربیگری

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۵۵

سرمربیان دو تیم سایپا و نفت تهران گذشته پر فراز و نشیبی با یکدیگر داشته اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی دایی - حمید درخشان، دو نامی که در سال‌های اخیر زیاد کنار یکدیگر مطرح شده‌اند، باید در قالب سرمربیان دو تیم نفت تهران - سایپا به مصاف هم بروند، تقابلی که به خاطر این دو نفر جذابیت مضاعفی خواهد داشت.

 

مقدماتی جام جهانی 1994؛ وقتی ژاپن نابود شد

آغاز کار دایی در تیم ملی مصادف با روزهای پایانی حضور حمید درخشان بود. رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1994 بود که درخشان آخرین دوران حضورش در تیم ملی را زمانی سپری می‌کند که یک پدیده جوان به نام علی دایی خودنمایی می‌کند. اوج همکاری این دو نفر به دیدار ایران ژاپن بر می‌گشت، جایی که گل دوم و پیروزی بخش کشورمان در برد 2 بر یک مقابل ژاپن رقم خورد. حمید درخشان با یک حرکت خود توانست از میان دو هافبک ژاپن توپ ربایی کند و با یک پاس تودر فوق‌العاده دایی جوان را با گلر ژاپن تک به تک کرد و مهاجم تیم ملی هم با عبور از دروازه‌بان حریف گل پیروزی بخش ایران را زد.

 

دایی - درخشان؛ از نابود کردن ژاپن تا چالش‌های دوران مربیگریدایی - درخشان؛ از نابود کردن ژاپن تا چالش‌های دوران مربیگریدایی - درخشان؛ از نابود کردن ژاپن تا چالش‌های دوران مربیگری

دایی - درخشان؛ از نابود کردن ژاپن تا چالش‌های دوران مربیگری

 

 

 

3 سال بعد، استاد و شاگرد در پرسپولیس

 

 حمید درخشان کارش را به عنوان سرمربی در پرسپولیس شروع کرد و در سال 75 هدایت این تیم را بر عهده گرفت که اتفاقا مصادف با اولین حضور دایی در ترکیب این تیم هم بود. دوران کوتاهی که حمید درخشان سرمربی علی دایی بود که فصل بعدش با آمدن یورگن گده از این تیم جدا شد.

 

دایی - درخشان؛ از نابود کردن ژاپن تا چالش‌های دوران مربیگری

 

سال‌ها بعد، بازی تاج و تخت در پرسپولیس

پرسپولیس با مدیریت رحیمی و هدایت علی دایی حال و روز خوشی نداشت و حاصل 7 دیدار در لیگ چهاردهم 2 پیروزی، 2 تساوی و 3 باخت بود. در حالیکه رحیمی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس به نظر می‌رسید اخیار چندانی نداشته باشد و حمیدرضا سیاسی به عنوان رئیس هیات مدیره شخصاً اقدام به برکناری دایی و سپردن هدایت این تیم به حمید درخشان کرد. پرسپولیس با درخشان هم البته خوشبخت نشد و به جز پیروزی در دربی‌ها عملکرد قابل قبولی در کارنامه درخشان در این تیم برای فصل چهاردهم ثبت نشد.

 

لیگ هفدهم و نفت تهران

علی دایی فصل سختی در لیگ شانزدهم با نفت تهران داشت و مشکلات ریز و درشت مالی این تیم را تا آستانه فروپاشی پیش برد ولی قهرمانی در جام حذفی حسن ختامی برای این همکاری بود. دایی بعد از قهرمان کردن نفت از این تیم جدا شد و هدایت سایپا را بر عهده گرفت و نفتی‌ها هم بعد از رفتن سراغ گزینه‌های مختلف در حالی که در 2 مقطع علی کریمی به هدایت این تیم انتخاب شد، هدایت این تیم بر عهده حمید درخشان قرار گرفت. تقابل این دو نفر به عنوان سرمربیان دو تیم تقابل جذابی از بازی‌های هفته دوازدهم خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز