خبرگزاری کار ایران

کاراته صاحب کمپ می شود

فرجی: سازمان تیم های ملی با دو مدیر مجزا تشکیل می شود// کاراته المپیکی شده ساختار المپیکی هم می خواهد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۹۱۳

رئیس فدراسیون کاراته گفت: تشکیلات تیم ملی از مدیر تیم های ملی به سازمان تبدیل می شود و هر دو بخش مردان و زنان یک مدیر خواهیم داشت.

صادق فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایلنا، ضمن اشاره به این موضوع که با توجه به المپیکی شدن کاراته باید ساختار و تشکیلات کاراته کشورمان نیز المپیکی شود عنوان کرد: در راستای برنامه‌ریزی هرچه بهتر و با عنایت به المپیکی شدن کاراته برنامه‌ها و ساختار تشکیلاتی مورد نظر تدوین شده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. تشکیلات تیم‌های ملی از مدیر تیم‌های ملی به سازمان مبدل می شود و این سازمان در دو بهش مردان و بانوان کار خود را پیگیری می‌کند. برای هر‌کدام از این بخش‌ها نیز مدیری مجزا مشخص می‌شود و کادر های فنی تیم های ملی در رده های مختلف نیز بصورت زیر مجموعه مدیر به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به این ترتیب می‌توانیم از ظرفیت بیشتری بهره ببریم و در راستای اهدافی که کاراته ایران آن‌ را دنبال می‌کند حرکت کنیم. به هر صورت تمام دنیا با المپیکی شدن این رشته نگاه ویژه‌تری به کاراته دارند و سرمایه‌‌گذاری بهتری نسبت به گذشته دارند به همین دلیل ما نیز باید بهترین استفاده را از پتانسیلی که در اختیار داریم ببریم.

رئیس فدراسیون کاراته تصریح کرد: البته در کشور ما نیز بعد از المپیکی شدن این رشته نگاه مسئولین واقعا ویژه تر شده و در همین رابطه با پیگیری های صورت گرفته و حمایت مسئولان وزارت ورزش و جوانان تا یک ماه آینده فضایی خوب در مجموعه ورزشی آزادی به کاراته تحویل داده می‌شود تا به امید خدا بتوانیم فعالیت های فنی مان را در آن فضا پیگیری کنیم. 70 درصد از این موضوع انجام شده و به امید خدا تا یک ماه آینده کمپ خوبی در اختیار این رشته قرار خواهد گرفت.

فرجی گفت: در کل به لطف خدا و فعالیت همه خانواده کاراته در سال 2017 به توفیقات بسیار خوبی دست پیدا کردیم. در تمام رده ها همزمان موفق شدیم قهرمان آسیا شویم و در جام جهانی 5 نماینده اعزام کردیم و در مجموع به یک طلا و 4 نقره دست پیدا کردیم. در مسابقات ترکیه عنوان قهرمانی را بدست آوردیم و در مقطع رده های نوجوانان و جوانان و امیدها نیز با دو پله صعود در رقابت های جهانی پنجم شدیم. البته در نوجوانان در هر دو بخش پسران و دختران توقع بیشتری داشتیم اما به هر صورت سطح مسابقات از لحاظ کمی و کیفی بسیار بالا بود.

وی ادامه داد: 109 کشور با 1710 کاراته کا در این رویداد مهم شرکت کردند که این میزان شرکت کننده واقعا کم نظر بود. تیم ها در رده نوجوانان به دنبال کسب سهمیه حضور در المپیک نوجوانان 2018 بودند و در بخش امیدها هم با نفرات اصلی شان روی تاتامی رفتند تا به نوعی برای المپیک 2020 پوست اندازی کرده و نفرات‌شان را نیز محک بزنند. خب  در چنین شرایطی گرفتن نتیجه ایده‌آل برای هیچ تیمی راحت نیست. برخی کشور ها مانند عربستان که شاید در هیچ رشته ای نتوانند طلای المپیک بگیردند در کاراته سرمایه گذاری مناسبی داشتند و مطمئن هستم بی نتیجه هم نخواهند بود.

فرجی گفت: تبریک ویژه ای به خاطر انتخاب کاراته کشورمان به عنوان دوم رنکینگ جهانی به جامعه کاراته و ورزش کشور دارم. کاراته ایران موفق شد بعد از ژاپن بالاتر از کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا قرار بگیرد و این موضوع واقعا تحسین برانگیز است. در همین راستا است که در جلساتی که با رئیس فدراسیون جهانی داشتم خواستار کرسی های مهم بین المللی برای ایران شدم. در گفت وگو با اسپینوز به این موضوع اشاره کردم ایران کشوری است که در چهار رده قهرمان قاره شده و عناوین جهانی نیز دارد. از سوی دیگر شاید سرانه کل برخی از کشورها با سرانه کاراته کاهای ایران برابری نمی کند و به مین دلایل است که باید به ایران نگاه ویژه تری در این مورد شود. خب با توجه به همین فعالیت ها دیدیم که جواد سلیمی برای اولین مرتبه به عنوان شورای داوران انتخاب شد.

رئیس فدراسیون کاراته ادامه داد: البته با توجه به انتخابات سال 2018 شرایط خوبی برای رایزنی در عرصه های بین المللی وجود دارد. به هر صورت امیدوارم بتوانیم در این عرصه نیز به خوبی عمل کنیم. البته امیدوارم در داخل کشور نیز برنامه ها را به خوبی پیش ببریم و استان ها مثل گذشته تمام توان خود را اعمال کند تا بتوانیم با همکاری هم برنامه های تدوین شده را اجرایی کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد وضعیت مالی فدراسیون کاراته نیز ابراز داشت: طبیعی است بودجه ای که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای فدراسیون ها اختصاص می دهند نمی تواند پاسخگوی نیاز مالی فدراسیون ها باشد و فدراسیون ها باید در راستای جذب منابع مالی نیز حرکت کنند. خوشبختانه در راستا به خوبی حرکت کرده و در طول 10 ماه گذشته توانسته در کنار تامین هزینه ها برای برنامه های پیش رو بخشی از تعهدات باقی مانده از دوره قبل را نیز پرداخت کند. درآینده نیز به همین منوال حرکت می‌کنیم و امیدوارم مابقی تعهدات را نیز پرداخت کنیم. با توجه به بحث کسب سهمیه المپیک 2020 و ابلاغ فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات کاراته وان هزینه های زیادی پیش روی فدراسیون است.

فرجی در پایان ضمن اشاره به بازنگری آیین نامه کمیته های فدراسیون گفت: در بخش های اداری، آموزشی و زیرساخت ها نیز به لطف خدا در چند ماه اخیر به توفیقات قابل توجه ای دست پیدا کردیم و آیین نامه تمام 16 کمیته فدراسیون بازنگری شده است. حتی در بخش راه اندازی سامانه اطلاعات 35 درصد از پیش بینی که برای سال 96 داشتیم جلوتر هستیم. طبق برنامه تدوین شده عضویت 16000 نفر را تا پایان سال جاری پیش بینی می کردیم ولی تا همین حالا 16500 نفربه نوعی مشارکت داشتند. جدا از این در بخش آموزش نیز در راستای همگام سازی آموزشی فعالیت های مهمی انجام شده و آینده نیز قطعا با جددیت این برنامه ها را پیگیری می کنیم.

گفت وگو : سید ایمان میری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز