خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه خروجی احتمالی استقلال به قیمت احداث بنای جدید

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۰۰۵

شفر در واقع در حال مقدمه چینی برای احداث بنایی تازه در استقلال است و باید اصلاحات را هر چه زودتر به مرحله عمل برساند.

به گزارش ایلنا، 3 بازیکن استقلال جلوتر از دیگران در خطر اخراج قرار دارند و اگر در مجال باقیمانده تا آغاز نقل و انتقالات نتوانند نظر شفر را به سوی خود جلب کنند هیچ شانسی برای همراهی استقلال در نیم فصل دوم ندارند. شفر گرچه مستقیما حرفی از کنارگذاشتن به این بازیکنان نزده اما بیت سعید، یعقوب کریمی و پادوانی باید موضوع جدایی خود از استقلال را جدی بگیرند. گرچه شاید مسائل مالی این 3 بازیکن ترفندی باشد برای ادامه حضور آنها در استقلال اما شاید باشگاه استقلال فکر این جای ماجرا را هم بکند و با تامین بودجه‌ای و به جهت تقویت تیم، مبالغی به این بازیکنان پرداخت کند و آنها را در فهرست خروجی قرار دهد. تا نقل و انتقالات داغ نیم‌فصل لیگ هفدهم زمان زیادی باقی نمانده است. آیا این 3 نفر می‌توانند سرنوشت خود را تغییردهند؟

وینفرد شفر برای تقویت استقلال در خط دفاع و خط حمله برنامه‌هایی دارد. پیرمرد آلمانی در برنامه‌های خود قصد دارد بازیکنانی را برای این دو پست به خدمت بگیرد. ضمن اینکه این مربی از تعداد زیاد هافبک‌ها در استقلال گله کرده و اعتقاد دارد این حجم از هافبک‌ها به کار تیمش نمی‌آیند. این نارضایتی ممکن است منجر به کنار گذاشتن تعداد بیشتری از بازیکنان این خط شود.

در همین راستا احتمالا یعقوب کریمی یکی از اولین جدا شده‌های استقلال در نیم فصل لقب خواهد گرفت. بازیکنی که روند رو به رشدی هم نداشته و غالبا نیمکت نشین بوده است.

با توجه به اینکه محسن کریمی نیز بعد از نیم فصل دوم می‌تواند برای استقلال به میدان برود و  در نتیجه تعداد بازیکنان خط میانی افزایش خواهد یافت و اینکه محسن، هم پست یعقوب است، احتمال جدایی یعقوب بیشتر از سایر هافبک هاست. در واقع یک کریمی از استقلال کنار گذاشته خواهد شد تا کریمی دیگر که مورد توجه آقای سرمربی هم هست، در فهرست قرار بگیرد.

گرچه برای کنار گذاشتن یعقوب و دیگر بازیکنانی که نتوانسته‌اند نظر مساعد شفر و حتی پیش‌تر منصوریان را برآورده کنند، نیاز به بودجه است و استقلال علاوه براینکه باید مبالغی را برای جذب بازیکنان جدید در اختیار داشته باشد، باید بودجه‌ای را هم برای جلب رضایت این بازیکنان در نظر بگیرد.

 در میان خروجی‌های استقلال در نیم فصل دوم احتمالا نام پادوانی هم قرار خواهد داشت. مدافعی که از وقتی شفر روی نیمکت آبی‌ها نشست هرگز به بازی گرفته نشد.

 شفر آنقدر از پادوانی ناامید است که حتی حاضر‌ می‌شود روزبه چشمی را در پست غیرتخصصی دفاع میانی به بازی بگیرد. این تصمیم بدان معنا است که شفر از مدافع برزیلی هیچ حس رضایتمندی ندارد و به احتمال فراوان این بازیکن را هم در میان خروجی‌های نیم‌فصل دوم قرار می‌دهد.

دیگر بازیکنی که احتمال کنارگذاشتنش از استقلال بسیار می‌رود حسن بیت سعید است. مهاجمی که فصل پیش روزهای درخشانی را در استقلال خوزستان سپری کرد، پی در پی گل زد و در قاب چشمان تیم‌های بزرگ لیگ قرارگرفت اما با پیوستن به استقلال نه تنها آن مهاجم گلزن نبود و موقعیت‌های بسیاری را از کف داد، بلکه اکنون به نیمکت نشینی محض بدل شده که یک دقیقه بازی در ترکیب استقلال هم برایش آرزو است.

شفرگرچه سعی کرده بیت سعید را به واسطه هزینه‌هایی که برایش شده به شرایط آرمانی برساند اما تا به امروز توفیقی در این راه نیافته و عملا این بازیکن جنوبی بدل به مهره‌ درجه دوم شده است.

 بیت سعید دقیقا در همان مسیری قرار گرفته که پیش‌تر برای بختیار رحمانی رخ داد و در استقلال به یک بیکاره بدل شد. درباره جدایی بیت سعید از استقلال اما هنوز شفر به قطعیت نرسیده است و همچنان فضا را برای این بازیکن باز گذاشته تا شاید توانایی‌هایش را نشان دهد و به یکی از مردان کلیدی تبدیل شود.

بیت سعید اما فرصت آنچنانی برای اثبات شایستگی‌های خود برای بدل شدن به مهاجمی سیری‌ناپذیر و گلزن ندارد و اگر در بازی‌های باقیمانده تا پایان نیم‌فصل و شروع نقل و انتقالات بتواند نظر مساعد کادر فنی را جلب کند احتمالا در نیم فصل دوم هم پیراهن استقلال را خواهد پوشید اما غیر از این باشد او نیز باید با پیراهن آبی استقلال وداع کند.

درباره پادوانی و یعقوب کریمی هم همین فضا وجود دارد و اینطور نیست که بگوییم شفر با وجود نارضایتی‌های بسیاری که از این دو بازیکن دارد آنها را قطعا در فهرست خروجی قرار داده است.

شاید اگر در بازی‌های آتی اتفاقاتی رخ دهد که این بازیکنان به ترکیب اصلی استقلال برسند و در ترکیب آبی‌ها نمایش مطلوبی از خود ارائه کنند شاید نظر شفر تغییر کند و از آن سو استقلال هم ناچار نباشد که هزینه‌هایی را برای جلب رضایت این بازیکنان تامین و بخشی از بودجه خود را هم مصروف جذب جانشین‌های این بازیکنان کند.

به هرحال استقلال در شرایطی است که باید به سرعت تغییر کند و  در جاده موفقیت گام بردارد که ممکن است در این راه برخی بازیکنان که کارایی قابل توجهی نداشته‌اند قربانی شوند و از دایره بازیکنان این تیم کنار گذاشته شوند که این تصمیم‌ها را همواره در استقلال شاهد بودیم و  در سال‌های اخیر این باشگاه ورودی و خروجی‌های بسیاری داشته است.

 شفر در واقع در حال مقدمه چینی برای احداث بنایی تازه در استقلال است و باید اصلاحات را هر چه زودتر به مرحله عمل برساند.حال ممکن است برخی بازیکنان ناراحت شوند و یا باشگاه با فشار مالی مواجه گردد که گریزی از اینها نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز