خبرگزاری کار ایران

آرئولا، ستاره خاموش پاری‌سن‌ژرمن

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۳۵۳

آلفونسه آرئولا، دروازه بان پاریسی ها نقش مهمی در عملکرد درخشان این تیم داشته است.

به گزارش ایلنا، در روند تحسین‌برانگیز پاری‌سن‌ژرمن در این فصل و پیشتازی‌اش در جدول رده‌بندی لوشامپیونه و نیز مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تعریف و تمجیدهای فراوانی از عملکرد مهاجمان این تیم صورت گرفته است اما حداقل روی کاغذ می‌‌توان گفت که خط دفاعی این تیم هم در موفقیت‌های‌شان در ابتدای فصل جاری سهم قابل توجهی داشته است. پایتخت‌نشینان فرانسه در 17 بازی‌شان در تمامی رقابت‌های این فصل، 11 بار کلین‌شیت کرده‌اند و در رقابت‌های اروپایی این فصل هنوز یک گل هم نخورده‌اند.

پاری‌سن‌ژرمن به نظر می‌رسد که در هر دو سوی میدان تیمی در سلامت کامل است اما اوضاع الزاماً اینگونه نیست. اگرچه مردان اونای امری اکثر اوقات انگیزه فراوانی برای هجومی بازی کردن دارند اما آنها در هر یک از بازی‌های‌شان تعداد زیادی از موقعیت‌های گلزنی‌شان را هم در اختیار رقبای‌شان قرار می‌دهند. با این حال در این فصل تیم‌های کمی توانسته‌اند پاری‌سن‌ژرمن را به خاطر دادن این موقعیت‌ها مجازات کنند اما زمانی که آزمون‌های سخت‌تری مانند بازی مقابل موناکو، مارسی، بوردو، تولوز، دیژون و متز از الان تا پایان فصل سر راه PSG قرار بگیرد، مشخص خواهد شد که این ضعف چقدر می‌تواند به تیم تحت هدایت امری ضربه بزند.

اگرچه خیلی‌ها متوجه‌اش نبوده‌اند و برخی دیگر هم عامدانه چشمان خود را روی نقش او بسته‌اند و به خاطر یک موضع‌گیری غیر قابل توضیح، حاضر نشده‌اند که نقش دروازه‌بان محصول آکادمی باشگاه، آلفونسه آرئولا را در موفقیت‌های PSG‌ به رسمیت بشناسند و تمجیدی که او به خاطر کلین‌شیت‌های متوالی لایقش بوده است دریافت کند. این بازیکن فرانسوی در 17 باری که در تمامی رقابت‌های این فصل از سنگر پاری‌سن‌ژرمن محافظت کرده عملکرد بسیار خوبی داشته است. در لیگ قهرمانان اروپا به تنهایی آرئولا در هر یک از بازی‌های تیمش در گروه B، یک واکنش تأثیرگذار داشته است از جمله پیروزی 5 بر صفر برابر سلتیک در گلاسکو و اندرلخت در پارک دو پرنس. این بازیکن 24 ساله آنقدر قابل قبول بازی کرده است که باعث شده کوین تراپ به کلی از برنامه‌های اونای امری برای ترکیب اصلی پاری‌سن‌ژرمن خارج شود تا حالا نگرانی‌هایی که هواداران تا پیش از این بابت دروازه تیم‌شان داشتند، تا حدود زیادی برطرف شود. او در یکی از مصاحبه‌های اخیرش با شبکه beIn Sports درباره اینکه چرا اونای امری او را به تراپ ترجیح می‌دهد گفت: «شاید به این دلیل که اوضاع در حال تغییر را بهتر درک می‌کنم. من در برخی شرایط بخصوص خونسردتر هستم. امروز دارم بیشتر بازی می‌کنم. مثل فصل پیش، هیچ سلسله مراتب مشخصی وجود ندارد اما من با زندگی به این شیوه مشکلی ندارم. من دارم بازی می‌کنم. خوشحالم و از زمانی که برای بازی کردن به دست می‌آورم نهایت استفاده را می‌برم.»

نوع نگاه آرئولا درباره وضعیت کنونی تقسیم زمان حفاظت از دروازه پاری‌سن‌ژرمن میان او و تراپ، نشانگر افرایش اعتماد امری به مردی است که از ابتدای فصل به طور منظم از سنگر غول‌های پاریس حفاظت می‌کند و اینطور که به نظر می‌رسد او برای مدتی طولانی دروازه‌بان اول PSG‌ باقی خواهد ماند. سوال اما این است که آیا امری با تکیه کردن به آرئولا خواهد توانست ضعف‌های تدافعی تیمش را در مصاف با تیم‌های بزرگتری که ظرفیت ضربه زدن به مردان او را دارند، برطرف کند یا خیر.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز